Hoppa till innehåll
Anime.se

Kär i manga...eller??!


Zeke
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Nä, nu minns jag faktiskt inte. Inte för att jag inte tror att det har publicerats något sådant, men jag kan inte minnas att jag själv skrivit något i den stilen. Däremot gjorde Catta en liten undersökning om folk som varit kära i animéfigurer, något som dock aldrig blev en artikel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

saken e att man inte kan bli kär i de för att de inte finns.........

 

Det beror på hur man definierar ordet "kär". Vissa verkar tycka det betyder "viga sitt liv till" (vilket jag har svårt att tro att folk vid sina sinnens fulla bruk gör för en påhittad figur) och andra verkar tycka "ha starka känslor för", vilket nog är klart möjligt.

 

Som sagt, kan man bli "kär" i en popidol eller en filmstjärna kan man lika gärna bli "kär" i en tecknad figur. Fantasi som fantasi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä, nu minns jag faktiskt inte. Inte för att jag inte tror att det har publicerats något sådant, men jag kan inte minnas att jag själv skrivit något i den stilen. Däremot gjorde Catta en liten undersökning om folk som varit kära i animéfigurer, något som dock aldrig blev en artikel.

 

Darn jag får ta och leta upp tidningen ikväll och scanna. Läste iaf att det var en person som var kär i någon figur från Ranma. *letar i rummet*

 

Om själva ämnet så är det väl självklart att folk kan vara kära i en anime/manga karaktär, om folk kan vara kära i hästar,båtar,bilar,digitalkameror och annat så är manga karaktärer inget undantag.

 

Dock har jag aldrig varit kär, bara välldigt förtjust i Yami Bakura från YGO. En gång i tiden okej! XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Angående Digimon:

Haha! Älskar också Digimon! (och jag är 21) Favoritkaraktär #1=Taichi, #2 & 3=Koushiro & Daisuke.

 

Angående det egentliga ämnet:

Har inte förälskat mig i någon, varken karaktär eller "riktig" person som riktigt länge. Gjorde det hela tiden när jag var mindre så det har känts lite underligt att vara utan... Men! Men, men men... Jag tror att jag äntligen (?) ramlat dit igen. Det *är* bara något med den där Gaara... *fan-girl kyaa*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

X-Milla: Älskar din Yamato 'blinki' den är för söt! =)

 

Jepps jag instämmer tycker fortfarannde att DM är för himmla mysig har serien och långfilmen och ja den är fortfarannde sevärd då jag är snart 19år gammal. Yamato Ishida var jag helt klart förälskad i när jag var yngre! *blinks*

 

Föresten bara jag som älskar Digimon-filmen? Alltså inte DM02-delen utan den första när Taichi och Yamato does teamwork!? Garvar ihjäl mig åt deras skämt och elaka kommentarer! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 years later...
Ja,när jag var liten så blev jag kär i mycket.Men jag blev oxå kär i "manga/anime tjejer." Det låter löjligt men de är sant. ^^ Nu vill jag höra om ni har varit/är kär i någon/några manga eller anime tjejer!

 

Jag har gillat en del så mkt att jag nästan blivit "kära" i dem. Bland annat gillade jag Yuekichi i Negima, Chocolat i Sugar2Rune, och Chi i Chobits..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...