Hoppa till innehåll
Anime.se

Skisser & sånt till min kommande manga! INFO ADD


Shir
 Share

Rekommenderade inlägg

Detta är min första tråd i forumet här på anime.se... Så hej på er allihopa :D ! Jag känner på mig att jag kommer att trivas bra här. Öööh jag kanske ska berätta lite om migsjälv också?

Okej:

Jag är en tjej som gillar den japanska "manga"-stilen, men tecknar också en hel del Real-Life. Jag älskar Michael Jackson och ritar honom rätt så ofta ^^;!Hur som helst, nu tänker jag starta en egen manga. En humormanga kallad C.C.C.! eller CUTE CATFIGHTER CHU!.

 

Min kommande serie, Cute Catfighter Chu, handlar om en 13 år gammal tjej som drömmer om att bli en catfighter. För att bli catfighter och delta i Kittycard-tävlingarna måste man ha kattmagi vilket inte går att skaffa bara sådär. För att få den måste man bli frälst av en magisk så kallad "darcat"("Dark Cat").Chu har varken kattmagi eller styrka... Hon är bara en vanlig liten löjlig tonårstjej utan någon som helst changs att någon gång bli den legendariska Kittycard-mästaren hon drömmer om. Men en dag så finner hon en katt med ett stort ärr i pannan- och den kan tala! Den säger att om hon kan hitta hans förlorade horn(!) kommer han att skänka henne de mest fantastiska kattkrafterna hon kan tänka sig. Chu lovar att hon ska hjälpa honom att hitta sitt horn och med ett sus fylls hennes hjärta med pur kattmagi!... Hon får en mycket mystisk och stark kraft - den sällsynta Albinokattens! Där börjar hennes äventyr som Chu, the Cute Catfighter!!!

 

cutecatfighterchu_charasketches.jpg

 

Skisser av några av karaktärerna... Gary Howaido, Blueburrys( staden Chu bor i) Catfight-tränare. En mästare på Kittycards (magiska katt-kort med olika krafter) och mental styrka. Chu Yumeno huvudpersonen, en tjej som drömmer om att bli catfighter! Reine - the owner of Blueburry's Catfight-stadium. Bubbles - den magiska darcaten som frälste Chu.

 

chu.png

 

En bild av Bubbles och Chu som catfighter jag ritade & målade i Open Canvas 3E plus. Kläderna är fula som shit - så det ska jag klart ändra på >_<;

 

gary.png

 

Snabb-bild av (girly)Gary, blueburrys catfight-tränare. (Gary behärskar Leopardens kraft~)

 

INFORMATION OM CATFIGHTERS OCH KITTYCARDS ETC.!

 

Vad krävs för att bli Catfighter?

För att bli kattfighter behövs det kattmagi. Kattmagi får du genom löftet att ta hand om en darcat för resten av ditt liv... Sedan krävs TRÄNING TRÄNING TRÄNING~ I varje stad finns minst en catfight-dojo med duktiga lärare som lär ut allt du behöver veta om Kittycards samt hjälper dig att träna upp din fysiska samt mentala styrka.

 

Vad är en catfighter?

En catfighter är en kille eller tjej som med hjälp av sin kattmagi kan använda kittycards i strid. En catfighters högsta önskan är att bli den nye mästaren vilket man blir genom att vinna den stora kampen i staden Shir som hålls vart tionde år.

 

Vad är kittycards?

Det finns många olika typer av Kittycards.

 

GROUNDCARDS - I strid får man bara använda ett gundkort. Man får heller inte byta ut det man valt. Ett grundkort är det kort som bestämmer vilken skepnad du kommer att anta under striden (Har du t.ex ett "Tiger" grundkort får du tiger-öron och tigersvans. Har du ett "Black cat" kort får du svarta kattöron+ svart kattsvans)

 

ATTACKS - Olika attacker. Alla attacker i ett deck är anpassade efter dess groundcard. Om du har ett Tiger-deck med ett Tiger groundcard är attackerna anpassade för tigerskepnaden. Men även om du är tiger kan du använda attacks från andra deck... Men vissa attacker funkar inte för alla skepnader. Om du är en tiger så kan du så klart använda enbart attacker för tigerskepnaden, men om du vill kan du blanda i lite annat också... Varför inte finta motståndaren med en panterkick?

 

SHIELDS - Man kan väl inte bara ha atacker i en lek? Man måste väl skydda sig också...

 

EXTRAS - Det finns många saker som kan vara väldigt bra att ha i en fight, t.ex. ett magiskt tigerhalsband, en albino-amulet eller kanske en Lejonring? Varför inte en Vattentiara?

 

DEN SOM FÖRLORAR I EN CATFIGHT BLIR AV MED ALLA KORT MAN ANVÄNDT UNDER STRIDEN.

 

JAG KOMMER ATT STARTA SERIEN SÅ FORT JAG FÅR TID. MEN SKOLAN OCH KOMPISARNA KOMMER FÖRE; FÖRSTA DELEN BERÄKNAS "SLÄPPAS" OM TVÅ TILL TRE MÅNADER. DÄRFÖR ATT JAG ÄR LAT.

 

Men den KOMMER hur som helst att släppas!

Lika säkert som att en katt alltid landar på fötterna!

 

enkattlandaralltidpftterna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmmm, väldigt snygga bilder...

hoppas mangan blir bra också, skulle vara roligt om du la ut nån del ur mangan på forumet sen när du är klar med den också, och även fler snygga skisser

 

Sankyuu, Dread :D !

Jo, jag hade tänkt att lägga upp lite mer skisser och så sedan. Jag vet inte riktigt ännu var jag ska publicera själva serien... Men jovisst nog ska jag posta några sidor här sedan ;)!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skitsnygga bilder! (om man får säga så) speciellt andra bilden, altså den färglagda.

förövrigt så verkar det som ett bra concept hoppas du bara inte tröttnar på det :D

 

Åååh~ tack Arla-chan!

Jag kommer säkert inte att tröttna - jag är redan igång med scriptet och jag jobbar som en madhatter.. Längtar efter att få de första sidorna klara XD!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag älskar,jag älskar,jag älskar! <3<3<3

 

Öh,ja....jag älskar :D Väldigt bra koncept det där...jag antar att hon måste bo i nån slags pararellvärld eller nått med vär?Alltså,med de där kittycardsen...

 

 

 

 

Reine är snygg x3

 

Nyohoho~

Jupp. Världen Chu, Reine, Gary, Bubbles, Kuro(Chus älskling X3), Maya(Reines syster) och de andra bor i är lite speciell. Den är i huvudsak ungefär densamma som vår, de har bilar,mobiler och mp3-spelare - men de har också magiska Darcats, Kittycards och Catfighters. Värdsdelarna och städerna är inte heller de samma. Jag menar, Chu bor i staden Blueburry i landet Forez som ligger i värdsdelen Groon. De tre värdsdelarna är Groon Ree och Blo. Länderna i Groon är Forez, Moonte och Fiell. I Ree finns Puro och Spee. I Blo ligger Emaa och Skai. Den ULTIMATA Catfight-tävlingen hålls en gång vart tionde år i staden Shir(lol, bara lol) i Spee. Meen just nu kanske det verkar lite krångligt att hålla reda på allt, men men. You'll get the hang of it när du läst en (bra)bit på serien. Får vi hoppas ^^;!

 

 

 

Reine är en riktig bishie, ne X3?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gu vad härligt! Det här är något jag värkligen kommer att följa , det kan jag lova! Gillade din "Neko stil" som du kalla det. Skulle gärna vilja se designen på kittycards´en efterosm jag är rätt förtjust i kort. Vet inte varför men jag faller lätt för kortspel. (Tcg oftast då dem är bygda så man ska byta dem för att bli starkare.)

Vet du när serien blir klar att läggas up här på forumet måntro?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gu vad härligt! Det här är något jag värkligen kommer att följa , det kan jag lova! Gillade din "Neko stil" som du kalla det. Skulle gärna vilja se designen på kittycards´en efterosm jag är rätt förtjust i kort. Vet inte varför men jag faller lätt för kortspel. (Tcg oftast då dem är bygda så man ska byta dem för att bli starkare.)

Vet du när serien blir klar att läggas up här på forumet måntro?

 

Ack ack ack - Jag är en riktig latmask. Men om tre-fyra månader ska i alla fall första kapitlet av serien vara klar~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nämen om det är så lite tid kvar då är det klart vi står ut! Tre - fyra månader för sånt här ögån godis kan jag väl stå ut ^_~

Men jag skulle vilja fråga en sak.

Kan du ge oss ett litet preview på Kittycards? (Gissa om jag är ivrig >.>

Älskar som sagt kortspel och desuto me luv nekos :))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

reine påminner lite väl om suske tycker jag :(

 

s a s u k e från NARUTO menar du? Jo, faktiskt när man tänker efter så är han väl ganska lik. Men det är ganska svårt att göra en HELT unik mangakaraktär som inte liknar någon annan. Förrestn så har Reine blå-svart hår och ljusblå ögon. Sasuke har kolsvarta ögon. Å sedan är han inte tecknad i samma stil... och han har brillor. och är vuxen.

 

Jag tycker inte att han är "lite väl lik" men i alla fall... Inte behöver man göra en ledsen smiley för det TT^TT?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nee klart du inte behöver =P

hm Sasuke? Vem är lik sasuke? måste kolla >_<

ghaa allt det här ger mig rit sjuka >.> vad är det med mig alltid när jag glor på det här letar jag efter närmaste penna ._.'

Men men hopas du uppdaterar ofta med alla dina typer av skisser.

Och det här kanske bara är nåt som jag bara hoppas på men . . . um . . .

äh jag PM´ar det istället >.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

reine påminner lite väl om suske tycker jag :(

 

s a s u k e från NARUTO menar du? Jo, faktiskt när man tänker efter så är han väl ganska lik. Men det är ganska svårt att göra en HELT unik mangakaraktär som inte liknar någon annan. Förrestn så har Reine blå-svart hår och ljusblå ögon. Sasuke har kolsvarta ögon. Å sedan är han inte tecknad i samma stil... och han har brillor. och är vuxen.

 

Jag tycker inte att han är "lite väl lik" men i alla fall... Inte behöver man göra en ledsen smiley för det TT^TT?

 

nä, det är sant ;D du har rätt. kul med en ny artist till anime.se ;D välkommen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...