Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

men alltså va har ja gjort nu :?

 

tja, ditt lilla försöka med att få oss å tro att ett par lvl 1:or kan döda en lvl 40 warlock sänkte din status i den här tråden ungefär till botten, förutom det så är det väl inget specielt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well Zaku:

 

Först och främst tror jag att jag har mer erfarenhet om mages än vad du har eftersom jag lirat mage sen beta, och lirar en mage just nu, vilken har gjort allt som kan tänkas i World of Warcraft.

 

Sedan så tog dem inte "Bort" "ett av mageställena" där du kunde grinda exp. Utan blizz gjorde en hotfix som gjorde att du slutade få exp från mobs när du reseta instanser stup i kvarten. Denna hotfix gjorde man för att detta sätt att grinda exp ansågs som en exploit tillslut = Missbrukade spelsystemet.

 

Du behöver faction hos en hel del för att kunna ta del av quester som gör att du kan spela end-game. Detta händer automatiskt om du bara questar dig igenom 60 lvls. (Med en del grind gör inge).

 

Zimeon: Anledningen till att, iaf jag, använder mig av termer som är WoW termer är för att man använder dem hela tiden när man spelar, och kommer man från ett pass hit och ska sitta och översätta massa ord so blir det helt plötsligt ett dåligt flow i texten. Jag gissar på att detta kan vara fallet för många.

Håller delvis med dig dock... Jag sitter desutom på mitt guildforum och skriver konstant och där använder man sig inte direkt av svenska termer eftersom guilden är internationel(l?) (:S)

 

Elgen om du tycker att ja e så jobbig som försöker komma på en lösning till hur en kille kan gå upp till 60 på 72 timmar, så kan du väl själv komma med en lösning

Det är inte anledningen jag tycker att du är "jobbig" som du själv vill kalla det, utan snarare att det du säger känns väldigt löst. Eftersom jag själv vet väldigt mycket och får höra saker som inte känns särskilt trovärda tycker jag att du "snackar" mycket. Det låter helt enkelt som att du säger saker utan att inte riktigt veta vad du snackar om. Mer än så är det inte.

 

Den heter insignia of the alliance

Så heter den bara om du spelar Alliance..

 

Fixa rykte alltså. Aha, och polly var poly. Var lite roligt att ingenting kunde skydda mot Polly... ONDA chokladgodisar!

Polymorph har blivit väldigt nerefad i PvP och håller i sig i bara ett antal sekunder. Om man använder fåret mer än 3-4 ggr så blir motståndaren imun mot magin. Detta är inte fallet med andra så kallade CC spells (Crowd Control), som tex fear. Imuniteten kickar in även hos Fear men inte på samma sätt som med Poly, men dess duration är lika dan som mot mobs. Sedan så är roguens ability: Sap myycket bättre i PvP. Den håller i väldigt mycket längre, och fungerar även den ungefär som i PvE.

 

Blizzard har inte givit mycket kärlek till Mages sedan betan. Ingen alls faktiskt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zimeon: Anledningen till att, iaf jag, använder mig av termer som är WoW termer är för att man använder dem hela tiden när man spelar, och kommer man från ett pass hit och ska sitta och översätta massa ord so blir det helt plötsligt ett dåligt flow i texten. Jag gissar på att detta kan vara fallet för många.

Det tror jag också. Men för att visa på min poäng tror jag inte att "flow" är en WoW-term heller.

Som sagt, mage, rogue, quest etc är väl inte så konstigt... men "remove"?

 

Jaja, ni får ta mitt klag med en nypa salt, gammal språkget som jag är. Personligen tycker jag bara det är tokkul med att envisas med svenska översättningar på allt. Så det bli Korsvägarna, Tusen nålar, Skimrande slätterna, Arathi högländer, Ödesmarkena, Karget, Stryptaggars dal och en massa annat kul när jag spelar. Det blir mycket mer fräscht med svenska namn. Dessutom känns det som om hjärnan mossar igen när man drar med uttryck som "jag sticker till Bloodhoof och köper en mount" än "jag sticker till Blodhov och köper ett riddjur". Känns om om hjärnan får mer motion om man kör på svenska.

 

Eller så är det bara bara är jag.

 

Men det är klart det kan bli knöligt om man sitter på ett internationellt forum i ena stunden och på ett svenskt i den andra.

 

Jag tycker bara det är synd att vi ska vara sämre än fransmännen och tyskarna, som ju har WoW på sitt språk. Då kan väl vi ha WoW på vårt!

 

Om man använder fåret mer än 3-4 ggr så blir motståndaren imun mot magin. Detta är inte fallet med andra så kallade CC spells (Crowd Control), som tex fear.

Du säger faktiskt emot manualen. Manualen att all kontrollmagi gör 75% effekt andra gången den slängs på samma spelare, tredje 50% och sen är den verkningslös. Det gäller alla kontrollformler, inklusive polymorf, skräck och bedöva, och gissar jag i mitt fall, Trolleld (Fairie Fire). Se sid 230 i manualen, längst ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tja, ditt lilla försöka med att få oss å tro att ett par lvl 1:or kan döda en lvl 40 warlock sänkte din status i den här tråden ungefär till botten, förutom det så är det väl inget specielt..

 

Alltså han hade ressurection sickness :| Men de e fortfarande en lvl 40 :S

 

om du inte tror mig kan ja skicka filmen....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först och främst tror jag att jag har mer erfarenhet om mages än vad du har eftersom jag lirat mage sen beta, och lirar en mage just nu, vilken har gjort allt som kan tänkas i World of Warcraft.

 

 

sorry men ja har spelat mage sen alphan...

 

 

 

Sedan så tog dem inte "Bort" "ett av mageställena" där du kunde grinda exp. Utan blizz gjorde en hotfix som gjorde att du slutade få exp från mobs när du reseta instanser stup i kvarten. Denna hotfix gjorde man för att detta sätt att grinda exp ansågs som en exploit tillslut = Missbrukade spelsystemet.

 

Förlåt att ja utallade mig fel, men du måste inte ta allt bokstavligt, när ja sa att dom hade tagit bort de så menade ja tt de inte längre gick använda för magiker.

 

Så heter den bara om du spelar Alliance..

 

jo ja vet de, men eftersom zimeon körde alliance som ja hade för mig så sa ja va den hette för honom

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sorry men ja har spelat mage sen alphan...

 

 

Hmm, okey. När jag spelade Alphan så gick det bara att springa runt naken i världen där det inte fanns några mobs. Bara beskåda och förundras. Starta egna locala servers kunde man göra också.

 

-

 

Vi stryker ett streck där. Meningslöst att diskutera en sådan här sak. Jag ville bara uttryckligen säga att jag tycker att det du säger i vissa fall är både felaktigt och känns som att du ljuger. Anledning? Finns fler, men varför gå in på det.

 

--------------------------- <- Strecket.

 

Det tror jag också. Men för att visa på min poäng tror jag inte att "flow" är en WoW-term heller.

Du har alldeles korrekt min käre vän, jag tar gärna på mig när jag uttrycker mig fel i svenskan. Du får gärna vara språkget. Inte mig emot :)

 

Men just när man talar om spel och annat som kan tänkas vara "internationellt" så kommer jag nog att fortsätta att använda mig av kombinerad svenska-engelska i vissa ord.

 

Du säger faktiskt emot manualen.
Du får ursäkta, men det skiter jag i. Även om det står att det är så, så funkar det sällen på det viset i praktiken.

I manualen står det även såhär om klassen mage: "The superior DPS class, the only class the even comes close to the mage is the sneaky rogue!" - Något sådant. Sedan visar det sig att vi ligger väldigt långt ner på DPS listan när vi väl blir lvl60. Allt från Warriors, Rogues, Präster, Warlocks kan göra mer skada än mages.

DÄRFÖR ändrade blizz nyligen sin diskription och nu är mages:

"The ultimate vendor machine, he can make you both Food and Water, and they have good AoE spells!" - kortfattat... I vilket fall det är mycket som inte stämmer i manualen i praktiken.

 

Jag tycker bara det är synd att vi ska vara sämre än fransmännen och tyskarna, som ju har WoW på sitt språk. Då kan väl vi ha WoW på vårt!
Jag tycker det är bra att vi är ett så pass internationellt folk som vi är. Jag menar hur ser andra på tyskar och fransmän som knappt kan komunicera med andra människor än sitt eget folk? Många dumförklarar dem och anser dem som ignoranta/instängda.

Även de tyskar som är bra på engelska och även spelar på de internationella servrarna tycker samma sak om sina länder/folk. (Snackar givetvis generelt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tja, ditt lilla försöka med att få oss å tro att ett par lvl 1:or kan döda en lvl 40 warlock sänkte din status i den här tråden ungefär till botten, förutom det så är det väl inget specielt..

 

Alltså han hade ressurection sickness :| Men de e fortfarande en lvl 40 :S

 

om du inte tror mig kan ja skicka filmen....

 

 

Fortfarande en lvl40? Nja, tvivlar på det. Tror det är 75% minus på allt(hälsa/mana, stats, magiskada), om mitt minne inte sviker mig.

Men ändå, lägg upp en länk till filmen här då :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tja, ditt lilla försöka med att få oss å tro att ett par lvl 1:or kan döda en lvl 40 warlock sänkte din status i den här tråden ungefär till botten, förutom det så är det väl inget specielt..

 

Alltså han hade ressurection sickness :| Men de e fortfarande en lvl 40 :S

 

om du inte tror mig kan ja skicka filmen....

 

 

Fortfarande en lvl40? Nja, tvivlar på det. Tror det är 75% minus på allt(hälsa/mana, stats, magiskada), om mitt minne inte sviker mig.

Men ändå, lägg upp en länk till filmen här då :)

 

ja, jag skulle faktiskt vilja se den filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(

längesen jag hörde av mig i den här tråden ^^

 

Just nu ligger jag på lvl 45 med min NE warrior, konstigt nog har jag inte pengarna som behövs till mount :( Någon som har några tips hur man kan få pengar snabbt och enkelt ?

 

hur mycke pengar har du kvar?

 

du kan ju alltid låna pengar av nån du känner lr grinda upp de :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fortfarande en lvl40? Nja, tvivlar på det. Tror det är 75% minus på allt(hälsa/mana, stats, magiskada), om mitt minne inte sviker mig.

Men ändå, lägg upp en länk till filmen här då :)

 

jo visst får dom en massa minus och så, så mycke så att dom inte har en skans i pvp, men de e fortfarande en lvl 40 :)

 

jaja sak samma den e väldigt kul i allafall, när 8 små gnomer zergar en lvl 40 typ :P. som tur vad så mötte dom honom igemte en graveyard, och eftersom dom var så låg lvl så fick dom inte nån vänte tid på ress desto mer dom dog :D

 

Men om ni vill se filmen kan nog säga hur ja skulle kunna skicka den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får ursäkta, men det skiter jag i. Även om det står att det är så, så funkar det sällen på det viset i praktiken.

Jo, jag kan tänka mig att vissa saker förändras, men det är ju festligt att det skulle stå så flagrant fel. Det står uttryckligen att fear inte funkar fjärde gången en viss person slänger den på exakt samma motståndare. De kan ju ha ändrat på det, men jag undrar... har man verkligen uttryckligen testat det fyra gånger i rad. Det lär ju återställas om motståndaren eller man själv dör, menar jag...

 

DÄRFÖR ändrade blizz nyligen sin diskription

beskrivning? :P

 

Men som sagt, jag har ju en tryckt manual, och den lär väl inte vara så uppdaterad.

 

Jag tycker det är bra att vi är ett så pass internationellt folk som vi är. Jag menar hur ser andra på tyskar och fransmän som knappt kan komunicera med andra människor än sitt eget folk?

Det kan de. De bara värderar sitt egna språk också (och i det här fallet... är fler än vi)

 

Själv tror jag att det är svårt att vara riktigt internationell om man inte definierar sig själv först. Och jag tror man faktiskt blir bättre på engelska ju mer man övar sin svenska, eftersom även det övar upp språksinnet.

 

Men jag måste erkänna att jag föll på ett bra svenskt ord för "rogue"... Men men.

 

men eftersom zimeon körde alliance som ja hade för mig så sa ja va den hette för honom

Nä, jag kör en sån där tjurnisse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rackare låter tufft men jag röstar nog ändå på kanajle.

 

Jag som tyckte att "spjuver" var bäst. Det är ju just det en rogue är... en spjuver som spjuvrar omkring bakom folk och spjuvrar in en kniv i ryggen på dem.

 

Fast kanalje var ganska bra det också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu köpte jag faktisk spelet själv också. Dock var min rumskamrat, vars konto jag spelade på förut så glad på att införskaffa sig ett riddjur så han tog guld, kläder och diverse tillbehör och sålde och skickade till sin egen karaktär.

Visst blev jag lite småsur just då, men det är ju trots allt bara ett spel.

Jag började om med en identisk roll på samma server (Stormscale). Och så leker jag häxmästare på Daggerspine servern.

 

warlock = häxmästare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu köpte jag faktisk spelet själv också. Dock var min rumskamrat, vars konto jag spelade på förut så glad på att införskaffa sig ett riddjur så han tog guld, kläder och diverse tillbehör och sålde och skickade till sin egen karaktär.

Surt, men å andra sidan var det ju inte så mycket du kunde göra mer på den figuren ändå om du hade spelat på hans konto.

 

Däremot hade det nog varit snudd på polisanmälningsbart om han gjort det på din figur du hade själv. De pengar jag samlat ihop i WoW är värda reda pengar. Omvandla den tid det tagit för mig att tjäna ihop till 60g i min vanliga timlön och jajamen, tiotusentals spänn utan tvekan.

 

warlock = häxmästare

Äg!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...