Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken är den bästa/sämsta anime ni någonsin har sett?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

Bästa: Tänkte först på Hellsing. Men Noir är bra. Dock bara sett ett par avsnitt av den ännu. :/

 

Sämsta: Ingen aning. Kenshin är inte så speciellt bra..

 

'Zaphod'..

 

Var har jag hört det? Finns det inte någon i Liftarens Guide till Galaxen som heter det? ;o?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yumeni: Har du frågar till en specifik användare så skicka dem då via PM istället för att ställa dem i tråden.

 

*frågor

 

Nej. Jag frågar allmänt. Om det är någon som kan rätta mig på den fronten, om var namnet kommer ifrån? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yumeni: Mycket möjligt att det är en allmänfråga. men...

 

1. Din fråga har inget med trådan att göra. Det är med andra ord off-topic eftersom att det är inte relaterat till anime.

 

2. Läs forumreglerna här!

 

mvh/

 

Allvarligt talat. Får jag fråga en annan sak?

 

...

 

Eller nej. Jag tror jag låter bli. Så får jag behålla huvudet. D:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Nu ska jag klaga först, sedan skriva :P

nu såg jag att det var ngn som klagade / frågade varför ngn tykkte just så, och om jag inte minns fel så skrev jag ett inlägg óm just detta, man ska väll inte behöva motivera varför man tykker just så eller ?

 

Bäst : Neon Genesis Evangelion

 

Sämst : Inu - yasha !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Bästa.. Hmm.. Gamla Rose of Versailles hamnar väl här. Annars så skulle jag väl säga Full metal panic?, Rurouni Kenshin och Slayers, grymt bra serier.

 

Sämsta.. Svårt, finns så mycket skräp, men Fushigi Yugi, I, My, Me! Strawberry Eggs och Digi Charat är riktigt kassa grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa serien jag sett är Naruto. Anledningen är att jag vill se vad som händer i nästa episod. Det är inte säkert att jag skulle säga det om alla avsnitt var ute.

 

Det som gör serien så bra (enligt mig) är djupet i historien. Man får reda om motståndarnas bakgrund och eventuellt lite om vad som gjorde dem till det som de är. Visst alla tillbaka blickar kan bli störande men jag tycker att det som gör många serier till skräp är djupet.

Anime blir ibland så att det kommer en ond och man mosar honom "the end" inget mer. Men animen är betydligt bättre på det än många vanliga filmer.

 

Sämsta jag sett. Det är en svår fråga för det finns nästan mer skräp än riktigt bra anime serier ute. Bara för att nämna en skulle jag säga Inu-Yasha. Såg lovande ut på bilder och så men oj så häpen jag blev när jag såg de första avsnitten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer inte ihåg om jag postat i den här tråden eller ngn annan liknande för länge sen.

 

Då sade jag Neon Genasis Evangelion.

 

Nu säger jag den bästa serien jag har sett är Hikaru no Go.

Serien är undebar, den har den bästa karaktärs utvecklingen jag har sett och du fäster dig verkligen till karaktärerna. Serien är lång vilket jag också tycker om. Innan trodde jag inte att Go var ett så komplext spel men nu när jag sett serien förstår jag... Go är roligare och mer komplicerat en Schack.

Och jag tycker om hur ingen av karaktärerna framställs som "onda" .

Serien i min åsikt är undebar, trevlig, spännade(jag såg den på 2 dygn, 75 avsnitt).

 

Sämsta:Digimon :I, iofs kanske pokemon är sämre.

 

Och om ngn nämner sailor moon som sämsta må han dö. Se alltid serien på original språk innan du dömer den...

 

 

Lite reklam för irc kanalen på quakenet, #anime.se/forum är kanalen för oss :).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...