Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp!


Don Vercetti
 Share

Rekommenderade inlägg

ja det finns ett program!

du måste ha en hårdvara som kallas hand, papper och penna och en mjukvara som kallas fantasi!

 

och så föreslår jag att du läser Bra sidor där man kan lära sig teckna manga som finns på läsvärt högst upp på forumet!

 

Bra sagt zaffe. Don Vercetti talang och färdighet kommer genom övning osv, inte genom nån form av snabbt tipps ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Don Vercetti, det finns INGEN snabb väg till att bli bra. Så är det bara.

 

Om jag nu t.ex. skulle ta en runda och visa dig alla GRUNDER så skulle du antagligen inte komma ihåg 1/10del av det. Så mycket är det bara på grunderna, sedan om du skulle göra det rätt när du försöker komma ihåg vad jag sade skulle vara lika stor chans.

 

Ta det lungt från början, skaffa dig tålamod, för det fick jag göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja det finns ett program!

du måste ha en hårdvara som kallas hand, papper och penna och en mjukvara som kallas fantasi!

 

Och vinnaren i årets sarkasmtävling är zaffe!

 

Ähum, åter till ämnet. Som zaffe nämde krävs det mycket av en själv för att man ska komma nånvart. Kom att tänka på vad gubben i "45 Minuter" (han som varit hemlös) sa häromdan "It doesn't matter where you are, just that you start!" tycker att det är ett mycket passande talesätt. Jobba på bara. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja det är ju självklart att jag måste öva! Det vet jag ju! Hhh... :rolleyes:

 

Försökte tala om att jag bara ville ha tips på var jag kunde få bästa möjliga, enklaste, billigaste (gärna gratis) nybörjarhjälp.

 

Snälla... Jag är ingen barnunge! ;)

 

//D

Jag gav dig juh länk till nybörjartråden!

där finns länkar till en massa tutorial sidor (om du inte kollat), men om du inte nöjer dig med det så kan jag ge dig ett väldigt enkelt tips hur du skall börja

"träna mest på det du är sämst på" gäller inte bara i början utan HJÄMT!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilka fina tips ni gett ;)

 

Någonting som kända mangatecknare brukar ge som tips i intervjuer är att härma andra, rita av, kalkera. Man lär sig mycket mer på det än man kan tro. I alla fall om man är uppmärksam på hur man drar linjerna och tänker på varför just den linjen ska vara där osv. Sen är det bara att rita, och rita, och rita. Ritar du mycket varje dag ska du nog se att du börjar blir ordentligt bra ganska så snabbt. Har en kompis som aldrig ritat förut men började och ritade nästan konstant hela tiden i ett år, kan säga att han ritade bättre än de flesta på det här forumet efter den korta tiden. :P Möjligt att han hade det i blodet också men i alla fall... :)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HJÄMT!

 

Det stavas inte så...( ville också säga någonting eftersom alla påpekar hur jag stavar)

Har jag nånsin påpekat att du stavar illa? nej justdet! sluta bete dig som en liten unge, jag hatar när fok rättar min felstavning, jag är fan dyslektiker och man rättar heller inte folk på forum i min mening för att man inte skriver en felfri uppsatts lr bok, folk skriver snabbt utan att kolla nått vidare efter fel!

så, nu var det sagt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HJÄMT!

 

Det stavas inte så...( ville också säga någonting eftersom alla påpekar hur jag stavar)

Har jag nånsin påpekat att du stavar illa? nej justdet! sluta bete dig som en liten unge, jag hatar när fok rättar min felstavning, jag är fan dyslektiker och man rättar heller inte folk på forum i min mening för att man inte skriver en felfri uppsatts lr bok, folk skriver snabbt utan att kolla nått vidare efter fel!

så, nu var det sagt

Håller med dig Zaffe.

Huvudsaken är att man ser vad det står. Inte hur det skrivs (till viss mån. Man ska inte skriva för slarvgt så det blir oläsligt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm.. Det är väl mer i chatrum som personer skriver snabbt, vilket resulterar i stavfel? På ett forum ska man ju gärna ta sin tid att skriva ett inlägg och se till så att det blir så korrekt som möjligt.. I alla fall har man större möjlighet till det på ett forum än i en chat.. Men men, alla tycker och tänker olika i sådana frågor, kanske bara är jag här som tycker så. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kanske bara är jag här som tycker så.

 

Nej då. Jag tycker också att rättstavning är viktigt. Fast jag har gett upp hoppet om zaffes stavning ^^

 

Hehe, vilken tur att jag inte är ensam XD

Men om han nu har dyslexi finns det ju inte så mycket att göra ^^;

 

 

För övrigt måste jag säga att jag totaldiggar din avatar XD

 

Fast nu blev det kanske lite väl off topic..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gav dig juh länk till nybörjartråden!

där finns länkar till en massa tutorial sidor (om du inte kollat), men om du inte nöjer dig med det så kan jag ge dig ett väldigt enkelt tips hur du skall börja

"träna mest på det du är sämst på" gäller inte bara i början utan HJÄMT!

 

Jag tackar så jättemycket för länken!! :D. Jag är visst nöjd. Var bara tvungen att besvara dessa "det finns inget snabbt sätt, bara öva!"-meddelanden. Jag glömde faktiskt att tacka :blush: ;).

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kanske bara är jag här som tycker så.

 

Nej då. Jag tycker också att rättstavning är viktigt. Fast jag har gett upp hoppet om zaffes stavning ^^

anledningen var att hon klagade på ETT ord som jag blev sur! och det kom från ingenstanns sådana inlägg är helt värdelösa och irriterande!

och jag vet redan vad du tycker om min stavning Japs!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...