Hoppa till innehåll
Anime.se

Undertitel på sitt namn....


Sandera
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har undrat över de där titlarna, som mest brukar bara reagera på hur många inlägg man haft. Skulle jag programmera en BBS skulle jag vilja göra det lite roligare, genom att ha ett kontrollprogram som bedömer hur man postad, vad man postat och hur ofta.

 

Den första tiden skulle det bara vara tomt, men när databasen hade lite att räkna på skulle man kunna till exempel ge "Gubbe i låda" till en person som bara dyker upp då och då och då postar mycket, "legend" till en person som var aktiv ett bra tag men sen försvann, "spammare" till en som postat många korta inlägg, "ivrig" till den som alltid postar svar kort efter ett tidigare inlägg, "ordbajsare" till en som bara postar långa inlägg, "citatör" till den som har långa citat i sina inlägg, "akademiker" till den som har svinhög LiX i sina inlägg och annat sjukt. Att utveckla den bedömningsrutinen skulle vara ganska kul, och det skulle nog ge rätt balla effekter efter ett tag. Jag har dock ingen aning om huruvida det går att implementera i PHP-BBS, men jag skulle tycka det var skitkul om det fanns något sådant. Och den som förblivit "spammare" för länge får en automatiska varning, och så vidare.

 

Sen kan det ju vara kul för administratörerna att bara dela ut titlar till folk som varit med länge. Det också mest på skojs skull.

 

Att man skulle få välja själv ser jag som tämligen meningslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var en kul ide Zimeon. Skulle nog dock vara en hel del arbete bakom sån programmering.

 

Själv är jag nog emot det där med att skriva in egna titlar. Det skulle nog bara urtarta i missbruk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag med :)

hihi det var trevligt. Lite On-Topic nu

Jag håller med Zimeon om dem där "egna titlarna". Det blir rätt lätt Spammigare än någonsin på dem forum med egna titlar jag har vart på. vissa skriver exempel "Cp skadad lite ko" (ursäkta språket). Aninngen iriternnde >_>

Men om nån tokig liten admin bestämmer sig för att lägga till en alternativ sub titel så kanske man borde sätta upp lite regler gällande under titlarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det förslaget Zimeon kom med är jag på direkt. Låter kanonkul. Gärna att det samlas i listor så att man t ex kan kolla på Legend listan etc, etc

Men är det tekniskt genomförbart i php? Det brukar ju förekomma på en del forum att man får titlar beroende på hur mycket man postat men modellen som föreslogs här låter ju tveklöst roligare. Ser att vissa heter Animé Otakus här så antar att ni har börjat med någon form av titelsystem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Jag anser att det kan bli ett mycket stort problem om fler gör som Tomado och postar runt 135 inlägg på en dag (igår, 15/1 - 04).

Det är en mardröm jag ej ens vill tänka på så hemskt är det.

 

135??? Hur orkar man skriva 135 inlägg per dag Tomado?

135.... Är det det mesta någon har åstadkommit här eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att det kan bli ett mycket stort problem om fler gör som Tomado och postar runt 135 inlägg på en dag (igår, 15/1 - 04).

Det är en mardröm jag ej ens vill tänka på så hemskt är det.

 

135??? Hur orkar man skriva 135 inlägg per dag Tomado?

135.... Är det det mesta någon har åstadkommit här eller?

 

Det är nog rekord...frågan är om man inte ligger i utav hel*ete för att skriva allt det, ca ett inlägg var 10:e minut, och det är på 24 timmar och man måste ju sova också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är nog rekord...frågan är om man inte ligger i utav hel*ete för att skriva allt det, ca ett inlägg var 10:e minut, och det är på 24 timmar och man måste ju sova också.

 

Det var ungefär ett inlägg varannan minut under dryga tre timmar, och de flesta i Lekparkens Treordslek. Tar ungefär tio sekunder att skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att det kan bli ett mycket stort problem om fler gör som Tomado och postar runt 135 inlägg på en dag (igår, 15/1 - 04).

Det är en mardröm jag ej ens vill tänka på så hemskt är det.

 

135?! Så många postar jag inte, inte på så kort tid i allafall... Jag har lugnat ner mig nu...

 

 

Det var ungefär ett inlägg varannan minut under dryga tre timmar, och de flesta i Lekparkens Treordslek. Tar ungefär tio sekunder att skriva.
Sa Zimeon.

Jag har för mig att du aldrig gick in i lekparken ;)

Och tänk på mig som ska sammanfatta allt >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har undrat över de där titlarna, som mest brukar bara reagera på hur många inlägg man haft. Skulle jag programmera en BBS skulle jag vilja göra det lite roligare, genom att ha ett kontrollprogram som bedömer hur man postad, vad man postat och hur ofta.

 

Den första tiden skulle det bara vara tomt, men när databasen hade lite att räkna på skulle man kunna till exempel ge "Gubbe i låda" till en person som bara dyker upp då och då och då postar mycket, "legend" till en person som var aktiv ett bra tag men sen försvann, "spammare" till en som postat många korta inlägg, "ivrig" till den som alltid postar svar kort efter ett tidigare inlägg, "ordbajsare" till en som bara postar långa inlägg, "citatör" till den som har långa citat i sina inlägg, "akademiker" till den som har svinhög LiX i sina inlägg och annat sjukt. Att utveckla den bedömningsrutinen skulle vara ganska kul, och det skulle nog ge rätt balla effekter efter ett tag. Jag har dock ingen aning om huruvida det går att implementera i PHP-BBS, men jag skulle tycka det var skitkul om det fanns något sådant. Och den som förblivit "spammare" för länge får en automatiska varning, och så vidare.

 

Sen kan det ju vara kul för administratörerna att bara dela ut titlar till folk som varit med länge. Det också mest på skojs skull.

 

Att man skulle få välja själv ser jag som tämligen meningslöst.

 

Haha, om du skulle vara BBS-programmerare och implementera sådan skulle du ha för lite fritid ;). Rolig idé dock, inte omöjligt men väldigt omständigt. Får kolla hur mycket man kan tänkas modda phpBB för att ta med småfunktioner (spamkontroll som du nämnde är ju inte omöjligt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...