Hoppa till innehåll
Anime.se

Gokus Tävlingsdräkt


the_blue_mandarin
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...
Man ska inte köpa, man ska sy >_<

 

no but, om den inte finns på eBay tvivlar jag på att du hittar den. Någon kanske kan comíssiona till dig, annars får du sy ;D

 

Skall verkligen kommer från rätt person!

Du som köper allt och säger att du cosplay'ar, du köper bara kläder från typ stan och sedan så är du typ en "version" av en karaktär..

 

Inte kasta sten när du själv sitter i glashus!

XD :rolleyes: >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu börjar det glida ifrån ämnet, Miyukis syvanor har inget med en Dragon Ball-dräkt att göra.

Om man skall sy sin dräkt själb handlar ju knappast tråden om heller eller hur? ;)

 

Uhm jo hon skrev ju till en till att man SKALL sy sin dräkt och att ingenting annat är tillåtet.

Inte säga en sak men göra en annan, tycker jag iaf!

Somsagt inte kasta sten när man sitter i glashus ^_^v

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska inte köpa, man ska sy >_<

 

no but, om den inte finns på eBay tvivlar jag på att du hittar den. Någon kanske kan comíssiona till dig, annars får du sy ;D

 

Skall verkligen kommer från rätt person!

Du som köper allt och säger att du cosplay'ar, du köper bara kläder från typ stan och sedan så är du typ en "version" av en karaktär..

 

Inte kasta sten när du själv sitter i glashus!

XD :rolleyes: >:D

 

Lol, och vad vet du om mina dräkter? :P Jag syr de faktiskt själv, for your information.

 

Att göra en "version av en karaktär" antar jag att du syftar på Tokyo Style där jag gjorde Chii till en nurse? Kallas att ha lite extra fantasi ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yami: Tja bra bakgrundsresearch INNAN man syr är ju även det ganska uppskattat ibland... att Sadako fått 1600-talskrås på ärmarna och kokett pufflugg samt ögonskygga och mkt välvårdade ögonbryn var mer än jag visste... det kanske kom i en OAV? ;)

 

Min Sadako lyckades se sämst ut på hela kompaniet vilket var hela meningen. Sadako har aldrig varit vacker (förutom i Ringu 0) och lets face it.. jag är ingen Yukie Nakama själv. Tror jag bevisade för de flesta på TSiS att jag kan dra publik som jag är (hänv. till min Sadako-fanclub). ^^'

 

EDIT: Ursäkta att vi är Offtopic just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yami: Tja bra bakgrundsresearch INNAN man syr är ju även det ganska uppskattat ibland... att Sadako fått 1600-talskrås på ärmarna och kokett pufflugg samt ögonskygga och mkt välvårdade ögonbryn var mer än jag visste... det kanske kom i en OAV? ;)

 

Min Sadako var ifrån Ringu 2 där ser man tydligt att hon har både spets längst ut på armarna och runt halsen. (kolla bilderna när hon står vid klippan och när hon är i rummet och traskar runt!)

 

I promise det är skillnad på de olika Ringu filmerna Sada!

Don't worry about it! ^^v

 

Lol, och vad vet du om mina dräkter? :P Jag syr de faktiskt själv, for your information.

Att göra en "version av en karaktär" antar jag att du syftar på Tokyo Style där jag gjorde Chii till en nurse? Kallas att ha lite extra fantasi ;)

 

Vad jag vet så finns din Chii nurse kostym på Blue Fox och dina öron har du köpt via ebay. Det är väl ganska köpt hu?

Såklart att man får självfallet köpa och modda som man vill men kom ihåg att inte påstå saker och inte göra samma sak själv. Det är det som är skillnaden, vill man köpa modda gå ahead men man skall inte påstå nått annat i sådanna fall. Det är ju att fuska, har ens mamma/pappa/mormor hjälpt till med dräkten så har man INTE sytt den själv.

 

Yucki var stolt över att du köpt saker/moddat i sådanna fall!

 

Inte kräva att alla andra cosplay'are som har precis börjat skall sy själva, det är inte alla som har det i blodet. ^.^v

 

Oho gosh it's going OT again! XD

Jag slutar detta eftersom ja, jag startade det! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yami: Tja bra bakgrundsresearch INNAN man syr är ju även det ganska uppskattat ibland... att Sadako fått 1600-talskrås på ärmarna och kokett pufflugg samt ögonskygga och mkt välvårdade ögonbryn var mer än jag visste... det kanske kom i en OAV? ;)

 

Min Sadako var ifrån Ringu 2 där ser man tydligt att hon har både spets längst ut på armarna och runt halsen. (kolla bilderna när hon står vid klippan och när hon är i rummet och traskar runt!)

 

I promise det är skillnad på de olika Ringu filmerna Sada!

Don't worry about it! ^^v

 

Lol, och vad vet du om mina dräkter? :P Jag syr de faktiskt själv, for your information.

Att göra en "version av en karaktär" antar jag att du syftar på Tokyo Style där jag gjorde Chii till en nurse? Kallas att ha lite extra fantasi ;)

 

Vad jag vet så finns din Chii nurse kostym på Blue Fox och dina öron har du köpt via ebay. Det är väl ganska köpt hu?

Såklart att man får självfallet köpa och modda som man vill men kom ihåg att inte påstå saker och inte göra samma sak själv. Det är det som är skillnaden, vill man köpa modda gå ahead men man skall inte påstå nått annat i sådanna fall. Det är ju att fuska, har ens mamma/pappa/mormor hjälpt till med dräkten så har man INTE sytt den själv.

 

Yucki var stolt över att du köpt saker/moddat i sådanna fall!

 

Inte kräva att alla andra cosplay'are som har precis börjat skall sy själva, det är inte alla som har det i blodet. ^.^v

 

Oho gosh it's going OT again! XD

Jag slutar detta eftersom ja, jag startade det! ;)

 

 

När jag syr är det JAG som syr... ingen annan syr åt mei förutom eventellt tjejen som sytt nurse-dräkten åt mig och sa att den var autentisk" med orginalet, så hon kan ha commissionat den åt mig. Chii-öronen är LITe jobbiga att göra själv.

Tro inte att du vet allt, little girl :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag syr är det JAG som syr... ingen annan syr åt mei förutom eventellt tjejen som sytt nurse-dräkten åt mig och sa att den var autentisk" med orginalet, så hon kan ha commissionat den åt mig. Chii-öronen är LITe jobbiga att göra själv.

Tro inte att du vet allt, little girl :)

 

Aha men bara så du vet så finns exakt samma dräkt på Blue Fox, håller dock vid att man inte borde kunna få vinna pris genom att ha köpt/commision det är som att fuska.

Stackars folket som har slitit med sina dräkter helt själva.. -.-

 

Ähä det är massor med folk via nätet som gjort sina chii öron själv det går lätt att fixa säger folk via cosplaylab att bara göra med skumgummi!

Beror på hur seriös man är! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt "autentisk till originalet" kan betyda att hon gjort den av modell så att den ska likna någon som redan finns, I dunno and dont care faktgiskt.

 

Oh, så du har gjort dina Rikku-flätor själv? skulle inte tro det. Och om du har tycker jag det är rätt waste of time, men d är ju upp till var o en.

Såklart man kan göra ALLT själv (accessoarer också), men det tycker jag inte är nödvändigt för att ha en snygg cosplaydräkt.

Vad som dock är mer lamt, är att cosplayare klankar ner på andra cosplayares dräkter när de inte vet någon bakrundsinfo om dom och bara gissar.

 

Just difference of oppinions. ;> vill du fortsätta whinea som en jelous little girl kan du ta d på msn eller whatever. Det stör inte resten av folket här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej Liza :D (Miyuki för folk som inte fattar

Aha men bara så du vet så finns exakt samma dräkt på Blue Fox, håller dock vid att man inte borde kunna få vinna pris genom att ha köpt/commision det är som att fuska.

Stackars folket som har slitit med sina dräkter helt själva.. -.-

 

Ähä det är massor med folk via nätet som gjort sina chii öron själv det går lätt att fixa säger folk via cosplaylab att bara göra med skumgummi!

Beror på hur seriös man är! ;)

Jo jo.. man KAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN köpa samma dräkt på Blue Fox... men nu är det så att JAG brukar hjälpa Miyuki ibland och ungefär 90% av allt material som hon gör har hon gjort själv!

 

//Tjolahopp!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sytt nurse-dräkten åt mig och sa att den var autentisk" med orginalet, så hon kan ha commissionat den åt mig.

 

Det finns ingen orginalskiss på nurse-chii som CLAMP ritat, iallafall inte den du hade på dig. Kan inte hitta någon alls, ge mig länk så tror jag på dig.

 

Autentisk med originalet behöver inte betyda att Chii haft den? Kan vara något annat original hon menar. Hela saken var ju att Chii inte hade någon sån dräkt men jag tyckte hon skulle passa i den.

Men Chii har iallfall en nursedräkt på en artpic som CLAMP gjort :)

 

cant we just drop the discussion? O_o rätt OT.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oh, så du har gjort dina Rikku-flätor själv? skulle inte tro det. Och om du har tycker jag det är rätt waste of time, men d är ju upp till var o en.

Såklart man kan göra ALLT själv (accessoarer också), men det tycker jag inte är nödvändigt för att ha en snygg cosplaydräkt.

 

Jag har flätat mina flätor själv på min peruk(av löshår!) har bilder på när jag gör det tillochmed, pärlorna har jag själv målat och borrat i, ALLT har jag gjort för hand eller med min symaskin.

Lågt av dig att klanka ned på en proffesionell cosplayare som har bevis på allt hon gör. Mig har du ingen hake på tuvärr jag gör allting själv.

 

Fortsätt att kämpa på du sy själv du lär dig saker på det I promise.

Gör du det så kan du stolt säga att du sytt/gjort HELA dräkten själv.

Det blir nått att se fram emot, då vinner du respekt. ^.^v

 

 

Over and Out! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, så du har också tillverkat sminket du har på dig? Vävt tyget du gör kläderna av? :P

"klanka ner på en proffessionell cosplayare"? Skulle nog undvika ordet "proffessionell" men har aldrig sagt att du gör fula dräkter, så du borde inte börja med att klanka ner på mig, som du gjorde i den här tråden.

I think cosplayers should stick together and support och berömma, inte kritisera när de inte vet någon om bakrunden på dräkterna.

har iaf hört att du gillade min Belldandysuit (cosplay nr. 1), skoj det.

 

Lala~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har iaf hört att du gillade min Belldandysuit (cosplay nr. 1), skoj det.

 

Jag stickade min halsduk helt själv på min Theif Rikku cosplay så nära kan man knappast komma för Yami har inge betande får att ta ull ifrån tuvärr.. XD

 

Såklart det var inget som helst fel med den sådan takt skall du fortsätta med gumman! ^.^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...