Hoppa till innehåll
Anime.se

Mitt bredband är nere...


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag flyttade nyss och nu är mitt bredband nere så telesnubbarna måste dra ut en ny kabel och hålla på men det blir inte klart förrns i April..

Jag kommer inte vara online så länge eller så ofta jag brukar pga det, men men.

Mina föräldrar är dessutom petiga med att jag inte får vara online för länge med vanligt modem då det kostar mer.

 

Edit: Om det är någon som vill mig nåt så får denne skicka mig ett pm eller maila mig.

 

PS: Jag sitter bakom ett 28.8kbit/s tills allt blir bra igen :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag flyttade nyss och nu är mitt bredband nere så telesnubbarna måste dra ut en ny kabel och hålla på men det blir inte klart förrns i April..

Jag kommer inte vara online så länge eller så ofta jag brukar pga det, men men.

Mina föräldrar är dessutom petiga med att jag inte får vara online för länge med vanligt modem då det kostar mer. :|

 

Edit: Om det är någon som vill mig nåt så får denne skicka mig ett pm eller maila mig.

 

PS: Jag sitter bakom ett 28.8kbit/s tills allt blir bra igen Neutral

Ajajaj, hoppas de blir färdiga snabbare :(
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ni ingen lina i skolan du kan utnyttja flitigt?

 

Jovisst finns det i skolan man kan använda men vi får inte sitta vid datorerna när det är rast/håltimme och när vi väl får en plats där så får vi bara hålla på med arbeten.. Men det hindrar en inte för att sitta inne på anime.se ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner med dig..

För ett tag sedan kollapsade min dator, hade ingen tillgång till internet i nästan en månad. Eftersom min dator led av en dödlig sjukdom, kunde vi inte göra annat än att avliva in kära dator.

Sorgen var stor, men dagen därefter inhandlade jag en skitdator.

Den dras jag med än.

 

Det är bara bita ihop, en vacker dag blir allt som vanligt igen, bara vänta..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni behöver allvarligt talat skaffa liv. Okej att jag behöver min burk (och i viss mån Internet) för att effektivt kunna arbeta, men för att roa sig finns ju böcker, trädklättring, film, bus, brädspel... Var inte så låsta!

Lögnare!

Det finns inget liv offline!

 

Ok, seriöst, ett liv har jag nog. Sitter inte vid datorn så överdrivet mycket; ca. 2 och en halv timme om dagen.

Förresten är datorn min bästa vän! (inte)

 

:O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni behöver allvarligt talat skaffa liv. Okej att jag behöver min burk (och i viss mån Internet) för att effektivt kunna arbeta, men för att roa sig finns ju böcker, trädklättring, film, bus, brädspel... Var inte så låsta!

 

Så länge datorn & internet fungerar behövs inget "liv". Tappar man internet finns det flera alternativ man kan välja mellan.

 

1. Skolan (utnyttjas flitigt)

2. Far till någon kompis med datorn (om det är internet som krånglar)

3. Far till någon kompis med extradator

4. Har du ingen kompis så är det ganska kört, då får du följa zimeons alternativ och skaffa ett liv, skaffa kompisar sen (om du inte är nöjd med det nya livet) upprepa alternativ 2

 

Jag vet för övrigt hur det är utan internet/dator, men de enda problemen jag störde mig på var det faktum att jag blev tvungen att sitta på skolan och arbeta med vissa uppgifter. Jag spenderar dock normalt 4+ timmar / dagen, men kommer samtidigt ut och träffar kompisar ganska ofta ändå. (knappt någon skola alls, underligt schema =O ) Behöver ni verkligen sitta framför datorn så gör det då på natten. Var med kompisar på dagen. ;)

 

PS. Shaman King, jag lider med dig. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen mer eller mindre avskyr jag den tid jag behöver sitta framför datorn. Okej att sådana här forum är lite halvkul, men 90% av tiden man spenderar på dem är mer eller mindre bortslösad. Både upplevelsen och eftersmaken är jäkligt mycket bättre av en bok/film/middag.

 

Tyvärr har datorn en tendens att verka som billig, lätt underhållning, men i huvudsak är det bara en illusion liknande knark. Det ger ingenting i efterhand.

 

Till och med TV-spel är mer givande. Och för det behöver man inget Intärnät.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni behöver allvarligt talat skaffa liv. Okej att jag behöver min burk (och i viss mån Internet) för att effektivt kunna arbeta, men för att roa sig finns ju böcker, trädklättring, film, bus, brädspel... Var inte så låsta!

 

Shaddup you.

 

Det finns tillräckligt med folk som anser att läsa serier (eller läsa öht) betyder att man behöver "skaffa ett liv". För att inte tala om oss alla som nördar runt och köper postrar, merchandize, lär sig japanska etc i stället för att ivrigt följa sportresultaten, aktiemarknaden eller bara supa skallen av sig varje helg.

 

Var och en får göra som de vill, och så länge man kan sköta sin hygien, ekonomi och sina förpliktelser (masa sig till jobb/skola t.ex) tycker jag gott man kan tillbringa så mycket tid man vill vid datorn.

 

Och bara för att du inte får nåt av datorn i efterhand, hur vet du att ingen annan får det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni behöver allvarligt talat skaffa liv. Okej att jag behöver min burk (och i viss mån Internet) för att effektivt kunna arbeta, men för att roa sig finns ju böcker, trädklättring, film, bus, brädspel... Var inte så låsta!

 

Vill bara påpeka att jag aldrig sa att jag inte hade ett liv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Utrycket "att skaffa sig ett liv" tycker jag är ett av dem sämsta som kommits på i världshistorien.

Idealet att ha ett liv verkar vara supa, hitta tjej, var med tjej.

Hur kan det kallas ett liv egentligen?

Att ens säga åt någon annan att skaffa ett liv betyder undermedvetet att man tycker att deras liv skall vara som ens eget.

 

Alla har olika intressen, så är det bara.

Sådant får man acceptera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...