Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Fan vad besviken jag blir.. har just lyssnat på den nya intro låten och ussh vaf besviken jag är... den har inge som helst tempo gemförst med dom andra introna... näe nu blir jag besviken.. inte nog med att * kira aa ni vet* men nu måste dom ändra musik temat alltså... :(

Kanske räknades som en spolier m,en jag chansar att de tite gör det :S

 

Mjo, bara att hoppas att See-saw gör ett bra jobb med ending-låten. Vilket jag iofs tror att de kommer göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

den heter Vestige.. den finns säkert att ladda ner på eller nåt skulle jag tro :)

 

Nej, Vestige är det inte, Vestige är bara en s.k. insert song, så som Meteor var i Gundam Seed. Den nya heter "Wings of Words" utav Chemistry, och den är bra mycket sämre än Vestige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm aa just är det nån som tror att Lunermaria kommer få en nya gundam eller robot ?? jag tror det faktist... Jag mkenar både rAy och shinn har ju en.. hon kan ju inte vara den enda som inte får nåt skoj ju :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm aa just är det nån som tror att Lunermaria kommer få en nya gundam eller robot ?? jag tror det faktist... Jag mkenar både rAy och shinn har ju en.. hon kan ju inte vara den enda som inte får nåt skoj ju :D

 

Antagligen får hon Impulse då Shinn fått Destiny (som f.ö. verkar vara överdrivet kraftfull)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, stämmer nog så... Teron... men Destiny kommer nog att bli slaktad så det stänker av Kiras nya gundam >:D ... när den nu kommer :(

 

Kring avsnitt 40?

Dessutom ska ju Strike Freedom vara likvärdig med Destiny, så särskilt mycket slaktande blir det nog inte, iaf om Kira ska ha kvar sin no kill policy. Jag ser däremot fram emot att få se om Infinite Justice kommer vara av samma styrka som SF, eller om den, precis som Justice var mot Freedom, kommer vara klart sämre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kring avsnitt 40?

Dessutom ska ju Strike Freedom vara likvärdig med Destiny, så särskilt mycket slaktande blir det nog inte, iaf om Kira ska ha kvar sin no kill policy. Jag ser däremot fram emot att få se om Infinite Justice kommer vara av samma styrka som SF, eller om den, precis som Justice var mot Freedom, kommer vara klart sämre.

 

 

Näe Inf.. justice som jag vet så kommer den inte dirket vara som SF.. i styrka men i snabbhet osv så kommer den vara lika bra.. sen lite andra saker som orginal justice inte kunde göra osv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej Destiny var lite fjolig tycker jag... visst den hade snabbhet och bra försvar Men inge firepower.. stort minus tycker jag.. =) Och varför trode shinn att athuran och meriyn ville ha massa krig ... Shinn måste börja tänka logiskt... Han e lite rubbad just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, sant något lite, smått, mycket rubbad...

 

jag var också lite besviken på Destiny men gillar hans två fette svärd >:D , men sen ska Shinn också dö en död som liknar Durandals på många sett...

 

Avsnittet överlag var rätt trevligt :D men inget slår när Athrun blir strimlad det ligger fortfarande väldigt närma mitt hjärta även om han börjar likna nåt nu

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej Destiny var lite fjolig tycker jag... visst den hade snabbhet och bra försvar Men inge firepower.. stort minus tycker jag.. =) Och varför trode shinn att athuran och meriyn ville ha massa krig ... Shinn måste börja tänka logiskt... Han e lite rubbad just nu.

 

Helt ärligt, vad ska han med det till? Han har ju två beam-sköldar, 2x palm-beams och (hade iaf) ett anti-ship svärd också. Känns som att han inte behöver bry sig om något annat än närstrid tack vare snabbheten och beam-shields. Dessutom har han ju ett sånt där long-range beam-rifle också (vars enda syfte verkar vara pose-möjligheterna i introt ^^ För vi minns ju hur mycket Dearka träffade med den i GS ;) )

 

Sen är det väl inte så konstigt att han fortsätter på den linjen han kört på tidigare, jag tror inte shinn är den sortens person som särskilt lätt kan acceptera att han slåss för fel sida. Det skulle ju innebära att allt han gjort och trott på hittills bara var en lögn. Nej, då är det nog lättare att bara blunda och fortsätta som förut.

 

Det jag däremot undrar är vad sjutton Lunamaria tänker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

angående destiny så fatta jag inte hur man kan vara besviken på dens vapen och medmera då man knappt fick se varken vapen eller ens destiny i helbild

man fick se shinn använda beamshild ( som förövrigt va ful ) sen destiny sword ?

 

sen angående Shinn så tycker jag mest synd om honom för att han är så lättpåverkad och svagt physke och plågad inombords och att rey och Gilbert kan påverka han som dom gör ..

 

 

tycker det är synd att inte strike-freedom och knight justice knappt kommer vara med då det inte är många avsnitt kvar nu :( ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det är sant.. aa och posen i introt är Super freedom och inte Destiny ;) har kollat på introt så många ggr att jag är säker på att det är SF... Jag tror att du menar iaf när det står gundam seed destiny och roboten som är bakom texten osv...

 

Jo jag börjar också funta på vad lunemaria tänker med.. antingen kommer hon skylla på athuran eller nåt sånt... Men vi får se.

 

haha apro på Buster så tycker jag den borde komma in och skjutta lite faktsit haha Jag menar Dieerka kunde ju faktistr träffa alla saker förutom Strike gundam och AA plus Sky graspern* flyg planet i AA* Annars var han ju ganska pricksäker... fast jag undrar vad som hände med Duel igentligen.. buster blev ju sönder skjuten i GS nu när jag tänker efter men inte Duel.. Har Ysak parkat Duel i sitt garage eller B)

 

MM tycker också att det är synd att SF och KJ inte är med så mycket.. men dom sparar väl det bästa tills sist antagligen... en anna sak som jag har känt ett tag nu.. att alla trode att shinn var huvud personen i serien... men det känns som att Kira har tagit över... jag mena rkolal på introt så är det Strike freedom ibörjan och bakom texten osv... jag tror att Kira, athuran och shinn kommer ha lika stora roller i slutet.. men det är jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

angående destiny så fatta jag inte hur man kan vara besviken på dens vapen och medmera då man knappt fick se varken vapen eller ens destiny i helbild

man fick se shinn använda beamshild ( som förövrigt va ful ) sen destiny sword ?

 

Det tråkiga är snarare att vi i princip sett allt. Han började med beam-rifle som Athrun förstörde, sen sitt anti-ship svärd som också (antagligen) förstördes. Vi fick även se palm-beam-cannons. Det enda vi inte fått se är hans två beam-boomerangs (vi vet ju hur bra de varit tidigare i serien) samt ett long-range beam rifle (vars effektivitet jag redan nämnt ^^) och vad jag vet har Destiny inte mer vapen än så.

 

Boda: Ja, det är helt klart Strike Freedom i OP3, Destiny har varken Dragoons, två beam-rifles eller två beam-sabres.

 

Shinn: Get off my show, Kira, DIE!

Kira: Even if you beat me here, I'm still replacing you as the main character!

Shinn: What?! NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

 

Med tanke på att Shinn hade Op1 och 2 så är det samtidigt inte konstigt att Kira fått Op 3, med tanke på hur mycket han trots allt visats. Om nu bara IJ kunde få Op4 vore det ju guld, men troligtvis blir det Destiny, men det får vi veta om ca 6 dagar ^^. Något de verkligen sparat på länge är ju dock Athrun i seed-mode.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det är sant.. aa och posen i introt är Super freedom och inte Destiny ;) har kollat på introt så många ggr att jag är säker på att det är SF... Jag tror att du menar iaf när det står gundam seed destiny och roboten som är bakom texten osv...

 

Jo jag börjar också funta på vad lunemaria tänker med.. antingen kommer hon skylla på athuran eller nåt sånt... Men vi får se.

 

haha apro på Buster så tycker jag den borde komma in och skjutta lite faktsit haha Jag menar Dieerka kunde ju faktistr träffa alla saker förutom Strike gundam och AA plus Sky graspern* flyg planet i AA* Annars var han ju ganska pricksäker... fast jag undrar vad som hände med Duel igentligen.. buster blev ju sönder skjuten i GS nu när jag tänker efter men inte Duel.. Har Ysak parkat Duel i sitt garage eller B)

 

MM tycker också att det är synd att SF och KJ inte är med så mycket.. men dom sparar väl det bästa tills sist antagligen... en anna sak som jag har känt ett tag nu.. att alla trode att shinn var huvud personen i serien... men det känns som att Kira har tagit över... jag mena rkolal på introt så är det Strike freedom ibörjan och bakom texten osv... jag tror att Kira, athuran och shinn kommer ha lika stora roller i slutet.. men det är jag :)

 

 

du vet att dom byter Gundam i introt va ? .. i nästa Intro som kommer nästa vecka kommer antagligen Destiny vara ny huvud gundam ..

 

intro 1 : ZGMF-X56S Impulse

intro 2 : ZGMF-X56S Impulse ( pride bästa introt hitils)

intro 3 : ZGMF-X20A Strike Freedom

intro 4 : antagligen ZGMF-X42S Destiny

 

angående intro 4 så är låten skit dåligt verkligen !!

den heter " wings of words "

 

antagligen kommer lunarmaria sticka till AA/ORB tror jag ..

 

angående duel så är den nog skrotad eller liksom ned monterad då den är väldigt gammal och ganska sliten då den fan ombyggd 1-2 ggr iaf .. senaste i slutet av GS var det ju " duel shroud " .. och jag tror yzaks nya ZAKU är betydlgit bättre än gammal duel

 

 

sen tycker jag inte kira och athrun har tagit över serien .. om du kollar i helhet så har serien liksom haft ett par avsnitt som enbart har handlat om en viss karaktär för attt bygga på runt karaktärerna .. det är fortfarande shinn som är huvudkaraktären ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

antagligen kommer lunarmaria sticka till AA/ORB tror jag ..

 

Det finns ju några problem med det, speciellt om hon nu ska få Impulse i nästa avsnitt. Detta i att hon endast kan ta med sig en silhouette ifall hon nu skulle desertera, och då känns det som om Impulse förlorar en bra bit av sin styrka, speciellt då AA inte har någon recharge beam till den heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...