Hoppa till innehåll
Anime.se

Var bor alla?


Jawee
 Share

Rekommenderade inlägg

Om man inte vet att Skåne ligger långt ner då bör man titta över sina kunskaper inom geografi på hemmaplan.

 

Lund är inte så häftig efter 20 år faktist men det är en mycket trevlig stad. Jag trivs fast nu vill man härifrån och vidga sina vyer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 199
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Haha, nej det är sant. Fast å andra sidan trodde en av dem även att Stockholm låg ungefär där Jönköping ligger. Kanske ska påpeka att personen som trodde det själv bott i Stockholm hela sitt liv, men ändå inte riktigt lyckats förstå var det ligger på kartan verkar det som, hehe.

 

Då har jag ett år kvar av att tycka Lund är häftigt då. Typiskt. :( Bara sådär lite random men har du svängarna förbi Spyken så ta en titt ovanför ingången som vätter mot botaniska trädgården, där sitter någonting riktigt häftigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte varför många uppåt i landet är så envisa om att Skåne tillhör Danmark. Öresund är ju ett bra bevis på att det inte tillhör eller " tillhör ".

 

Skåne är rätt sjyst faktist men man tröttnar lätt, tyvärr. (Iofs är hela Sverige tråkigt vid det här laget).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vi envisas eftersom resten av detta land inte vill blandas ihop med någon ras av djur som inte pratar förstålig svenska!

 

Ironiskt med tanke på hur pass mycket invandrare det finns i övriga Sverige. Är inte rasist, har många vänner från utlandet och är själv 50/50(svensk/sydamerikan) men det är ett faktum att Sverige har extremt mycket invandrare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte varför många uppåt i landet är så envisa om att Skåne tillhör Danmark. Öresund är ju ett bra bevis på att det inte tillhör eller " tillhör ".

En gång i tiden tillhörde det Danmark, är väl kanske därför dem pratar som dem gör?

 

Skåne är rätt sjyst faktist men man tröttnar lätt, tyvärr. (Iofs är hela Sverige tråkigt vid det här laget).

Sverige som land ja. Naturen är dock densamma, fast den håller ju Stockholmarna (=politikerna) på att förstöra med vindkraftverk nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En gång i tiden tillhörde det Danmark, är väl kanske därför dem pratar som dem gör?

 

 

Sverige som land ja. Naturen är dock densamma, fast den håller ju Stockholmarna (=politikerna) på att förstöra med vindkraftverk nu...

 

 

Märker verkligen ingen likhet mellan skånska och danska. Skånska må låta konstigt men jag tycker att människor upp i landet(Norrland) är mycket jobbigare att förstå. Vräker ur sig ord jag aldrig har hört talas om.

 

Naturen i Sverige har aldrig varit något och hurra för enligt mig, den känns så tråkig och bökig. Är inget större fan av stora skogar med ekorrar, älgar och myrstackar tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En gång i tiden tillhörde det Danmark, är väl kanske därför dem pratar som dem gör?

 

 

Sverige som land ja. Naturen är dock densamma, fast den håller ju Stockholmarna (=politikerna) på att förstöra med vindkraftverk nu...

 

 

Märker verkligen ingen likhet mellan skånska och danska. Skånska må låta konstigt men jag tycker att människor upp i landet(Norrland) är mycket jobbigare att förstå. Vräker ur sig ord jag aldrig har hört talas om.

 

Naturen i Sverige har aldrig varit något och hurra för enligt mig, den känns så tråkig och bökig. Är inget större fan av stora skogar med ekorrar, älgar och myrstackar tyvärr.

Skånska innehåller endast ord jag aldrig hört talas om :P

 

Mörka, djupa granskogar och stora, höga fjäll ska det vara (utan vindkraftverk och kalhyggen, om ni sydlänningar behöver mer ström så får ni väl förstöra eran natur denna gång.) ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skånes natur består av en förstörd skog(tack vare en storm) och brutalt mycket åker. Jag har inget emot naturen men Sveriges natur är (vid det här laget) riktigt uttjatad och tråkig. Jag vill ha mer exotiska ting, kanske en vända inom amazonas?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skånes natur består av en förstörd skog(tack vare en storm) och brutalt mycket åker. Jag har inget emot naturen men Sveriges natur är (vid det här laget) riktigt uttjatad och tråkig. Jag vill ha mer exotiska ting, kanske en vända inom amazonas?

Det var ju iaf naturligt. Vattenkraftverk, vindkraftverk och kalhyggen är det inte...

 

Amazonas? Nja, lite för varmt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...