Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur ser man att en köpfilm är pirat eller inte?


M_135
 Share

Rekommenderade inlägg

Tre enkla sätt:

 

* kinesisk och engelsk text = pirat i nio fall av tio

* snorbilligt pris (läs några hundralappar för en TV-serie på 26+ avsnitt)

* hårdpackade DVD:er (4 OAV-avsnitt per skiva, eller 8+ TV-avsnitt per skiva)

 

Allt detta i kombination är i 99,99 fall av hundra pirat så det stänker om det.

 

Slående exempel: http://japanimation.com/j-store/shop.cg ... art_id=url

 

8 avsnitt på en skiva för 100 kronor? Och kinesisk text. Det är så mycket pirat att man borde skicka www.realultimatepower.net på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter som om min Berserk-box kan vara pirat då. Visserligen är det inte någon kinesisk text på den någonstans, men jag har alltid undrat varför det på baksidan står "Contains episodes 10-13" längst ner. Den är region 0 och det är 25 avsnitt uppdelat på tre skivor vilket blir sisådär nio avsnitt per skiva. (sju på tredje) Yeah. Fast det sistnämnda kanske är vanligt för boxar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men jag har alltid undrat varför det på baksidan står "Contains episodes 10-13" längst ner. Den är region 0 och det är 25 avsnitt uppdelat på tre skivor vilket blir sisådär nio avsnitt per skiva. (sju på tredje) Yeah. Fast det sistnämnda kanske är vanligt för boxar?

 

Inte vad jag vet. Att omslaget inte motsvarar innehållet är ett ganska talande tecken också. Och sex avsnitt per DVD har jag sett, men nio avsnitt (i stort sett fyra timmar) på en DVD är knappast standard för de som vill göra ordentliga DVD:er. Det låter helt klart piratartat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte vad jag vet. Att omslaget inte motsvarar innehållet är ett ganska talande tecken också. Och sex avsnitt per DVD har jag sett, men nio avsnitt (i stort sett fyra timmar) på en DVD är knappast standard för de som vill göra ordentliga DVD:er. Det låter helt klart piratartat.

Vad tråkigt att höra. Skickligt gjord är den i alla fall, lätt att lura den okunniga. Nåja, blir nog till att köpa Box of War då, den ser ju helt fantastisk ut och den är dessutom INTE piratkopierad. Troligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...