Hoppa till innehåll
Anime.se

ny manga tidning!!!


fish cake
 Share

Rekommenderade inlägg

ja mejlade Bonnier Carlsen för att fråga när dom ger ut naruto mangan så fick jag detta svar:

 

" Tack för ditt mejl. Ja, det stämmer att vi kommer att ge ut Naruto, men först nästa sommar. Innan dess kommer serien att gå i den nya manga-tidningen Shonen Jump där du även kommer att kunna läsa Yu-Gi-Oh!, Shaman King och Sandland.

 

Första numret av Shonen Jump kommer troligen ut i september/oktober

 

Hälsningar

Anna, som jobbar med manga på Bonnier Carlsen "

 

fettnajs me mera manga i sverige. hoppas att någon börjar sända riktig anime (Sailor moon å pokemon å liknande bajs räknas inte ) på tv nu

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Om man läser ledaren i senaste Manga Manie så får man mer hintar om att det är en ny tidning på gång. Tänker på vad de skriver om boti där, att den skulle passa bättre i ett annat sammanhang(kommer inte ihåg ordagrant).

 

Hoppas bara de väljer vettigare omslag, det är ju nästan pinsamt att köpa lösnummer av MM som det är nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så det e Shounen Jump dem ska ge ut :/ ...och dem verkar använda sig av den amerikanska utgåvan -_- jag brukar läsa Shounen Jump på japanska... vi får se om den här blir en stor miss el ej (beror alltså på om dem kopierar den amerikanska utgåvan, el om dem bara använder sig av samma serier som dem gör i amerika och ändå översätter från japanska).

 

jag tror dock att dem kommer fuska med översättningen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

låter riktigt skyst... dock har man (som med den mästa bra manga som dom släpper i s veirge) redan läst den. Men jag kommer som jag gör med Manga Mania nu köpa den för att stödja manga i sverige osv.

 

Ps. Pokemon är guld, sailor moon med!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Keitaro skrev:

jag skulle nog kunna paya rätt mycket för en bra mangatidning. planerar att köpa alla love hina böckerna

nerobelez skrev:

Gör det. De är lätt värda pengarna.

 

självklart att jag gör det! jag är helt beroende av Love Hina XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte om svensk översatt manga, men vad gör man inte för att stödja sina favorit serier (och mangans framfart i Sverige) ^^

 

Varför läsa dom på svenska när man kan läsa dom på engelska (!)

Men som du säger

men vad gör man inte för att stödja sina favorit serier (och mangans framfart i Sverige)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

detta är ingen större nyhet för mig. har vetat om det iaf ett par månader. visserligen inte ett utgivningsdatum, ens preliminärt, men iaf att den skulle komma. mycket roligt att det ska komma en till tidning iaf.

 

patrioil > du borde se över din användning av "de" och "dem" :P "dem" används väldigt sällan. något ska man klaga på :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra sagt Zimeon! Det lät riktigt förnuftigt...fast det är du väl mest hela tiden.....(Vem vet kanske folk får lättare till att stava ;) )

 

Härligt med mer svensk manga.....även om det inte ALLTID faller en i smaken....

Hade verkligen hoppats på en svensk upplaga av Sailor Moon.....(Ja jag är tokig! )

 

Nåja...det är bara att vänta...med tiden det kanske händer saker....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sailor Moon kommer nog med tiden. Men för närvarande är det svårt.

 

Det som dock aldrig lär komma är Candy Candy. Rättegången är avslutad (Igarashi torskade) men det är nu en infekterad böld som ingen tycks våga peta på. Glöm alla nyutgåvor av Candy Candy så länge som upphovsrättslagen gäller. När den går ut om 50 år så kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...