Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

antagligen kommer lunarmaria sticka till AA/ORB tror jag ..

 

Det finns ju några problem med det, speciellt om hon nu ska få Impulse i nästa avsnitt. Detta i att hon endast kan ta med sig en silhouette ifall hon nu skulle desertera, och då känns det som om Impulse förlorar en bra bit av sin styrka, speciellt då AA inte har någon recharge beam till den heller.

 

 

ska hon få impulse ? det vill jag ha bekräftat från nån källa .. om inte jag minns fel så blev det inte så mkt kvar av impulse efter fighten med kira .. jag har svårt att tro att dom har lagat den iaf den såg ju ut som en skrothög ..

och skulle verkligen gilbert ge henne impulse med tanke på att han anklaga hennes syster att sno information angående deras operation " ragnarrok "

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

ska hon få impulse ? det vill jag ha bekräftat från nån källa .. om inte jag minns fel så blev det inte så mkt kvar av impulse efter fighten med kira .. jag har svårt att tro att dom har lagat den iaf den såg ju ut som en skrothög ..

och skulle verkligen gilbert ge henne impulse med tanke på att han anklaga hennes syster att sno information angående deras operation " ragnarrok "

 

Han gav ju Savior till Athrun, som faktiskt redan hade deserterat en gång, så varför inte? Sen kan man ju fråga sig om det är något som inte sköts internt på minerva.

 

Hur som helst, i previewen för avsnitt 38 ser vi att impulse verkar vara i tillräckligt bra skick för att användas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ska hon få impulse ? det vill jag ha bekräftat från nån källa .. om inte jag minns fel så blev det inte så mkt kvar av impulse efter fighten med kira .. jag har svårt att tro att dom har lagat den iaf den såg ju ut som en skrothög ..

och skulle verkligen gilbert ge henne impulse med tanke på att han anklaga hennes syster att sno information angående deras operation " ragnarrok "

 

Han gav ju Savior till Athrun, som faktiskt redan hade deserterat en gång, så varför inte? Sen kan man ju fråga om det är något som inte sköts internt på minerva.

 

Hur som helst, i previewen för avsnitt 38 ser vi att impulse verkar vara i tillräckligt bra skick för att användas.

 

 

ja han gav saviour till athrun för han hade ett ändamål med ahtrun

han trodde ju han skulle bli en krigsmaskin som shinn men det blev han ju inte där avutgången i avsnitt 36 .. ehh minverva sköter ju inte det ... om du ej minns i typ avsnitt 14 så säger dom ju att gilbert valde att shinn skulle få impulse istället för rey ...

 

missade att man såg impulse i previewen .. men man vet ju inte om det är en omgjord impulse eller vem som använder den ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja han gav saviour till athrun för han hade ett ändamål med ahtrun

han trodde ju han skulle bli en krigsmaskin som shinn men det blev han ju inte där avutgången i avsnitt 36 .. ehh minverva sköter ju inte det ... om du ej minns i typ avsnitt 14 så säger dom ju att gilbert valde att shinn skulle få impulse istället för rey ...

 

missade att man såg impulse i previewen .. men man vet ju inte om det är en omgjord impulse eller vem som använder den ..

 

Visst, men jag är tveksam till huruvida Gilbert kan detaljstyra så mycket, det är ju möjligt att det gjordes indirekt via både Rey och Talia?

Vad säger att Lunamaria skulle förråda Zaft då menar du? Hela saken med att Meyrin skulle stulit planerna till Ragnarok är ju antagligen bara ihopljugen av Gilbert för att få Shinn att känna mindre skuld för vad han gjorde.

 

Jag har ytterst svårt att se att de skulle introducera någon ny Gundam-pilot så här sent i serien, och då är Lunamaria i princip den enda som kan använda Impulse då både Rey och Shinn har bättre Gundams. Inte säkert att den är direkt omgjord, i avsnitt 34 har de helt klart iaf två uppsättningar av Force Silhouette, då Shinn förstör sin första Force Silhouette och sen byter till en ny, för att sedan byta till Sword Silhouette, så vi kan anta att de borde iaf ha en hel uppsättning av Force Silhouette på Minerva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja han gav saviour till athrun för han hade ett ändamål med ahtrun

han trodde ju han skulle bli en krigsmaskin som shinn men det blev han ju inte där avutgången i avsnitt 36 .. ehh minverva sköter ju inte det ... om du ej minns i typ avsnitt 14 så säger dom ju att gilbert valde att shinn skulle få impulse istället för rey ...

 

missade att man såg impulse i previewen .. men man vet ju inte om det är en omgjord impulse eller vem som använder den ..

 

Visst, men jag är tveksam till huruvida Gilbert kan detaljstyra så mycket, det är ju möjligt att det gjordes indirekt via både Rey och Talia?

Vad säger att Lunamaria skulle förråda Zaft då menar du? Hela saken med att Meyrin skulle stulit planerna till Ragnarok är ju antagligen bara ihopljugen av Gilbert för att få Shinn att känna mindre skuld för vad han gjorde.

 

Jag har ytterst svårt att se att de skulle introducera någon ny Gundam-pilot så här sent i serien, och då är Lunamaria i princip den enda som kan använda Impulse då både Rey och Shinn har bättre Gundams. Inte säkert att den är direkt omgjord, i avsnitt 34 har de helt klart iaf två uppsättningar av Force Silhouette, då Shinn förstör sin första Force Silhouette och sen byter till en ny, för att sedan byta till Sword Silhouette, så vi kan anta att de borde iaf ha en hel uppsättning av Force Silhouette på Minerva.

 

 

men tittar på episode 14 då .. får man ju höra att Gilbert valde shinn att styra impulse pga generna för gilbert är väldigt duktig på gen forskning medmera .. sen när shinn fick destiny var det ju även gilbert som gav han den .. och så vidare .. jag menar att typ shinn.talia och alla andra skulle tycka det är lustigt om gilbert liksom ger henne impulse bara sådär .. när han liksom gett hennes syster skulden för informations grejen kring ragnarrok ..då skulle ju shinn.talia medmera liksom tänka varför han litar på lunarmaria liksom så när han sa det andra om meryin ..

 

nej det tror jag inte heller ..jag bara sa att det behövde inte vara lunarmaria .. kan ju vara deekka eller yzak men det tror jag inte då dom är i rymden .. men dom kan ju liksom dropa ner på jorden .. men antagligen är det lunarmaria . angående uppsättningar har dom nog en hel del skulle jag tro ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm jag tror inte lunmaria kommer förråda ZAFT bara när hon får reda på att hennes syster är på AA eller vid liv... och Impusle kommer nog lunemaria få för att muta Lunemaria.. ungifär som athuran... och ge nåt sliskigt tal som att ja försvara männskligheten bla bla bla.

 

 

MEn jag börjar ana att LAcus's Dome troppers är data stryrda eller hur man ska säga det, ungifär som i gundam wing som Vergos... för lacus gillar ju inte att människor kriga osv.. och a

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men tittar på episode 14 då .. får man ju höra att Gilbert valde shinn att styra impulse pga generna för gilbert är väldigt duktig på gen forskning medmera .. sen när shinn fick destiny var det ju även gilbert som gav han den .. och så vidare .. jag menar att typ shinn.talia och alla andra skulle tycka det är lustigt om gilbert liksom ger henne impulse bara sådär .. när han liksom gett hennes syster skulden för informations grejen kring ragnarrok ..då skulle ju shinn.talia medmera liksom tänka varför han litar på lunarmaria liksom så när han sa det andra om meryin ..

 

Det man får höra är att det bestämts att Shinn skulle ha den, antagligen skedde det redan när de plockade ihop besättningen till Minerva. Nu när Impulse redan hör till skeppet (och de verkar ju närapå vara specialbyggda för varandra) tror jag Thalia har mer att säga till om. Nu har de ju förvisso en lite konstig hierarki, där Thalia svarar direkt till Gilbert, men samtidigt har rätt att skapa sina egna order under slag, så som att bestämma vem som ska ha vilken gundam.

 

Jag förstår fortfarande inte varför just det faktum att Lunamaria är Meyrins syster skulle göra det troligare för henne att desertera? Det känns som om det i sådana fall borde vara nästan detsamma för alla på Minerva som kände Meyrin. Lunamaria är ju också fullt medveten om vad som händer med förrädare. Jag tycker även det vore konstigt om någon annan än Lunamaria får Impulse, då hon är en av de tre ursprungliga piloterna på Minerva och de borde ju ha något slags FIFO-system för att ärva saker. Om Lunamaria inte fick Impulse och det istället kom in en ny pilot för den borde det ju göra henne uppmärksam på att Gilbert inte litar på henne, och det vore ju inte bra heller.

 

 

nej det tror jag inte heller ..jag bara sa att det behövde inte vara lunarmaria .. kan ju vara deekka eller yzak men det tror jag inte då dom är i rymden .. men dom kan ju liksom dropa ner på jorden .. men antagligen är det lunarmaria . angående uppsättningar har dom nog en hel del skulle jag tro ..

 

Jag tror inte Yzak skulle välja en sådan degradering bara för att få Impulse, och Dearka tror jag är rätt glad där han är också. Jo, eftersom alla uppsättningarna (extraliven ^^) är Impulse styrka så borde de ha en del, fast vad jag minns har det aldrig nämnts.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shinn -"Kill, must kill to revenge Stellar" i robot röst stil XD

 

jo ska bli riktigt underbart... vad tror ni då? vem får sin nya först Kira eller Athrun? eller samtidigt?

 

själv e jag nog inne på samtidigt eller Kira sen får Athrun sin när han vaknar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säger bara en sak: phsyco bitch dies

 

Är det lunamarias framtid du talar om? =)

 

Phase-38 spoiler:

Avsnittet i sin helhet sög IMO, men nu är det iaf bekräftat att det är Lunamaria som använder Impulse och vi fick en del intressanta spoilers från Op 4. Det ser ut som om det kanske finns hopp kvar för Shinn, och det verkar som vi får se Strike Freedom i phase-39! =)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm antingen så såg han den osubbade veriationen eller så gick han in på en hemsida som vissar bilder på kommande subbningar till serier

 

Mjo, otextat var det, det var dock inte så mycket dialog i det här avsnittet iaf så...

Kan sammanfattas som "Shinn: Rawr jag är så arg på logos *seed* chop chop chop slut" Hade inte Destiny och Legend varit så överdrivet bra hade fighten kanske varit lite kul att se...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler:

 

Jo jag förstår vad du menar... men det känns som att lunemaria fick rollen som fllay nu.. så känner jag iaf... ska inte gå in på detaljer... utan det kan jag göra imorn när dom flesta har sett avsnitet

 

AA Teron vi brukar inte prata om det nya avsnittet förns subben ahr kommit ut eller att man börjar prata om avsnittet på måndag när dom flesta har hunnit sett avsnittet... =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler:

AA Teron vi brukar inte prata om det nya avsnittet förns subben ahr kommit ut eller att man börjar prata om avsnittet på måndag när dom flesta har hunnit sett avsnittet... =)

 

Döljandet av texten görs ju av en anledning...

 

Nåja, för att gå över till något annat, någon av er som har sett Z Gundam och kan kommentera hur den är i sin helhet? Har precis börjat se den och har inte bildat mig någon direkt uppfattning ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo den var okej faktist... gillar Gundam Z eller Dubble ZZ eller vad den hete kom inte ihåg var så länge sedan man såg dom äldre gundam serierna :D Men i helhet så ger jag nog den 7 av 10 faktist =) ganska bra story och rätt bra musik

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snälla någon skjut mig!, den nya Destiny OP suger ju som bara fan!

Men själva avsnittet i säg var inte s dåligt, 4 st Destroy :D grymt!. Men striden tog slut lite väl fort det håller jag med om.

Vad tror ni kommer hända nu? Kira och de andra verkar tro att de nu kommer anfalla Orb.... hm det börjar bli riktigt intressant nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det intressanaste detta avsnittet var

 

 

- den halvtråkiga fighten mellan X1-4 gundams mot shinn.rey.luna

 

- hur dåligt det nya introt var

 

- den guldfärgade Gundamen i nya slutet

 

- att det verka som att man får se Strike freedom i episode 39

 

- att meteor funkar till strike-freedom o Knight justice

 

- att man bara vänta på att Athrun nu ska få Knight Justice

 

----------------------------------

lite spoiler från Episode 40 med om den guldfärgade Gundamen

Episode summaries from this month's Newtype confirm that in episode 40, Cagalli receives from Kisaka a new MS, "Akatsuki", left behind for her by Uzumi.

 

bild på " Akatsuki "

http://s03.2log.net/home/gunota/akatsuki.jpg

----------------------------------

 

sådär ja så var det med det ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

usch introt var ju äckligt...

 

men avsnittet var helt okej, lite spoilervarning får du nog ha på det inlägget, dinskugga...

 

spoiler

 

destiny/legend var lite grymt överlägsna... något jag blev förvånad över var att Lunamaria slicade en av destroy´s, dock med lite hjälp :P

Lunamaria = flay

guldklimpen/gundamen verkar cool

 

jag börjar nästan tvivla på att Shinn får smisk av Kira någon gång alls i GSD... :(

ja menar, hans karaktär börjar likna athrun, byter sida i de sista avsnitten...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- den halvtråkiga fighten mellan X1-4 gundams mot shinn.rey.luna

 

- hur dåligt det nya introt var

 

- den guldfärgade Gundamen i nya slutet

 

----------------------------------

lite spoiler från Episode 40 med om den guldfärgade Gundamen

Episode summaries from this month's Newtype confirm that in episode 40, Cagalli receives from Kisaka a new MS, "Akatsuki", left behind for her by Uzumi.

 

Något mer som suger är hur mycket gamla bilder de använde i det nya introt, med både bilder på Freedom och Saviour istället för SF och IJ.

Sen borde Fukuda få smisk för att ha låtit Sting överleva mirakulöst bara för att bli dödad av Shinn.

Jag är dock glad över att Cagalli ska få en ny MS, då kanske hon äntligen kan dö (Akatsuki är ju förresten med i introt också). Det känns som om Fukuda måste ta död på några av GS piloterna snart om de inte planerar att lägga ner CE-universumet efter GSD (vilket å andra sidan inte skulle förvåna mig heller)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...