Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken är den bästa/sämsta anime ni någonsin har sett?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

Ni hör väl på namnet, vore kul att få en liten sammanställning på vilka serier folk uppskattar, och även hatar :)

 

Bästa: Hunter x Hunter, One Piece

 

Sämsta: Excel Saga (den enda anime jag inte orkat kolla klart på)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HAHA sämsta GTO? Don't make me laugh, den e på min favoritlista >:)

Kom i håg att alla har olika smak.

 

Bästa för min del, det går inte. Jag säkert 5-10 serier som delar första plats. Och det går ju inte att jämföra 2 olika grenar med varandra.

 

Men klart sämsta jag har sett är Run=Dim

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bäst:Martian Successor Nadesico(Mobile Battleship Nadesico)helt klart en favorit (älskar den :) ,köpte boxen på webbhallen), Neon Genesis Evangelion (är en klar favorit den med) Många mer men vem orkar (inte jag)

 

 

 

 

Sämst:Dragon Ball (bara första serien , resten sådär, men bättre), cyborg 009 (tror den hette så , den suger)

 

 

Det var väl allt :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mobile Battleship Nadesico

 

 

 

Hehe att någon skriver serien Martian Successor Nadesico med den alternativa titeln Mobilebattleship Nadesico är inte ofta. ;) . Det är faktiskt första gången jag ser någon göra det.

 

 

 

 

Jag brukar göra det ibland (brukar glöma av den vanliga , hehe)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns massa utlänska butiker. Men blir det något fel kan det bli problematiskt. Och det är även region 1. antigen kör man den på dvd spelaren som man har i datorn, eller så måste man ha en regions fri dvd spelare.

http://www.animenation.com/

http://www.crosstoy.com/

http://www.rightstuf.com/

m.m

 

annars finns det ju svenska

http://www.webhallen.com

då. Synd att varje volym kostar 270 pix, yuck vad dyrt. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom i håg att alla har olika smak.

 

hmm... tycker vi borde införa Komunism... alla måste tycka o tänka som mig *jag är du den där ledaren som inte bör finnas i komunsim men gör det iaf*

 

O sen vill jag slänga upp .Hack//sign på skit listan med

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Helblinde

Dom bästa är utan tvekan NGE [neon genesis evangelion], samt Hack/sign.

 

Ska motivera.

 

Neon genesis evangelion är så mycket mer än den vanliga mecha genren.

Den är väldigt djup, och man kan diskutera dess slut och resten av serien då där är många svar som är dolda. NGE är en psykologisk "thrill ride" i slutet, och får en verkligen att fundera. Att NGE innehåller kristendom och kristna symboler ger bara ett bättre intryck. Karaktärerna är även dom mest människoliknande i någon serie någonsin om man ser till deras känslor. Ni som är intresserade, så har jag några "Deleted scenes" på min hårddisk. Bara att fråga.

 

Hack/sign, en serie många hatar pga den är dryg? Förstår inte riktigt hur ni tänker. Karaktärernas känslor utvecklar sig fort, och bakom själva storyn gömmer sig något större. Ni som säger att den suger har max glott på 3-4 avsnitt, vilket är synd. Ni missar mycket.

 

Som ni märker så gillar jag sådana serier som är mystiska, man får tänka, lite psykologi bakom det hela.

 

Tittar för tillfället på RahXephon som sägs vara ett plagiat av NGE fast bättre. Än så länge är jag mycket nöjd, är exakt lika sjuk som jag kunde tänka mig :>

 

Dom sämsta är självfallet allt DBZ skit, sailormoon och även pokemon (även om pikachu är sjukt tuff ^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hack/sign, en serie många hatar pga den är dryg? Förstår inte riktigt hur ni tänker. Karaktärernas känslor utvecklar sig fort, och bakom själva storyn gömmer sig något större. Ni som säger att den suger har max glott på 3-4 avsnitt, vilket är synd. Ni missar mycket.

 

Själv såg jag på ca 13-14 avsnitt innan jag gav upp... den var fan bara inte bra.

 

sailormoon och även pokemon (även om pikachu är sjukt tuff ^^)

 

Hur kan man inte gilla dom serierna! as bra jue! Hälst ska dom vara på svenska med! =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HERRE!!!!!!! :D

 

Detta blir svårt! Måste tänka... Hmm...

 

Bästa: Hunter X Hunter, KGNE, Berserk, Kenshin )(!"/Y#()/!"# FAN :D

 

Sämsta: öÖöö.. :) Har varken sett klart NieA Under7 eller FLCL Så tänker inte sätta dem serierna här... Hmm... Millenium Actress var inte så jättehet, och om jag måste sätta en serie här så får det bli Angelic Layer tror jag. Tyckte om den, men det finns bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mobile Battleship Nadesico

 

 

 

Hehe att någon skriver serien Martian Successor Nadesico med den alternativa titeln Mobilebattleship Nadesico är inte ofta. ;) . Det är faktiskt första gången jag ser någon göra det.

 

Hehe.. :P Var längesedan jag såg Nadesico, och i fansubsen kallades den för Mobile Battleship Nadesico, känner mig inte så bekväm med det andra namnet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...