Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

jag kommer med fler kommentarer sen... måste till plugget om nån minut...

 

jo, det vore nästan kul ifall de hitta typ nån av Kira´s filer, jag vet han klonades där ute i rymden, men filerna behöver ju inte vara där.

Sen är jag alldeles säker på att maskmannen kommer att anfalla dem för att återta Stella, eller kanske att hon sticker tillbaka självmant när hon blivit återställd

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Kira klonad hmm det tror jag inte... hade bara för mig att han vart moddifierad Till den Ultimata Coordinatern:?

 

Men jag e fortfarande väldigt nyfiken vad Lunemaria hawk ska göra i nästa avsnitt hoppas hon förstår som Lacus gjorde med Kira i seed eller nåt liknande... Har en annan teroi som kan mycket väl hända men den ska jag inte ta upp riktigt än tror jag :rolleyes:

Det nya introt var suveränt också eller e jag den enda som tycker det... Athuran e korkad*Lämna Cagali i bara underklädder B)

Nya Nu freedom som jag pratade om förut *dreggle dreggel* Vill också ha en sån XD

Har hört rykten att

Justice kommer tillbaks också :)

 

 

 

Freedom forever säger jag bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej ja menade modifierades ute i rymden... men som sagt de hittar mer data om modifierin etc.. och vet hur man gör fler så att säga Kira super soldater (ej kloner), men detta är en egentligen osannolik teori... XD

.... det enda i gundam seed destiny jag saknar förutom lite riktiga strider är Forbidden, de e lätt en av de coolaste gundamens genom tiderna, förutom Deathscythe och Freedom >:D

 

En annansak som man också fick veta var ju om han chairman... Dulindal lr vad han heter man fick ju en hel del info om honom och även mckt om han maskmannen, jaja nästa avsnitt längtar ja också till... börjar ju bli en ovana att skriva "längtar till" i samband med "gundam" :| men det e ju sant >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den som ännu inte kommit på vem "mask mannen" är måste ha en skruv lös, hans personlighet är exact densama som i Seed.

Och om man ser efter i den nya OPen så dyker han upp utan mask en kort sekund :)

 

Men jag vill fortfarande veta!, vad kommer hända med Stellar.

Personligen tror jag att Shinn kommer att beskydda henne, agera som hennes guardian eller nåt.

Hon kanske blir med Minervas besättning skulle inte det vara coolt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det vore coolt... men ja tror fortfarande hon rymmer tillbaka på något sätt till maskmannen, möjligheten att Shinn hjälper henne på något sätt anser jag vara väldigt stor.

 

Den som ännu inte kommit på vem "mask mannen" är måste ha en skruv lös, hans personlighet är exact densama som i Seed.

Och om man ser efter i den OPen så dyker han upp utan max en kort sekund

jo jag vet...

Spoiler

 

 

 

 

 

men jag undrar hur han klarade det... sen har han i stort samma röst också. Man får se honom 2ggr tror jag, en gång i mitten ungefär tillsamman med hon ehh... kaptenen för Archangel(eller ex kapten?) när dem riktar pistoler mot varandra, och sen alldeles i början av introt tror jag det är han med långt blont hår och ärr som går över näsan och under tror det är vänster öga, man ser honom efter bilden på ja ex kapten/kapten för archangel

Hans gundam, strike blev sprängd i tiomiljoner mikro partiklar, Mu La Flaga lr vad han heter. det ja misstänker är, att det är hans klon, det är ytterst osannolikt att det är han men ändå möjligt... fast sen återstår också frågan isåfall varför är han med cordinators nu, när han själv är vanlig människa? vad har han för högre syfte? vet han nåt mer om Kira(som jag hoppas blir ännu mer central för Shinn är rätt boring) som super coordinator, för man har egentligen inte sett nåt ordentligt bevis för vad han kan göra som super coordinator, sen vill man veta lite mer om varör Kira och Cagalli skildes åt, alltså varför Kira hamnade på, Kolonin med egna föräldrar och Cagalli blev "prinsessa" i orb?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rättlse han e med i Neutrals inte coordinators mannen med masken... Desutom om man kollar på avsnitt 50 i gundam seed så blir La Cruse frövånad över nåt i bröjan av avsnittet antingen för att mwu dog *spoiler*

Eller att han hittar Mwu halv död och för honom nånstans. för att senare bli hjärntvättat eller bli av med sitt minne... För ananrs ås kulle han ju ha känt igen freedom och archangel osv

 

Jag tror faktsit att Minerva ,phantom pain och archangel kommer gå samman snart.. som kusanagi, Ethernal och Archangel gjorde förut... har den känslan faktist... Phantom pain e det skeppet som Maskerade mannen e kapten över...e det nån här som tror att lacus kommer dö elelr Cagali. Så Kira verkligen går berserk??? Har en sån känsla också... vad tror ni???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att det är Lacus som kommer att dör ifall nån av dem kommer att dö, sen vet jag inte vem han skulle gå berserk mot... jag tror mer på att hon blir tillfångatagen/kidnappaf isf... och sedan går han berserk tills nån plockar fram henne

 

Spoiler om avsnitt 50 gundam seed

 

 

 

 

 

bestämde mig för att titta närmare på avsnitt 50 i gundam seed om det när Cruez blev förvånad, och mckt riktigt han blir förvånad(ser förvånad ut iaf) sen får man se en bild på vad jag tror är strike´s huvud... så det är antagligen den riktige Mu La Fraga, lr vad han nu hette, så Boda din teori stämmer nog

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok senaste avsnittet:

Det verkar som om det här med Stellar kommer hålla på ett antal avsnitt men man vet ju alldrig och nu har desutom Lacus återvänt till PLANT, undrar hur motagandet kommer att bli :S .

 

Den falska Lacus verkade inte så nöjd över det hela, antar att hon gillade att leka stjärna och nu när den riktiga Lacus börjar dyka upp kommer det att krossas för henne, rätt åt henne för övrigt hon började bli snobbig B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm men vi får ju se vad lacus tar med sig hem ifrån plant för i Förhandstiten så e hon i ett strid skepp *förmodligen eternal men det ser inte ut som det men man kan ju alltid dröma ;)* hoppas det e en uppgradering till freedom också men det tvivlar jag på... Freedom måste först bli skaddad så dom måste reparea den osv... han en känsla att det kommer hända snart.

Fast jag har svårt att se shinn göra så himla stort motstånd mot kria just nu... jag emnar shinn kunde inte han inte göra ett piss medans Kira kappade hans arm :D. En av dom skönaste scenerna Shinn sattes på plats ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

helt klart Boda, vi vill se Shinn bli arm med armen eller möjligen huvudet fler gånger... jag hade hoppats på fler strider i det senaste episoden, tittade på förhandstitten på förra och typ de mesta man såg vara Kira slåss... också blev det bara fight mot slutet >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har inte hört nåt men om det skulle göras en till så e det väl rykten om en serie till seed igen...men det e bara rykten... Och det kommer alltid nånform av gundam serie eftersom det e en så populära serie desutom :)

Men det skulle ju alltid vara kul om dom typ gjorde en serie där alla hjältar och gundams från alla serier slogs haha.. hmm undra vem som skulle vinna hmm (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det skulle ju alltid vara kul om dom typ gjorde en serie där alla hjältar och gundams från alla serier slogs haha.. hmm undra vem som skulle vinna hmm (?)

 

...Uhm... snacka om kaos serie, snacka man skulle tappa bort sig, liksom här kommer Gundam *Piip* mot Gundam *piip*, det finns lite för många för det :P.

 

hmm men vi får ju se vad lacus tar med sig hem ifrån plant för i Förhandstiten så e hon i ett strid skepp *förmodligen eternal men det ser inte ut som det men man kan ju alltid dröma ;)*

 

Om jag får gissa så tror jag att det är Yzaks skepp (kommer inte ihåg vad det heter) eftersom han och Dearka hade att göra med Archangel i förra serien, alltså ett av de få "vänliga" skeppen där upp B) .

 

Men man vet ju alldrig, den som lever får se ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nya gundams? menar du dem vi redan sett eller? för jag såg inga som jag inte redan sett förut.

 

Möjligtvis den där man ser skuggan utav i bakgrunden men jag tror att det är La Cruses gundam som förstördes i slutet av gundam Seed.

Jag kan ha fel förstås ;)

 

 

Försten jag såg just om avsnittet igen, och har valt ut min favo bit, och jag bara älskar när Kira gör en "flyby" på flygtornet, lol. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle gärna vilja se lite mer gundam än seed och destiny, har kollat lite på wing och victory men dom verkar inte så bra om jag säger så :( Ingen som har samma politiska innehåll som gs/gsd och har bra fighter?

 

Btw: i vilken serie är deathscyte (:blush:) med i?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm alltså dom gundam är en väldigt gamala serie och om du vill att dom ska vara snyggare ritade än gundam wing så måste du nog hålla dig till seed och destiny... Men personligen så tycker jag att du ska kolla på den allra första gundam serien... dom har faktsit en bra handling... och eftersom Det finns olika universum så kan det vara svårt att hitta den gundam serie som passar till det universumet... Så jag har gjort en lista hära som du kan kolla vilken gundam serie som kom först vilken man ska börja med och vilken som kom efter osv

 

 

Universal Century

Mobile Suit Gundam

Mobile Suit Gundam: The 08th MS Team

Mobile Suit Gundam 0080: War in the Pocket

Mobile Suit Gundam 0083: Stardust Memory

Mobile Suit Z Gundam

Mobile Suit Gundam ZZ

Mobile Suit Gundam: Char's Counterattack

Mobile Suit Gundam F91

Mobile Suit V Gundam

 

Future Century

Mobile Fighter G Gundam

 

After Colony

New Mobile Report Gundam W

New Mobile Report Gundam W: Endless Waltz

 

After War

After War Gundam X

 

Correct Century

∀ Gundam (Turn A Gundam)

 

Cosmic Era

Mobile Suit Gundam SEED

Mobile Suit Gundam SEED DESTINY

 

Vet inte om det hjälpte så mycket. det kanske gav dig ett anant perspektiv elelr nåt sånt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

man ska inte jämföra gundam seed/destiny med de övriga serierna, de är de ända gundam serierna´som är tecknade på det sättet, sen gundam wing e inte heller så dåligt tecknad enligt mig iaf...

 

ps känns lite onödigt att säga det men det är serierna längst ner och ju längre ned du kommer som e bäst :D

 

edit: JA DET E NYTT GUNDAM SEED DESTINY AVSNITT IMORRN

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...