Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

En krigare med Arcanite Reaper äter casters på 1-2 slag, vilket jag som caster anser väldigt frustrerande. När dem crittar för 3800 dmg så lackar man...

 

den högsta critten ja har sätt me Arcanite Reaper och warriors pvp-setet e 2260. Och aldrig att du slår ner en mage på 1-2 slag. Menar du att båda e i lvl 60?, i såfall så går de inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså läs igenom tråden lr i allafall dom 5 inläggen ovan innan ni postar :S .

 

slå ner en mage med två slag med Arcanite Reaper, då får du banne mig ha tur.

 

och ja tror inte din guild kompis drar 5700 med Arcanite Reaper heller :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har fått ett account nu igen. Lär fortsätta spela på min Undead Priest, men jag vill gärna också ha en ny karaktär. Vad säger ni om en Undead Mage?

Tycker det låter roligt.. Vill ha en karaktär på Horde i alla fall. Vill ju inte svika laget. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo ja har fått upp en mage i 60. Dom e redigt kul att spela, särskilt med deras aoe magier i pvp och deras gryma skada :)

 

ja valde ju human mage, men de hade varit bättre med en undead mage pga deras undead ability. Tar bort en fear, polymorph, förslönings efekter m.m. väldigt användbart i pvp ;) Men som sagt så ville ja inte heller svika laget så ja tog en human istället för en sån där liten gnome.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En liten tanke...

 

Det florerade ett litet rykte om att någon korean kommit upp i lvl 60 på 72 speltimmar. Jag skrattade åt det, men när folk fortsatte hävda att det var möjligt så gjorde jag en liten beräkning.

 

Alla som spelar WoW vet att nästa nivå tar en liten plutt längre tid att komma till än nivån före: från nivå 1 till nivå 2 tar inte lång tid, men nivå 50 till 51 är desto värre.

 

Och så den klara sanningen: Man kan inte snabblevla i WoW med hjälp av starka kompisar. Ni vet alla vad som händer med erfen man får från monster om man själv är nivå 5 och polaren är nivå 50. Ja, den blir i stort sett lika med noll. För ett uppdrag som ger 2000 XP brukar man normalt sett behöva döda monster för typ 4000 XP så helt oviktiga är inte monster-erfen. Det vet vi. Vi vet också att lågnivåsfigurer inte kan ta uppdrag som är för svåra, så det hjälper inte heller att man får mycket erf för svåra uppdrag.

 

Så vi måste alltså anta att man helt sonika får göra som vanligt: ta uppdragen i den ordning som kommer och ta de som är så svåra som möjligt så att erfen kommer snabbt.

 

Nå, hur stor den där ökningen är per nivå är lite svårt att veta. Jag gjorde en beräkning på en 50% ökning... att det skulle ta 3 minuter att nå nivå 3 om det tog 2 minuter att nå nivå 2, om ni förstår. Resultatet var att man då behövde nå nivå 2 på 0.000005 sekunder för att klara sig inom tidsramen 72 timmar.

 

OK, låt oss säga att 50% är för stark ökning. Säg 20%; att det tar 2 minuter 24 sekunder att nå nivå 3 om det tog 2 minuter för nivå 1. Resultatet blev då att man måste nå nivå 1 på 1.1 sekund.

 

Okej låt oss tweaka det lite mer. Säg 10% ökning; att nå nivå 2 tar 2 minuter, nå nivå 3 tar ytterligare 2 minuter 12 sekunder, nivå 4 tar ytterligare 2 minuter 25 sekunder etc... och vi får resultatet att man måste nå nivå 2 på 94 sekunder, alltså en och en halv minut, för att klara tidsramen 72 timmar.

 

Jag kan gå med på att man når nivå 2 på några minuter, men inte en och en halv. Ponera att det tar 2 minuter istället och matematiken säger att en 10%:ig ökning kommer leda till totalt 91 timmar, inte 72. Men jag har mycket svårt att tro på att man klarar det på två minuter och sen håller den takten hela vägen.

 

Det hjälper inte om man har lvl 60-filurer som går och slaktar allt åt en, för då får man inga XP för monstren och man levlar inte snabbare pga det. Min erfarenhet är snarare att man levlar snabbare om man spelar ensam, men att det är roligare när man är fler (och instanserna blir görbara istället för omöjliga).

 

En riktlinje från en bekants bekant som hade 2 lvl 60-figurer påstod att det tog c:a 200 speltimmar att få upp en gubbe på nivå 60 om man visste vad man gjorde. Men en beräkning på 10%:ig ökning ger det att man måste nå nivå 2 på fyra och en halv minut. Det låter klart mycket rimligare.

 

Det enda sättet det skulle gå att nå nivå 60 på 72 timmar är om det finns någon annan variabel; något sätt att komma runt levelsystemet, någo trick som gör att man får all XP för fienden trots att polare på lvl 60 slaktar dem, eller att man kan ta uppdrag som är svårare än ens nivå tillåter.

 

Nästa gång någon ylar om att någon har nått lvl 60 på 72 timmar... fråga dem om de tror att det går att nå lvl 8 på en kvart. För det är samma tidsram. Och det går inte. Så enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo de låter ju klart omöjligt :S . Men stod de inget om hur han gjorde för att gå upp så fort? Enligt vad ja tror så tar de för långtid att questa upp till 60 på 72 timmar, men om han skulle ha grindat nästan hela vägen så hade de ju gått fortare men ja vet inte om de hade räckt ändå :S . Kan inte förstå hur han kunde göra de....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Monsternötning ger inte XP i snabbare takt än att man fixar uppdrag. Som sagt, ett uppdrag som ger 2000 XP brukar vara att man ska döda ett tjugotal monster som ger 200 XP var... och även om monstrena då ger sammanlagt 4000 är de 2000 man får för uppdraget inte fy skam.

 

Hur som helst låter det som tomt skryt och ett internetrykte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Monsternötning ger inte XP i snabbare takt än att man fixar uppdrag. Som sagt, ett uppdrag som ger 2000 XP brukar vara att man ska döda ett tjugotal monster som ger 200 XP var... och även om monstrena då ger sammanlagt 4000 är de 2000 man får för uppdraget inte fy skam.

 

Jo alltså man får mer exp av att grinda mobs. Vi säger så här ett quest tar 20 min säger vi, under den tiden hinner man grinda upp mer än den exp man känner på questen. ja fick typ 350 exp per mob när ja grindade i lvl 59 och mobsen va lvl 56-58. Du hinner ju döda många mobs på 20 minuter. och vi säger att du får 4500 exp för ett quest, Alttså måste du döda typ 12-13 mobs på 20 min för att få lika mycke exp. Och de gör ju du enkelt.

 

Men även om du skulle ha rested, så skulle du få dubbelt så mycket exp per mob alltså 700 exp per mob och då får du snabb exp. Så vad ja tror är att han skappade en karaktär gick in i ett värdshus för att få upp rested och sen loggade ut. Väntar och väntar upp sin rested sen skulle han köra. Sen när han behövde bättre items för att klara sig för han skulle ju inte hinna köpa egna eller questa upp items, så hans kompisar köpte vapen åt honom.

 

De e den ända tanken ja kan komma på just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man måste fortfarande slutföra uppdrag för att få bra vapen så att man överhuvudtaget kan slåss mot monster.

 

Alttså måste du döda typ 12-13 mobs på 20 min för att få lika mycke exp. Och de gör ju du enkelt.

13 monster på 20 minuter när man är på nivå 56? Jag vet inte jag... jag tycker monstrena tar bara mer och mer tid att klara av för varje nivå man går upp. På nivå 1 dödade man ju monstrena på några sekunder, men nu på nivå 30+ tar de minst en minut. Vet inte om jag hinner dunka ner 13 monster på tjugo minuter ens nu, och verkligen inte på nivå 56.

 

Dessutom blir inte erfarenheten direkt dubblad när man är utvilad. Kollar man i stridsloggen så lägger den bara till en viss poäng. När jag dunkade konstiga basilisker fick jag kanske en 300 erf styck, plus 140 något i den stilen för att jag var utvilad. Dessutom kan man inte vila sig för mer än max en och en halv nivå.

 

Så... ponera att man ställer upp en armé av människor som står redo för att bara slänga föremål på en så fort man behöver och man bara går och dunkar monster för hela slanten... det låter som ett ganska omtändligt företag för att få upp en nisse till nivå 60, och jag har svårt att tro att det skulle funka ändå. Tänk bara på restiderna som behövs för att komma till de svåra platserna också. 72 timmar är bara toklögn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hade han tatt en printscreen på sin speltid precis när han nådde lvl 60 så.

Då hade jag bara trott att han spelade på en egenhackad server eller att fotot var manipulerat. För att göra det är mycket enklare än att komma till nivå 60 på 72 timmar. Faktum är att det är troligare att någon lyckas hacka spelet på den tiden och ändra om precis hur han/hon vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man måste fortfarande slutföra uppdrag för att få bra vapen så att man överhuvudtaget kan slåss mot monster.

 

Alttså måste du döda typ 12-13 mobs på 20 min för att få lika mycke exp. Och de gör ju du enkelt.

13 monster på 20 minuter när man är på nivå 56? Jag vet inte jag... jag tycker monstrena tar bara mer och mer tid att klara av för varje nivå man går upp. På nivå 1 dödade man ju monstrena på några sekunder, men nu på nivå 30+ tar de minst en minut. Vet inte om jag hinner dunka ner 13 monster på tjugo minuter ens nu, och verkligen inte på nivå 56.

 

Dessutom blir inte erfarenheten direkt dubblad när man är utvilad. Kollar man i stridsloggen så lägger den bara till en viss poäng. När jag dunkade konstiga basilisker fick jag kanske en 300 erf styck, plus 140 något i den stilen för att jag var utvilad. Dessutom kan man inte vila sig för mer än max en och en halv nivå.

 

Så... ponera att man ställer upp en armé av människor som står redo för att bara slänga föremål på en så fort man behöver och man bara går och dunkar monster för hela slanten... det låter som ett ganska omtändligt företag för att få upp en nisse till nivå 60, och jag har svårt att tro att det skulle funka ändå. Tänk bara på restiderna som behövs för att komma till de svåra platserna också. 72 timmar är bara toklögn.

 

som sagt så ger hans kompisar han utrustning så han klarar sig hela tiden. Och som du sa så kan han bara vara rested i 1.5 lvl, men ja har ju inte sagt att han spelar konstant 72 timmar utan att sova. Utan han har rested så långt de går alltså 1.5 lvl han kör upp den sen tar han direkt heartstone till en stad och går in i ett värdshus och loggar ut och väntar upp rested igen. För dom menar ju att han har 72 timmars speltid. Och dom har förmodligen planerat alla grind ställen upp till 60 steg för steg.

 

Ja antar att han var mage annars låter detta mer omöjligt än förrut.

 

Ja kan 2 gryma grind ställen till mage från 48-60. så om han gick upp snabbt till 48 kunde han nog klara de (om han var mage).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

zimeon var han mage?

Ingen aning. Men som sagt, om det handlar om att det var 72 speltimmar och inte 72 timmar vetefasen om jag tycker det räknas... man måste vara urloggad i typ en vecka för att kunna vara utvilad i halvannan nivå. Så spela två timmar, vänta en vecka, spela två timmar, vända en vecka... det är nog inte vad folk normalt menar med att "nå nivå 60 på 72 timmar".

 

Zimeon spelar WoW? Men... nej. :(

Det får inte vara sant! Har även Zimeon fallit offer för detta opiat ämnat för de grå massorna?!

Ja, faktiskt. Men jag skyller på min flickvän. WoW är ett fantastiskt trevligt tidsfördriv efter jobbiga arbetsdagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

zimeon var han mage?

Ingen aning. Men som sagt, om det handlar om att det var 72 speltimmar och inte 72 timmar vetefasen om jag tycker det räknas... man måste vara urloggad i typ en vecka för att kunna vara utvilad i halvannan nivå. Så spela två timmar, vänta en vecka, spela två timmar, vända en vecka... det är nog inte vad folk normalt menar med att "nå nivå 60 på 72 timmar".

 

så klart det handlar om 72 speltimmar....

Man mätter alltid speltid med timmar vid datorn. Sen i wow så är de alltid de. Om du skriver /played så kmr de upp hur länge du har spelat med karaktären. Men alltså den ända möjligheten e nog att han var mage och väntade upp sin rested sen körde upp sin rested och sen väntade upp sin rested. De e nog de ända sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zaku: En mage grindar inte snabbare än Tex en rogue. Visst du kan grinda snabbt på vissa AoE spots, men du har en downtime some inte existerar hos en rogue med bandages.

 

Det är teoretiskt möjligt att critta för nästan 16k dmg för en Warrior med AR (Execute)...

Och som sagt, en warrior kan lätt oneshotta en mage om han får in en skön crit.

Sedan så removar inte WotF polly. Utan bara fear sleep och charmeffects...

 

Att grinda till 60 tar kortare tid än att questa. Men det spelar ingen roll... Det är ingen bedrift att bli lvl60, utan snarare en bedrift att göra mycket i spelet. När man som nybliven lvl60 bara har grindat dit, så har man sällan mycket bakom sig i questväg. Detta betyder att du "måste" fixa faction hos de olika raserna för att ens kunna ta del av ngt End-game content. Alltså, så får du ändå börja om när du blivit 60 och fixa massa andra grejjer. För att inte tala om items du inte klarar dig utan i end-game instanserna etc etc...

 

En player på 72 timmar låter rätt otroligt faktiskt... Men jag vet att det är fullt möjligt att göra det på runt 6-7 speldagar.

 

Zaku... Aja, känns bara som att det är mkt snack från dig. T_T

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men alltså va har ja gjort nu :S

 

visst en rouge grindar kanske bättre i vissa fall men dom två ställerna som fanns var inte normala, du kunde gå upp till 60 på ett kick. När ja var 48 me min mage så gick ja i ni första stället, ja fick 480 exp per mob och ja dödade 14-18 stycken på 7 min. Alltså runt 6.5-8.5k per run. Sen springer ja ut ur instacen och restartar den och kör igen. kör upp en mage till 48 så ska ja vissa dig hur långtid de tar att nå 60 :| de går hyfsat snabbt att questa upp till 48 och sen kmr grinden på 2 av magars fusk ställen. Dom tog bort ett ställe i förra patchen men förmodligen fanns den kvar när den där killen gjorde sitt 72 timmars speltid till 60...om han var mage förstås som ja ser som ända möjligheten.

 

Elgen om du tycker att ja e så jobbig som försöker komma på en lösning till hur en kille kan gå upp till 60 på 72 timmar, så kan du väl själv komma med en lösning :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Elgen om du tycker att ja e så jobbig som försöker komma på en lösning till hur en kille kan gå upp till 60 på 72 timmar, så kan du väl själv komma med en lösning :S

Saken är väl som sagt den att det bara är ett löst rykte som inte stämmer. Ni vet, höna av en fjäder.

 

Men... faktum är att ens jag som spelar WoW knappt fattar vad ni skriver. Jag kan fatta varför man skriver "rogue" istället för "landstrykare" och "fear" istället för "skräck" eftersom det är speciella WoW-termer men... varför "bandages"? Bandage är väl knappast en WoW-term?

 

Inte för att det är synd att skapa nya ord, men det är synd att inte använda de som faktiskt finns.

 

Se det här som ett anspråkslöst förslag...

grind = nöta

mage = magiker

mob = en mob flera mober

instance = instans

restarta = omstarta

quest = uppdrag

questa = uppdraga

spot = plats

downtime = vilotid

bandages = bandage

crit = krit

dmg = skada (sk)

warrior = krigare

oneshot = enslag

remove = ta bort

content = innehåll

item = saker, föremål

end-game = slutspel

 

Detta betyder att du "måste" fixa faction hos de olika raserna för att ens kunna ta del av ngt End-game content.

Exakt vad betyder att "fixa faction"?

 

Och vad sjutton är polly?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

faction= typ få upp sitt reputation(rykte) som man gör för att exempel få andra rasers riddjur.

 

polly= en förkortning till polymorph, som är en magi som magiker har. Man förvandlar en spelare lr mob till ett får under en viss tid som gör att moben/spelaren inte kan göra nåra attacker eller styra. Men om någon slacks skada kommer på fåret så bryts pollymorphen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...