Hoppa till innehåll
Anime.se

Årets bästa film?


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Vilken film har varit bäst i år? Det har varit en packat film år, där bland annat överraskningar som "The Incredibles" och stora uppföljare som "Kill Bill 2" hade premiär.

 

Men min röst som årets bästa film är "Lord of the rings: extended edition" som avslutade en grymt bra trilogi :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svårt val, diggar AVP ganska mycket, annars lägger jag min röst på Azumi om man får det ? Den kom iofs ut 2003 men såg den först nu i höstas.

Får jag itne rösta på den så röstar jag som sagt på AVP.

 

Själv blev jag grymt besviken på AvP, väntat på filmen i ungefär 6 år när de första ryktena gick runt angående filmen. Älskar alla alien filmer och predator filmer, men AvP höll inte.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser inte så mycket på bio, men av de jag gått på måste Farenheit 9/11 var den absolult bästa.

Kanske Reurn of the King hade tagit förstaplatsen om man inte:

Suttit bland sån idiotisk publik.

Varit bortdomand i rumpstumpen efter halva filmen.

Skitnödig precis när man tror att filmen är slut och lider för egentligen är det 20 minuter kvar.

 

Kanske altså.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att Finding Nemo måste få sin plats i rampljuset. En riktig härlig och rolig film. Jag gillar den starkt. Sett den en gånger, och alla gånger var det värt det.

Men sedan håller jag med Gafvetr och Farenheit 9/11. Michael Moore är en bra dokumentärfilmare. Eller ja, har gjorde trots allt ingen dokumewntär, vilket han också säger. Utan han försökte visa hur USA fungerar, ur hans synvinkel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The Terminal gillade jag, lite smörigt imellanåt bara. Sky Captain and the World of Tomorrow var också bra.

 

menar du inte Day After Tomorrow? eller finns det en till film som heter The world of tomorrow?

 

för day of tomorrow va riktigt über kass tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svårt val, diggar AVP ganska mycket, annars lägger jag min röst på Azumi om man får det ? Den kom iofs ut 2003 men såg den först nu i höstas.

Får jag itne rösta på den så röstar jag som sagt på AVP.

 

Själv blev jag grymt besviken på AvP, väntat på filmen i ungefär 6 år när de första ryktena gick runt angående filmen. Älskar alla alien filmer och predator filmer, men AvP höll inte.....

 

Jag tycker den höll aldeles utmärkt.

 

Nu är ni negativa här tycker jag :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sky Capten är inte helt fel, ganska häftiga effekter och så vidare, inte lik många andra filmer. :) Dock tycker jag inte att det har vart så väldigt många bra filmer i år. Kill Bill 1 och 2 står dock på min önskelista, så jag får väl säga att dessa filmer är bland de bästa i år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste säga att jag gillade Farenheit 9/11...som informell film, trots att man redan visste det mesta så gillar jag Moores skildring ur hans vinkel. Han är ju trots allt en Amerikan, han tycker att sitt land är bäst etc fast han är mer skeptisk till det än vad andra är. Sen måste man ju även ha med Sagan om konungens återkomst som avslutade en av de största triologierna någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske sagan om konungens återkomst, men jag ska se super hjältarna på måndag så då ändrar jag mig kanske...
Ahhh!

Den suger så hårt!

Se Peter Jacksons bättre filmer som exempelvis Bad Taste eller Forgotten Silver.

 

Haha inte för att den håller samma mått som sagan om ringen filmerna men meet the feebels (stavning) är den bästa :D haha älskar flugan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske sagan om konungens återkomst, men jag ska se super hjältarna på måndag så då ändrar jag mig kanske...
Ahhh!

Den suger så hårt!

Se Peter Jacksons bättre filmer som exempelvis Bad Taste eller Forgotten Silver.

Trodde du att jag menade allvar?! :blush: Inget kan ju vara bättre än sagan om ringen filmerna!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...