Hoppa till innehåll
Anime.se

Allltså jag blev frälst, One Piece äger :D


Yrat
 Share

Rekommenderade inlägg

För de första tycker jag att One Piece är mycket bättre än Naruto,både roligare och mer seriöst image. Pirater istället för ninjor :D

 

Hur som helst såg jag mitt första avsnitt och jag blev fast

 

men jag har några frågor

 

1. Vad heter huvudkaraktären? Vad heter texhan med pinochio-näsan?

 

2. När grundades de?

 

3. Hur många episoder finns de ute nu?

 

4. Blir de mer action om man ser mer av episoderna tro?

 

tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För de första tycker jag att One Piece är mycket bättre än Naruto,både roligare och mer seriöst image. Pirater istället för ninjor :D

 

Hur som helst såg jag mitt första avsnitt och jag blev fast

 

men jag har några frågor

 

1. Vad heter huvudkaraktären? Vad heter texhan med pinochio-näsan?

 

2. När grundades de?

 

3. Hur många episoder finns de ute nu?

 

4. Blir de mer action om man ser mer av episoderna tro?

 

tacksam för svar

 

1. Huvudkaraktären heter Luffy

2. Serien börjades sända 1999 och sänds fortfarande.

3. Finns runt 200 episoder om jag inte missminner mig.

4. Ja, action och humor är serien fullproppad av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pirater istället för ninjor :D

Oj oj oj... vet du vad du måste stå upp emot? http://www.realultimatepower.net/

 

1. Vad heter huvudkaraktären? Vad heter texhan med pinochio-näsan?

Du har sett serien och vet inte vad huvudpersonen heter?

Huvudpersonen heter ルフィ (rufi) och lite beroende på vilket humör man är på så transkriberas det Ruffy eller Luffy. Han med långnäsan heter ウソップ (usoppu) och det är en ordvits på "uso" (lögn) och "isoppu" (Aesopos). Brukar transkriberas Usopp.

 

2. När grundades de?

Som sagt, animén började sändas 99, mangan var väl en snutt tidigare. Tyvärr kan jag inte kolla upp det nu, men en gissning är runt 96.

 

3. Hur många episoder finns de ute nu?

220.

 

4. Blir de mer action om man ser mer av episoderna tro?

Inte direkt. Serien blir allt slöare. Som tur är har de vett att hitta på egna sidospår som inte finns i mangan, för att inte slöa ner tempot, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en invändning på ditt svar om vad han heter docster...Jag hade några avsnitt som var översatta av "soldats" och dom kunde visst inte bestämma sig, i vissa avsnitt skrev dom Luffy och vissa Ruffy, jag vet inte vilket, det är ungefär samma sak med Hellsing, heter han Alucard eller Arucard?

Japanerna säger ju fel på R och L, iaf i engelskan.

Men jag skulle nog säga Ruffy.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag vet, men skrev de inte "Luffy" på en wanted skylt i mangan? eller har jag fel?

 

Jodå. Och han har skrivit Arabasta på vissa skyltar och Alabasta på andra också. Helt säker kan man aldrig vara. Japaner har själva svårt att skilja på L och R.

 

Nu verkar Oda ha bestämt sig för att det skall skrivas Luffy, i och för sig, men man får tänka på att Oda nog inte vet skillnaden mellan L och R i svenskan, och att det i hans öron förmodligen låter likadant ändå. Så så fasligt viktigt är det inte.

 

Sen angående huvudkaraktären i hellsing så är det väl "Alucard" ? (Dracula baklänges)

 

I den japanska utgåvan heter han aakaado, alltså Arcard. Hirano har med flit inte använt arukaado (som är praxis, och som också är det som används i Castlevania), utan tagit en variant istället..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag vet, men skrev de inte "Luffy" på en wanted skylt i mangan? eller har jag fel?

 

Sen angående huvudkaraktären i hellsing så är det väl "Alucard" ? (Dracula baklänges)

 

 

woooo...aldrig tänkt på att det är dracula baklänges.Men min bror sa att det var Arucard, men jag kommer inte ihåg varför, jag ska fråga honom senare när han är tillgänglig :)

 

(Men jag tror att det var att Arucard betyder något på japanska)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Men jag tror att det var att Arucard betyder något på japanska)

 

Nej, aakaado betyder inget på japanska. Det är helt enkelt bara så att Hirano inte läst d-r-a-c-u-l-a baklänges utan d-r-a-c-r-a, alltså ett dåligt transriberat Dracula, baklänges. Då bir det arcard, eller aakaado.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

One Piece är en grymt bra serie.

Jag följer Kaizokus fansub och den är helt underbar. De ligger visserligen lite efter då de nyligen releasade ep 131.

 

En kul grej - hoppas jag inte spoilar för någon nu - är att Sanji som är häftig med sitt rökande, kommer i USA få byta ut sitt rökande till... ehum... klubbsugande. Det är bara ett rykte som jag har hört men då undrar jag verkligen hur de gör med Captain Smoker, han kanske blir en vandrande mjukglass?

 

[:)]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha! Vilken ball sida ;)

 

Klart. Den är BÄST! Om man någon gång känner att världen suger är det bara att gå in på REAL ULTIMATE POWER!!!!

 

Karln är helt otrolig på att bygga upp skämt. Hans dumma idéer med pirater vs ninjor är så lysande kul att det också är aktuellt inom animévärlden med One Piece vs Naruto. :P

 

Men flodhästarna är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...