Hoppa till innehåll
Anime.se

Äventyrs anime


FragStar
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag söker efter en äventyrs anime serie. De serier jag sett och tyckt varit riktigt bra är Naruto, hunter x hunter och full metal alchemist.

Det jag söker mest är en serie som är tecknad på ungefär samma sätt med äventyr och magi osv =)

Så någon som kan tipsa om en bra sådan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag bara brainstormar fram lite "äventyrsanime" jag kommer på. Alla är nog inte precis i Naruto/FMA-stil, men dessa är att rekommendera ändå dock.

 

Alvjägarna, Slayers, Kattsoppa, Fushigi Yûgi, Guru Guru, Last Exile, Stråljord, Nadia, Hamelns violspelare, Ima Boku, Hare Guu, Escaflowne, Dragon Half, Early Reins, Bobobo, Morgondagens Nadja, 3x3 Ögon...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte för att det är Äventyr direkt som genre, men bortsett från det så måste jag säga att du skulle nog älska Hikaru no Go om du gillade de där serierna.

Inte för att serierna är lika när det gäller att alla slåss osv, men det är mer karaktärsutvecklingen och sättet dem tänker på osv, ja hela den femman. Jag blev helt förälskad i serien från ep1. Se den!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...