Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime-statistik för nördar


Gafvert
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag blev lite tvungen bara, på spåret med ressigörens kommentarer så nämdes det att det var nån snubbe som hade räknat hur många "trosflukt" som visades i filmen och jag kände ett enormt sug att nörda mig lite.

 

Hmmm, glömde nämna namnet... Project A-Ko var det.

 

Så efter fem timmar av anime i ultrarapid så har jag fastställt att det visades 186 st "trosflukt".

 

Lite mer detaljeat.

A-Ko: 169 st

B-Ko: Noll

C-Ko: 12 st

Mari: Två

Asa: En

Okända: 2

 

Kommer med recention snart.

 

Edit: skrivihop

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så du har alltså räknat alla panty-shots i den filmen eller? geek varning :P
Försöker du förolämpa mig? En "Geek" är ett datorgeni och socialt efterbliven vilket jag knappast är.

"While anybody can become a nerd, geeks are born, not made"

Men det är en annan disskution.

 

*Intresseklubben antecknar* ^^

Det här är viktigt för vissa.

 

 

169 pantiror av A-ko? Helt otroligt.

 

Akta dig så jag inte börjar räkna nyu-yure och nyutira i Gunbuster.

Klart du ska göra det, höja stämningen lite härinne.

 

Låter ganska mycket med 169

Vissa är bara i en enda frame.

 

Vad? Två stycken trosfluktningar på Mari?! Helvete, det hade jag helt missat. Jag får väl ta och se om den, om det utlovas sådana goa grejer.

Under första slagsmålscenen är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äh!! Var fan är anteckningsblocket!?

Slämt åsido, lite otaku-varning på detta, Gävert. ;)

Och vad är detta för forum? Och vad är titeln på tråden?

 

Eller ska vi börja utlysa "det är lite 'normal människa'-varning" på alla trådar som handlar om vanlig film?

 

Sjukt är det definitivt inte. Det här är ett helt normalt uppförande för en nörd. Och det här är som bekant nördens nya animé community. So there.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äh!! Var fan är anteckningsblocket!?

Slämt åsido, lite otaku-varning på detta, Gävert. ;)

Och vad är detta för forum? Och vad är titeln på tråden?

 

Eller ska vi börja utlysa "det är lite 'normal människa'-varning" på alla trådar som handlar om vanlig film?

 

Sjukt är det definitivt inte. Det här är ett helt normalt uppförande för en nörd. Och det här är som bekant nördens nya animé community. So there.

 

Att jag ens orkar svara...

Jag borde nästan sätta en liten signatur längst ned på alla mina inlägg som inte är hyperseriösa, på så vis kan dessa inte missuppfattas av vissa personer som - med vilje eller utan - missuppfattar dessa inlägg. Från och med ska jag, bara för din skull, börja med detta.

 

Även om jag skrev "skämt åsido", så betyder detta inte att "piken" till Gafert är meningen som något dåligt, utan helt enkelt sagt med glimten i ögat.

 

 

Allvarlighetsstatus: 8 av 10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äh!! Var fan är anteckningsblocket!?

Slämt åsido, lite otaku-varning på detta, Gävert. :wink:

Och vad är detta för forum? Och vad är titeln på tråden?

 

Eller ska vi börja utlysa "det är lite 'normal människa'-varning" på alla trådar som handlar om vanlig film?

 

Sjukt är det definitivt inte. Det här är ett helt normalt uppförande för en nörd. Och det här är som bekant nördens nya animé community. So there.

 

Att jag ens orkar svara...

Jag borde nästan sätta en liten signatur längst ned på alla mina inlägg som inte är hyperseriösa, på så vis kan dessa inte missuppfattas av vissa personer som - med vilje eller utan - missuppfattar dessa inlägg. Från och med ska jag, bara för din skull, börja med detta.

 

Även om jag skrev "skämt åsido", så betyder detta inte att "piken" till Gafert är meningen som något dåligt, utan helt enkelt sagt med glimten i ögat.

 

 

Allvarlighetsstatus: 8 av 10

 

även om detta va ett seriöst, 8 av 10 ;) så lät det väldigt roligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag borde nästan sätta en liten signatur längst ned på alla mina inlägg som inte är hyperseriösa

Det osade lite ironi och skämtton om ditt inlägg, men jag var inte helt säker... svårt att veta tonfallet på inlägg på ett internetforum. Borde mer hållt reda på vad du skrivit tidigare istället.

 

Allvarlighetsgrad: 10.

 

Ike Ike go go Jump, alltså... det är goa grejer

 

Allvarlighetsgrad: 10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samhället i stort tror iaf jag inte tycker att det är status att vara nörd.

 

Beror på. Man kan få status som nörd på två sätt (som jag kommer att tänka på iaf):

 

1. Genom att hänga med andra nördar som uppskattar att du tar dig tid att räkna pantyshots, dangit.

 

2. Genom att bli en sjuhelsikes rik nörd, för pengar = status, även i icke-nördars ögon. Och hos nördarna kan du naturligtvis stiga i status via dina pengar genom att köpa nödvändiga nörderiprylar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...