Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken är den bästa/sämsta anime ni någonsin har sett?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

Nja, nog kan jag fortfarande njuta! Jag kan fortfarande verkligen komma in i serier och filmer, låta mig hänföras. Men efteråt försvinner känslorna fort. När jag tänker på vad som ska klassas som en favorit för mig så tänker jag på något som ska göra ont i magen långt efter teven slagits av, något som jag återvänder till i mina tankar gång på gång under årens lopp. Men jag kanske har överdrivna krav på vad en favorit ska vara?

Du har blivit för gammal för sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, nog kan jag fortfarande njuta! Jag kan fortfarande verkligen komma in i serier och filmer, låta mig hänföras. Men efteråt försvinner känslorna fort. När jag tänker på vad som ska klassas som en favorit för mig så tänker jag på något som ska göra ont i magen långt efter teven slagits av, något som jag återvänder till i mina tankar gång på gång under årens lopp. Men jag kanske har överdrivna krav på vad en favorit ska vara?

 

Hahaha, det är rätt extremt i mina ögon! Fast det är ju inte fel det heller.. Clannad är en sådan serie för mig. Lyssnade på en OST till Clannad AS nyligen och grät när jag hörde den... nog tusan är det få som kan få mig att känna sådär. Visst, många säger dålig drama och allt det där.. men personligen tyckte jag det var en störtskön upplevelse.

 

För mig är anime serier som jag ser som mästerverk serier som verkligen berört mig mer än alla andra - det räcker inte med att de är väldigt bra. Det ska vara något speciellt -- något litet extra som tar dom över gränsen. Aria och Berserk är bra exempel - båda är unika och kändes som en fräsch vind, och bortsett ifrån det så berörde de mig i den grad att jag älskade dem totalt.

 

Kommer fortfarande ihåg när jag fick hela Aria serien på DVD.. jag såg alla avsnitt kväll efter kväll - det var en så himla skön serie i mina ögon.

 

En serie som jag inte tycker är ett mästerverk eller på den nivån, är Brotherhood. Den var störtskön, men föll aldrig över den magiska gränsen. Fast med det sagt.. nog tusan är den prisvärd och ett kap när man kan köpa hela serien för strax över femhundralappen inklusive frakt ifrån funimation. Ack, om man ändå hade pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Såg att det var ~6 år sedan jag skrev här sist kanske är dags för en uppdatering :P

 

Bästa : Fullmetal Alchemist Brotherhood

 

Bra story, intressanta karaktärer och mycket bra tempo gör denna till min favorit nr1!

Som en liten bonus finns det en hel del att lära ifrån storyn.

 

Nästan bäst :

Code Geass & Deathnote

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Bästa är definitivt: Hokuto No Ken

Den följerstoryn rakt igenom. Visst blir det repetition och det dyker upp ett filler avsnitt, men annars så är den helst grym( lider lite av DB-syndromet, att fighter ska ta över flera episoders tid)

 

Sämsta? Har haft Paus från animes, sen 2år tillbaka, så jag kan inte riktigt tänka på någon. Jag kan dock nämna en sekvens, som fick mig nästan att ge upp på serien och nästan animes i generellt:

Naruto vs Pein

MY pAIN IS BIGGER THAN YOURs!! Efter att ha sett den scenen, så tror jag dig pein. Att få ett förvandlingshuvud, bli in slagen så att ditt huvud får en doppel-man effekt, nerklubbad i marken Looney Toones style och förmågan att springa som Sonic över vattenytan, så förstår jag dig helt.

Efter episodens slut, stängde jag av datorn och gick min väg och besluta att aldrig mer titta på en naruto anime, någonsin igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...