Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

okej noobs nu ska ja berätta XD

 

så du menar att inte 6 lvl 1 tar 2 lvl 5-6 XD jo de gör dom.

Och även om dom måste attackera först så gör dom alltid de. Så här gjorde dem, dom var 4 rouge alltså 4 stycken i stealth hela tiden. Alltså vem som e lvl 6 skulle inte attackera 2 små fula gnomer i lvl 1-2 i deras startställe.

 

Och de e nog inte jätte svårt att ta sig in i deras startställe eftersom de är i allfall väldigt lätt att ta sig in i humans startställe utan att stötta på nåra vakter.

 

Ni måste spela mer för att förstå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kanske är du som måste förstå, att oavsett om de är 30st lvl 1-3:or så kan dom fortfarande inte döda en warlock lvl 40, inte en chans att det går.

 

det är ju knappt att 3st lvl 38-40 klarar ta en lvl 60 själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med om det. Det spelar ingen roll om man så är 20-30 st lvl 1-3, de kan inte döda en lvl 40 warlock. För en lvl 40 warlock är dom liksom one hit kills. Bara med sitt melee vapen. Sen om man räknar med att den har en minion också, så blir det ännu mer omöjligt att döda honom.

Sen måste jag nästan skryta med att jag (lvl 44 warrior) och en jag körde med (lvl 43 druid), lyckades döda en lvl 54+ shaman. Sen är det möjligt att nån vakt och nån låg lvl rogue fick in något enstaka slag, men det spelar ingen roll. Var tvungen att jaga honom rätt så länge.

Sen när jag märkte att shamanen återupplivade sig själv när vi dödade honom blev man ju inte lite irriterad.

Det sämsta med det hela var att jag dog en millisekund innan han dog, så jag fick ingen honorable kill :( Han crittade mig med sin instantskill samtidigt som jag slog mitt sista slag på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej noobs nu ska ja berätta XD

 

så du menar att inte 6 lvl 1 tar 2 lvl 5-6 XD jo de gör dom.

Och även om dom måste attackera först så gör dom alltid de. Så här gjorde dem, dom var 4 rouge alltså 4 stycken i stealth hela tiden. Alltså vem som e lvl 6 skulle inte attackera 2 små fula gnomer i lvl 1-2 i deras startställe.

 

Och de e nog inte jätte svårt att ta sig in i deras startställe eftersom de är i allfall väldigt lätt att ta sig in i humans startställe utan att stötta på nåra vakter.

 

Ni måste spela mer för att förstå ;)

 

Haha lilla gubben.. :)

Kom tillbaka efter tre månaders spelande så kan vi snacka. Vad ska 4 st rogues göra i stealth när dem är lvl1? Alla detectar dem, spec mobs/vakter.

Jag kan säga det igen: Det _GÅR_ inte att göra som du har påståt.

 

För lvl40s är det också väldigt svårt att döda 60s, spec i grupp pvp. En lvl40 har inget att göra i tex hillsbrad.

 

För att skryta lite själv då :P : Jag och en präst och en druid gjorde en rätt tuff grej (Jag är mage). Horde var rätt tillbakapressade i TM och stod på deras lilla kulle (när ingången till TM) det var mellan 15-20 hordes som stog på kullen, väldigt ihopklumpade. Vi tog chansen och prästen min skölda upp mig och druiden var beredd med insta bigheal och sen gled jag in: Flamestrike, blink in, PoM->Flamestrike, Blastwave, Nova, CoC, IAE. Vi dödade 14 eller 16 st på bara några secs, sen dog jag givetvis, men det tråkiga var att TM dog efter det. Horde stack och PvPandet var nästan helt över. Några enstaka hordes var kvar efter det... :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej noobs nu ska ja berätta XD

 

så du menar att inte 6 lvl 1 tar 2 lvl 5-6 XD jo de gör dom.

Och även om dom måste attackera först så gör dom alltid de. Så här gjorde dem, dom var 4 rouge alltså 4 stycken i stealth hela tiden. Alltså vem som e lvl 6 skulle inte attackera 2 små fula gnomer i lvl 1-2 i deras startställe.

 

Och de e nog inte jätte svårt att ta sig in i deras startställe eftersom de är i allfall väldigt lätt att ta sig in i humans startställe utan att stötta på nåra vakter.

 

Ni måste spela mer för att förstå ;)

 

2lvl 5-6, möjligt, jag hoppas dock du inte menar 50-60, då är du helt borta :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej noobs nu ska ja berätta XD

 

så du menar att inte 6 lvl 1 tar 2 lvl 5-6 XD jo de gör dom.

Och även om dom måste attackera först så gör dom alltid de. Så här gjorde dem, dom var 4 rouge alltså 4 stycken i stealth hela tiden. Alltså vem som e lvl 6 skulle inte attackera 2 små fula gnomer i lvl 1-2 i deras startställe.

 

Och de e nog inte jätte svårt att ta sig in i deras startställe eftersom de är i allfall väldigt lätt att ta sig in i humans startställe utan att stötta på nåra vakter.

 

Ni måste spela mer för att förstå ;)

 

2lvl 5-6, möjligt, jag hoppas dock du inte menar 50-60, då är du helt borta :)

 

jo ja tyckte också att gnomer va lite granna fula men när mina polare gjorde en så kallad ''gnome invasion'' så märkte ja att dom e rätt coola.

 

alltså dom e lvl 1 från stat och var 6 stycken och raidade barrens och var bland annat i hordes start ställen.

 

dom var ungefär lvl 2-3 när dom slutade och då hade dom dödat massvis av horde (bland annat en undead warlock som var 40+ ) och gjort en underbart snygg film med mycket känsla

 

nä han menar att det var en lvl 40+ warlock som blev döda av 6st 2-3 gubbar = bullshit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså killar hur länge har ni spealt???ja har i allfall lirat sen alphan.

 

Men i vilekt fall som helst så var de nån som skrev att 3 lvl 40 inte tar en lvl 60 knappt XD

 

de e ju bara de att dom gör de ganska enkelt. Fan en rouge kan ju ta en lvl 60 när dom e 40. har varit med många gånger och dödat döskallar för mig med 2 stycken. (döskalle alltså 55+)

 

och sen var de nån som sa att ja kunde komma tillbaka om 2 månader....skrattretande XD du får nog komma tillbaks när du har kört ett år till grabben.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså killar hur länge har ni spealt???ja har i allfall lirat sen alphan.

 

Men i vilekt fall som helst så var de nån som skrev att 3 lvl 40 inte tar en lvl 60 knappt XD

 

de e ju bara de att dom gör de ganska enkelt. Fan en rouge kan ju ta en lvl 60 när dom e 40. har varit med många gånger och dödat döskallar för mig med 2 stycken. (döskalle alltså 55+)

 

och sen var de nån som sa att ja kunde komma tillbaka om 2 månader....skrattretande XD du får nog komma tillbaks när du har kört ett år till grabben.

 

Lvl 60s detectar stealth på 40s automatiskt. En lvl 40 rouge kan inte göra ett skit mot en lvl 60.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså killar hur länge har ni spealt???ja har i allfall lirat sen alphan.

 

Men i vilekt fall som helst så var de nån som skrev att 3 lvl 40 inte tar en lvl 60 knappt XD

 

de e ju bara de att dom gör de ganska enkelt. Fan en rouge kan ju ta en lvl 60 när dom e 40. har varit med många gånger och dödat döskallar för mig med 2 stycken. (döskalle alltså 55+)

 

och sen var de nån som sa att ja kunde komma tillbaka om 2 månader....skrattretande XD du får nog komma tillbaks när du har kört ett år till grabben.

 

asså, det är okej, det va jag som skapade spelet, jag gav blizzard idén att göra det. sen programmerade jag alla NPCs i orgrimmar samt undercity. sen körde jag en solo run och döda onyxia också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså killar hur länge har ni spealt???ja har i allfall lirat sen alphan.

 

Men i vilekt fall som helst så var de nån som skrev att 3 lvl 40 inte tar en lvl 60 knappt XD

 

de e ju bara de att dom gör de ganska enkelt. Fan en rouge kan ju ta en lvl 60 när dom e 40. har varit med många gånger och dödat döskallar för mig med 2 stycken. (döskalle alltså 55+)

 

och sen var de nån som sa att ja kunde komma tillbaka om 2 månader....skrattretande XD du får nog komma tillbaks när du har kört ett år till grabben.

 

Ehum. Någonting får mig att tro att det är du som borde komma tillbaka när du kört ett år till. Ok att man kanske kan ta en lvl 60 när man är tre lvl 40. Men att en rogue skulle kunna ta en lvl 60 när dom själva är lvl 40? Troligt, tror inte ens en lvl 50 rogue kan komma i närheten av en lvl 60, möjligtvis om den har förbättrat stealth med talents.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså killar hur länge har ni spealt???ja har i allfall lirat sen alphan.

 

Men i vilekt fall som helst så var de nån som skrev att 3 lvl 40 inte tar en lvl 60 knappt XD

 

de e ju bara de att dom gör de ganska enkelt. Fan en rouge kan ju ta en lvl 60 när dom e 40. har varit med många gånger och dödat döskallar för mig med 2 stycken. (döskalle alltså 55+)

 

och sen var de nån som sa att ja kunde komma tillbaka om 2 månader....skrattretande XD du får nog komma tillbaks när du har kört ett år till grabben.

 

Alltså, du måste skoja? På något konstigt sätt hoppas jag verkligen att du bara driver, men å andra sidan tror jag inte det.

 

Du sitter och snackar om saker du inte vet något om, och om du nu har spelat spelet från Alphan, borde du då inte veta hur spelet fungerar?

Ska jag vara ärlig så tror jag inte att du kommit över lvl30 i spelet ens.

Du har ställt till med mycket irritation på forumet förut, men jag hoppas att du kan släppa din stolthet den här gången och sluta ljuga. Du är redan genomskådad.

Om du försöker höja ditt eget självförtroende på ngt vänster, så kommer det här bara slå tillbaka på dig själv förr eller senare. Fel taktik kan jag iaf säga.

 

Låt mig förklara hur det går till när tre lvl 40 ska försöka döda en lvl60.

Först och främst tittar inte denne lvl60 så noga på dem eftersom dem ändå inte är värda att döda (inga CPs). Sedan om dem skulle attackera (Säg att det är en typ av caster, och ett par melee (spelar ingen roll igentligen), så skulle först och främst castern bli resistad, detta väldigt högt troligt om det är en lvl60 som varit det ett tag, med hög resistrate etc.

Sedan kommer vår lilla rogue eller warrior och försöker slå lite på vår lvl60, dem missar det mesta och deras fatala slag har väldigt stor chans att missa. Om alla skulle råka träffa skulle deras skada inte innebära speciellt mycket även om alla critta samtidigt. För en rogue ska kunna maximera sin dmg på lvl40 är det trevligt med lite combo points (Vilket han skulle få svårt att få) och en warrior måste träffa sina executes osv osv. En mage får lita på turen och på lvl40 crittar han en fireball för runt 600-700 dmg, (kommer inte ihåg för tillfället) Vi säger att det är en warrior dem har hoppat på. Denne har runt 5k hp och en väldans massa armor, så våra melee classer kommer inte göra mkt skada. Det kommer vara obetydelsefullt iaf. Han köttar ner roguen på ett par slag, och efter att han har gått berserk på den andra krigaren, kommer magen antagligen dö på ett eller två slag (Jag blir ofta nerhuggen av Reaper Warriors på två slag i vanliga fall också, och jag är 60.)

Säg att det är en caster, tex en mage. Denna kommer bara äta upp våra lvl40s med några AEs och säg en pom flamestrike/combusted-Blastwave, eller en nova+imp coc.

Hade det varit en annan tygbärare, säg en Präst? Ja då hade det räkt med PW:Pain på alla, hade det varit en Skugg präst, hade det gott väldigt fort. Säg att dem skulle hoppa på en rogue.. Njae, det skulle vara svårt att hitta honom, eftersom dem flesta rogues alltid är stealthade på lvl60. Det går inte spec långsamt att gå i stealth på lvl60. En hunter skulle köra nått multi shot, skicka pettet på castern, och göra processen kort med Warriorn. Oavsett, så blir det svårt. Skulle han vara afk går det säkert.

Jag säger inte att det är omöjligt, men lvl40 är ingen lvl där du kan göra spec mycket. Jag märker alltid när det kommer någon lvl48 (som faktiskt ger lite CPs) och försöker döda mig när jag har lite hp/mana kvar, det krävs två-tre spells så är han död. Spec om det är en caster, och man sätter den trevliga silencen på denne.

 

Som sagt, lägg ner charaderna grabben, lite tröttsamt att läsa dina otroligt löjliga självupphöjande texter jämt.

 

Bara för att kolla om du har så mycket erfarenheter som du säger att du har. Då bör du kunna svaret på den här frågan:

Hur dödar man Magmadar på bästa sätt, och vad BEHÖVER man för att döda honom?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller inte riktigt med om en sak du sa ElgeN. I PvP så fungerar det ju inte på samma sätt som i PvE, att man missar mycket. Jag kan slå på en person som är mååånga levels över mig, och mina attacker tar ungefär så mkt som de gör PvE på en mob som är samma lvl som mig. Sedan reduceras skadan självklart med hänsyn till motståndarens armor, men det är verkligen inte så att man missar mycket.

Det låter nästan som att du snackar om PvE på det området, för där kan man typ inte träffa mobs som är mycket högre levels än vad man själv är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller inte riktigt med om en sak du sa ElgeN. I PvP så fungerar det ju inte på samma sätt som i PvE, att man missar mycket. Jag kan slå på en person som är mååånga levels över mig, och mina attacker tar ungefär så mkt som de gör PvE på en mob som är samma lvl som mig.

Det står till och med uttryckligen så i manualen:

Your chance to dodge, block or resist spells is the same whether you fight a level-one player or a level-sixty player.

Det står också att andra gången man kastar en trollformel på en spelare får den 75% effekt, sen 50% effekt och därefter noll. Sidan 130, om någon undrar.

 

Däremot har jag svårt att tro det Zaku säger ändå... men jag har varken spelat eller mött en spelare på nivå 60 (rollspelar bara) så jag kan inte uttala mig säkert, men skillnaderna på lägre nivåer är ganska markanta.

 

Förvisso tror jag säkert att tre på nivå 4 klarar en på nivå 6, men jag tror inte proportionerna är likadana för 40 respektive 60. Det står också uttryckligen i manualen att den där nivå-avståndet när man slutar få erfarenhet för monstrena (i början är det 5, alltså monster på 5 nivåer lägre får man inga XP för) blir mindre ju högre nivå man är, något som antyder att nivåskillnaderna blir proportionellt större ju högre upp man går. Det är nog större skillnad mellan nivå 4 och 6 än mellan nivå 58 och 60 (2 nivåers skillnad), men inte så stor som mellan 40 och 60 (lika stor proportionell skillnad).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hela vägen upp till 60 är det en 3-lvl-mark. Alltså, om du slås mot ngn/ngt som är 3 lvls högre än dig finns det större risker att du blir resistad, om ngn/ngt är 4+lvls över dig är risken väldigt stor. Så det går alltså inte att jämföre lvl4 vs lvl6, jäntemot lvl40 vs lvl60. Skillnaden är enorm.

 

Och Sosero: Jo systemet är likadant som Zim poängtera, men det handlar om utrustning i PvP, resistgear, armor, osv osv. Resisten hos spelare är inte den samma som hos mobs, detta för att man inte ska kunna och smeka upp lvl60 mobs som lvl50 etc etc...

Som melee klass gör du alltid mindre skada på ngn med mkt armor osv osv... Det är väldigt mkt matte i det där, och jag kan inte hälften, men jag kan tillräckligt för att veta hur systemet fungerar praktiskt.

 

Iaf, så ville jag bara förklara för Zaku att han sitter och ljuger, eller har fått ngt väldigt mkt om bakfoten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så det går alltså inte att jämföre lvl4 vs lvl6, jäntemot lvl40 vs lvl60. Skillnaden är enorm.

Jo. Samtidigt tror jag det är större skillnad mellan varje nivå på låga nivåer än på höga: Det är nog större skillnad melan en nivå 1 och en nivå 11, än mellan en nivå 41 och en nivå 51... eller vad tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo. Samtidigt tror jag det är större skillnad mellan varje nivå på låga nivåer än på höga: Det är nog större skillnad melan en nivå 1 och en nivå 11, än mellan en nivå 41 och en nivå 51... eller vad tror du?

 

Ska jag vara ärlig tror jag att det är väldigt svårt att jämföra, men jag förstår precis vad du menar och håller delvis med dig. Saken är den att när man väl har träffat 60 så handlar det inte längre om lvl, utan om eq (Equipment, gear-whatever) och om några lvl40s strular med en lvl60 som har i stort sett bara MC gear, så är det pang-platt-pankaka.

 

Många säger att spelet inte börjar för än man har träffat 60, och det vill jag delvis hålla med om, men samtidigt så är resan dit en tid som är väldigt rolig, och som tar tid vilket inte kan räknas bort. Men hela endgamet är det man vill åt från början (Många, kanske inte RP spelar *eyes Zim* ;) ) men dem flesta andra.

 

I vilket fall så är skillnaden 1-11 väldigt stor som du säger, och som jag poängterade ovan, är skillnaden mellan 40-60 olika stor beroende på vad vår lvl60 char har för eq. Den kan vara JÄTTE ENORM, eller bara stor som fan.

 

Hmm, du får nog ursäkta mig. Jag läste fel, trodde du skrev 40-60. Skillnaden mellan 41 och 51 är däremot inte alls lika stor som du säger, och detta väldigt mkt pga att eq inte har lika stor betydelse här. Visst till viss del, men nästan alla runt den lvln har den eqn man "bör" ha så att säga. De har fått sin eq genom att ha kört de instanser som droppar de items man vill åt etc etc. Där handlar det bara om att "farma", och det går fort.

Så givetvis, jag håller med dig helt. Skillnaden är större på lägre lvls och detta mest pga att när man är lvl1 har man inte tillgång till alla sina spells/skills än, och som lvl10 har man ofta sina grundspells/skills, som man senare får bättre rank på/av.

 

Har det varit en trevlig upplevelse att RPa föresten?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm...ja e inte så aktiv på detta forumet som ni så ni hinner nog lägga upp 2 timmars läse tid innan ja går in nästa gång.

 

Men ni som tycker ja har fel kan ju ta de över msn lr nåt. föresten Elgen hehe lol på dig. Tror du värkligen att en lvl 60 resistar nästan alla magier och dodgar nästan alla attacker XD hehe. Man tar ungefär samma skada och träffar ungefär lika ofta som mot en i sin egen lvl. Man tar runt samma skada mot en lvl 60 som man skulle ta mot än i sin lvl. Du kanske tänker på om man möter en mob i högre lvl? I vilket fall så tar man runt samma skada mot en lvl 60 som än i sin lvl.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har det varit en trevlig upplevelse att RPa föresten?

Jovars. Med heltidsjobb kan man ju bara spela lite på kvällarna så det går ju i sin makliga takt... Det lär nog ta många veckor innan jag når nivå 60, och då vet jag vad jag vill göra om jag inte redan nått dit, nämligen utforska hela världen!

 

Nu när jag fått större insikt i vad som skiljer en normal server mot en PvP-server så börjar jag inse charmen med PvP också (det var ju inte så illa som jag trodde -- att man kan bli anfallen utan vidare), men det är nog ändå rollspelande jag vill åt. Och när man läser berättelsen bakom alltihopa känns det faktiskt rimligare att Horden och Alliansen inte blangar på varandra så fort de får chansen, utan tvärtom, inte anfaller varandra om det inte är explicit sagt så. Det är ju faktiskt Legionen som är fiende numero ett.

 

Jag har lite fördomen om att PvP-servrar är fulla av "å jag bara tar min undead rogue så kan jag bara äga alla och bara den här armouren coh dealar damage å WOW lol!!!!1!!"-människor och det är väl huvudsakligen sådana jag vill undvika, mer än att jag vill undvika att bli nedslagen när jag är på neutralt territorium. För det kan ju onekligen vara ganska spännande.

 

Sedan den senaste patchen slipper man i alla fall all out war i korsvägarna. Det var ganska jobbigt att ha det som hemmabas ibland -- så fort man kom dit så stavades världen l-a-g-g.

 

Men det var när det var bröllop i Bloodhoof som man kände att man valt rätt server att spela på. Det var verkligen askul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[Nu när jag fått större insikt i vad som skiljer en normal server mot en PvP-server så börjar jag inse charmen med PvP också (det var ju inte så illa som jag trodde -- att man kan bli anfallen utan vidare), men det är nog ändå rollspelande jag vill åt. Och när man läser berättelsen bakom alltihopa känns det faktiskt rimligare att Horden och Alliansen inte blangar på varandra så fort de får chansen, utan tvärtom, inte anfaller varandra om det inte är explicit sagt så. Det är ju faktiskt Legionen som är fiende numero ett.

 

Jo, jag håller med. Det är lite det som är skönt med normal servarna. Det är iofs konstant pvp-action i Hillsbrad, och nu när BGs har kommit så får man liksom välja när man vill PvPa. Å andra sidan missar man en del av den spänning att alltid behöva kolla ryggen när man håller på med tex en quest eller dyl.

Horde och Alliance kommer alltid att hata varandra i och med dess förgånga krig, så att dem slåss är inget konstigt. Iaf, jag gillar Normal servers. Slippa allt gankande och lamande är det absolut bästa med dem.

 

Jag har lite fördomen om att PvP-servrar är fulla av "å jag bara tar min undead rogue så kan jag bara äga alla och bara den här armouren coh dealar damage å WOW lol!!!!1!!"-människor
Och just dem ja... Det är inga fördommar, kolla Zaku. Där har du nog en bra exempel på en sådan spelare ;). Skämt o sido, så är det den största anledningen att jag spelar på en Normal server Och givetvis det faktum att jag spelar i en av servern största guilder (Inte massinvite guilds, nu menar jag topguilder som är väldigt trevliga och seriösa). Det är ett rent nöje att spela med dem, och vi har grymt bra organisation. Detta gör spelandet så otroligt mkt roligare.

 

Men det var när det var bröllop i Bloodhoof som man kände att man valt rätt server att spela på. Det var verkligen askul.

Det kan jag verkligen tänka mig, det måste ha varit en upplevelse. :)

 

Zaku: Det finns inget mer att säga till dig lilla gubben. Du kan lika mkt om WoW som min ovetande mor. Dina självhävdelser kommer inte heller ta slut, så jag lägger ner mina försök till att leda dig in på rätt spår och lite insikt.

Sedan att du inte kan stava gör inte att det du säger blir mer trovärdigt.

Lycka till med WoW.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...