Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Serien är bra men jag kan itne säga att den är super bra än dock :( Alltså den har snygga robotstrider och allt det goda för ögat men nja storymässigt så nja nja nju när Reelina peacecraft har möt sin Heero känns som att man kan förutspå det mesta som kommer att hända i serien osv... Dock så kan jag itne sluta titta på den ^^ nog därför jag inte har skrivit så mycket i denna tråd heller gomene mina :(

 

Lockon out ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Har alltid varit lite emot mecha anime, men jag kollade trots allt på macross när jag var liten, så man kanske borde ta och ge gundam en chans. Har dessutom börjat känna att jag behöver lite variation från alla drama anime jag ser. Eftersom det verkar finnas ett hundratal spinoffs och liknande så tänkte jag passa på och fråga om vilken ni rekommenderar att man bör se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har alltid varit lite emot mecha anime, men jag kollade trots allt på macross när jag var liten, så man kanske borde ta och ge gundam en chans. Har dessutom börjat känna att jag behöver lite variation från alla drama anime jag ser. Eftersom det verkar finnas ett hundratal spinoffs och liknande så tänkte jag passa på och fråga om vilken ni rekommenderar att man bör se.

 

Jag skulle nog säga gundam seed eftersom den är som en remake ifrån första serien tycker jag...

 

annars bör du kolla upp en Gundam time line så du inte hoppar på en serie som är en efterföljare osv orkar inte skriva en ikväll, har jag ork kan jag lägga upp en imorn ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har alltid varit lite emot mecha anime, men jag kollade trots allt på macross när jag var liten, så man kanske borde ta och ge gundam en chans. Har dessutom börjat känna att jag behöver lite variation från alla drama anime jag ser. Eftersom det verkar finnas ett hundratal spinoffs och liknande så tänkte jag passa på och fråga om vilken ni rekommenderar att man bör se.

Om du vill se något oldschool: Mobile Suit Gundam (1979) och Mobile Suit Zeta Gundam (1985). (Utan Gundam, ingen Macross, kanske -- några av skaparna av Macross hade en Gundam 0079-fanklubb när de gick på högskola tillsammans.) Om du vill se något nyare: Mobile Suit Gundam Seed (2002). Eller så kan du helt enkelt börja följa Mobile Suit Gundam 00, som sänds på TV nu. Resten av serierna är väl mer eller mindre irrelevanta (och i vissa fall mer eller mindre dåliga).

 

Jag skrev en liten timeline-förklaring tidigare i tråden. Kanske kan vara till någon hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Iom att jag började se Gundam 00 så var jag ju tvungen att se något annat samtidigt. Så varvar nu 00 med G Gundam. Jag älskar verkligen designen på våran egna Gundam. Hur den nu är relevant till vårat samhälle... eh.. ja. Det är ju ett mysterium.

 

Ah, och påtal om inget. Fick hem två Gunpla från Gundam 00 nyligen. Exia och Union Flag.

 

Exia

Flag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Iom att jag började se Gundam 00 så var jag ju tvungen att se något annat samtidigt. Så varvar nu 00 med G Gundam. Jag älskar verkligen designen på våran egna Gundam. Hur den nu är relevant till vårat samhälle... eh.. ja. Det är ju ett mysterium.

 

Ah, och påtal om inget. Fick hem två Gunpla från Gundam 00 nyligen. Exia och Union Flag.

 

Exia

Flag

'

 

 

vilken grade är det på dom ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kollar på gundam nu^^..Hmm nej jag vet inte vilken än så länge av alla serier vilken som är bäst!! :D

 

haha vadå du vet inte ?? vet du inte vilken som är bäst eller vad den gundam serie du ser på heter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoiler
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att alla meisters har klyvna personligheter utom Setsuna :S Serien är långt ifrån dålig, men känns som den går ganska sakta framåt, lite seg?

 

Agree, Gundam 00 - Ep 05,09-10-ish!!

Tycker det känns lite segt att få alla birolls karaktärer presenterade för sig innan Setsuna också. Jag vill iaf ha mer koll på hans bakgrund och om hur han gick med Celestial Being. Kunde tagit de andra sedan lite kort bara. MEN! Det är inte dåligt det som har visats, bara det att jag hade hoppats på lite anorlunda sätt att presentera karaktärerna.

 

Sen hela biten med att alla verkar ha kluvna personligheter är inte så jävla negativt, lite spännande faktist. Det är väl bara Allelujah/Hallelujah samt Tieria som har det kanske också isf. För Lockon har väl inte visat några tecken på det? Eller har jag missat något grovt nu? :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte så man använder hide-koden för att dölja spoilers! Ni måste ange vilken serie och vilket avsnitt det gäller för att det ska vara användbart. Det är förstås en annan ensak om det framgår väldigt tydligt av sammanhanget, men detta är en Gundam-tråd och inte en Gundam 00-tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...