Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken är den bästa/sämsta anime ni någonsin har sett?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

BÄST:

 

Excel Saga

Neon Genesis Evangelion

Vision of Escaflowne

Hikaru no Go

Cowboy Bebop

 

SÄMST:

 

Dragon Ball

Onegai Twins

 

Nu har ju jag sett 130 anime serier (räknade dem nyligen), men jag minns inte alla, så det ska nog vara fler under sämsta... jag bara minns inte :P Och Excel Saga ÄR bra, men det krävs att man sett mycket anime för att uppskatta komedin. (särkilt ep 26, när alla drunknar i blod och Ilpalazzo ger en "random thumbs up", några säger att det var ett genidrag i komedihistoria :P tycker jag med). Anledning att jag inte gillar Dragon Ball och Onegai Twins e för att jag inte ens klassar dragon Ball som e anime... jag har sett den, jag har läst den... men jag tycker den e mycket barnslig och fattig på både historia, spänning och djup, komedi samt bra karaktärer som man kan leva sig in i. I hate it with a passion. Och så har vi Onegai Twins. Visst, den har en historia... men en sjuk en som inte leder nånvart. Onegai Twins animen lever inte på historien, men på att vara ecchi vilket jag inte finner särkilt imponerande. Iaf... rant off :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lätt att GITS: SAC är bäst... efter att ha sett den så känns typ nästan alla serier som fett barnsliga... sen är Cowboy bebop fett nice också.. Ranma ½ är en gammal goding också, det är nästan krav på att ha sett minst ett par säsonger av den...

 

sämsta... tjaa... det finns så jävla mycket skit så det inte är sant... finns fan mer skit än bra... men typ den där där dom typ inte sa ett enda ord i första avsnittet o var typ hälften svartvitt, exoclyse eller nåt, den va fett dålig.. sen finns det hur många halvdryga serier som helst... men vissa dåliga är så dåliga att dom är bra, typ air master... asså serien är så dålig att jag har sett alla avsnitt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hittils har jag bara sätt 4 st (klara och oklara) och det är Naruto,shaman king,Love hina och självfallet pokémon :D

 

hittils har jag gillat alla 4 utom vissa drag i dom.

 

i pokémon e det samma sak hela tiden team rocket försöker sno pokémons ash o hans gäng stoppar dom osv osv osv

 

i Love hina så är det mycket sega avsnitt ibland knappt så man orkar kolla klart på dom

 

i Naruto är det självfallet sakura som förstör stämnigen lite.. hon suger på alla + att hon bara bitchar om sasuke hela tiden

 

i shaman king är slutet olidligt dåligt att man vart j*vligt besviken

 

men men allt har ju sina dåliga sidor ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bäst är helt klart Rurouni Kenshin

 

Sämst får jag nog lov att säga att Trigun är, men ändå inte. Den är väldigt snygg, men så helt plötsligt gör de något fult (typ låter Vash krypa som en krabba) Visserligen såg jag inte många avsnitt och jag antar att den är bättre senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 18-> av Trigun är bland dem grymmaste som finns :), man ser se klart en serie så att man inte dra förhastade slutsatser :). Visst blir Vash lite töntig ibland men det gör serien lite roligare bara. Han kompenserar det med sin grymhet :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa: Full Metal panic eller Seikai no Monshou, Antagligen någon av dem. Mycket svårt val, finns så mkt. Gillar även GTO och Neon Genesis Evangelion oerhört mkt.

 

Sämsta: Excel Saga, visst hade den sina roliga stunder men vafan... Pengar rätt i sjön. har dock ej sett så mkt dålig anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns många jag inte tycker om... jag är inte speciellt förtjust i Rurouni Kenshin TV-serien, inte heller långdragna Naruto eller repetiva Dragon Ball. Kortfattat så finns det en hel del, men dessa är bara några av dem som jag orkar räkna upp.

 

EDIT:

 

Den bästa måste vara Ginga Nagareboshi Gin (Silver Fang)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...