Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

Däremot hade det nog varit snudd på polisanmälningsbart om han gjort det på din figur du hade själv. De pengar jag samlat ihop i WoW är värda reda pengar. Omvandla den tid det tagit för mig att tjäna ihop till 60g i min vanliga timlön och jajamen, tiotusentals spänn utan tvekan.

 

Nja, de hade säkert kommit med ett uttalande likt det här "Om du ger ut ditt personliga lösenord till andra får du skylla dig själv"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

DÄRFÖR ändrade blizz nyligen sin diskription

beskrivning? :P

 

Jag var ungefär 100% säker på att du skulle märka mitt påhittade ord. Ska jag vara helt ärlig visste jag inte vad det hette, och som sagt, jag sitter på två forum samtidigt, ibland tre, och två är internationella. Spenderar mest tid på dem för tillfället faktiskt.

Lite roligt var det dock ^^. Jag bjuder på den! =)

 

 

Det kan de. De bara värderar sitt egna språk också (och i det här fallet... är fler än vi)

 

Själv tror jag att det är svårt att vara riktigt internationell om man inte definierar sig själv först. Och jag tror man faktiskt blir bättre på engelska ju mer man övar sin svenska, eftersom även det övar upp språksinnet.

Det stämmer nog ganska bra, men å andra sidan så kan man om man vänjer sig vid det engelska språket på det sätt att man istället för att översätta allt, bara "tänker" på engelska. Detta kommer att bidra till att du tappar ord på svenska och istället förstår dem fullt ut på engelska. Jag tror att det är detta som håller på att hända med de flesta unga svenskar i dagsläget. Speciellt gamers. Detta på både gott och ont...

Jag tycker dock inte att det skadar att förbättra sin svenska ständigt, eftersom vi lever i Sverige så bör vi kunna vårt egna språk så bra som möjligt, och som du säger så utvecklar man sina språkfärdigheter, säg i vilket språk det än är, så tror jag att man förbättrar sina färdigheter i andra språk lika så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om man vänjer sig vid det engelska språket på det sätt att man istället för att översätta allt, bara "tänker" på engelska.

Så gör man alltid efter ett tag.

 

Däremot tvivlar jag starkt på att man "tappar" ord på svenska för den sakens skull. Det är kopplingen mellan det engelska ordet och det svenska som inte kommer automatiskt, för hjärnan har inget hårdvarustöd för det. Jag minns i mina ungdomsdar en tid där jag gick och många gånger i samtal ville använda ordet "intention" och det tog ett ganska långt tag innan jag kom på att det hette "avsikt" på svenska.

 

Vad jag menar är att öva upp den där kopplingen, och inte ge sig förrän man hittar den, är klart nyttigare än att tycka att "äh, mitt modersmål SUUUUUGER ju man kan ju inte säga nåt alls på det ju" bara för att man inte försökt. Och när man hittar det svenska ordet så tycker man det inte låter rätt, bara för att ens uppfattning av det engelska ordet är lite skevt.

 

Så lätt tappar man inte sitt modersmål. Och tyvärr kommer man aldrig förstå ett andraspråk lika bra som sitt modersmål, hur mycket man än vill det.

 

Men men. Det har trots allt inte med WoW att göra, så jag lägger ner vidare kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

ja lirade lvl 53 nelf rogue (female höhö) men ja insåg senare att rogue suger i pvp över lvl 50 .. så ja började spela på en UD warrior för att warrior gör grymt mkt skada!! är lvl 26 me den nu ska skaffa wirhl wind

 

server på rogue är skullcrusher och på min warrior är de BLoodfeather och han heter Gogeth leader för guilden Svarta Monster!!! xD

 

Peace...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja lirade lvl 53 nelf rogue (female höhö) men ja insåg senare att rogue suger i pvp över lvl 50 .. så ja började spela på en UD warrior för att warrior gör grymt mkt skada!! är lvl 26 me den nu ska skaffa wirhl wind

 

Du tycker att rogues suger i pvp, och bytte till warrior istället? Hur mycket pvpande har du haft för dig egentligen? För är det nått warriors suger på i jämnförelse med rogues så är det väl pvp. Du har väl inte glömt att lägga ut talentpoints hoppas jag?

 

Lika bra att inte säga mer...

 

Dogrimh 60 Tauren Shaman Daggerspine och sen en massa andra alts på diverse servrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

öhh??

rogue suger över lvl 50 IMOT WARRIOS!!!! har du mött en ms warrior??

lr kankse en shadow priest du dör ju bara av hans DoTs nästan ( om du spelar rogue ) du får ju stor stryck av shammys o pallas och warrios för att dom har over power och 50% o critta me den typ 1000+ kan bli ungefär 5 gågner asså 5000 i skada om du kör evasion imot en arms speccad warrior .. sen har vi mortal strikes som gör 400+ utan critt.Du kan inte stunna dom för om man ä warrior spelar man orc (20% stun resist) + att man har insingna of the horde... gå till AV o se själv .. du kommr bli lite små ägd kan ja ju säga på derekten..

 

aja vet nu lätt ja skit stjurig men d ä ja inte :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror snarare det är det vanliga SBS-problemet, faktiskt.

 

Jag talar inte från egna erfarenheter, utan från vad andra folk säger. Och de flesta brukar mena att kanaljer är snorbra på PvP. Kanske inte i all-out war men i övrigt. Okej att paladiner är odödliga, men mot präster och liknande tygrustningsnissar påstår ju folk att det är bara att göra ett överfall och sen bedöva dem och mörsa loss.

 

På så höga nivåer tror jag det handlar om hur man löser striderna, inte vad man är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

öhh??

rogue suger över lvl 50 IMOT WARRIOS!!!! har du mött en ms warrior??

lr kankse en shadow priest du dör ju bara av hans DoTs nästan ( om du spelar rogue ) du får ju stor stryck av shammys o pallas och warrios för att dom har over power och 50% o critta me den typ 1000+ kan bli ungefär 5 gågner asså 5000 i skada om du kör evasion imot en arms speccad warrior .. sen har vi mortal strikes som gör 400+ utan critt.Du kan inte stunna dom för om man ä warrior spelar man orc (20% stun resist) + att man har insingna of the horde... gå till AV o se själv .. du kommr bli lite små ägd kan ja ju säga på derekten..

 

aja vet nu lätt ja skit stjurig men d ä ja inte :P

 

Då har du aldrig spelat en rogue fullt ut. Stealth, zap och backstab är tre starka skäl till varför en välspelad rogue vinner mot det mesta. En välspelad rogue kommer inte ens ta skada (om inte för vissa effekter som shammyns lightning shield osv), för om man gör allting rätt så skall man kunna hålla sin motståndare inkapabel till att göra något. Om du bara hade haft tålamod och ork hade du nog förstått det med, men med tanke på det jag hört verkar det som du inte är speciellt insatt i spelet. Inte tillräckligt iallafall.

 

Nu säger jag inte att rogues plockar allt, finns så många personer som inte är så duktiga på just pvp. Jag har själv ingen rogue och har aldrig spelat en heller. Men jag vet av egen surt förvärd erfarenhet att en bra spelad rogue kan man inte göra mycket åt. Det gäller visserligen alla klasser om man nu skall vara opartisk och rättvis, sålänge de spelas på rätt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo visst en rogue som kör på stun lock lr va de heter är väldigt svårt att ta om han gör allting rätt. han bara håller dom stunade stortsätt hela tiden, Men dom flesta kmr bara upp i ryggen med backstab och då är det ju inte så svårt att få övertaget fort. I allafall inte för mig.

 

Men de dom har lagt till på druid, de där med att dom får massa combo points och sånt, och att dom e stortsätt lika bra som en rouge :blush: stämmer detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stealth, zap och backstab är tre starka skäl till varför en välspelad rogue vinner mot det mesta.

Jag blev fetägd av en kanalje åtta nivåer under mig. Personligen tyckte jag hans gouge var äcklig som fan, eftersom den tillät att han blev osynlig igen.

 

Sen hör det till att jag hade ungefär skill 5 i one-on-one PvP :P. Jag hade nästan tagit honom (digerbjörnen gör trots allt en del skada) då han smet iväg, och stealthade. Hade jag varit normalsnabb hade jag lyckats månelda honom där han kom för att sappa mig, men icke sa nicke...

 

för om man gör allting rätt så skall man kunna hålla sin motståndare inkapabel till att göra något.

Det lyckades han rätt bra med. Han hade sjukt många bedövningsslag, hur går det ihop?

 

Någon som kan upplysa mig om vilka specialförmågor det är som ingår i ett s.k. Stun Lock-bygge?

 

Men de dom har lagt till på druid, de där med att dom får massa combo points och sånt, och att dom e stortsätt lika bra som en rouge :rolleyes: stämmer detta?

Det där har druider haft länge. Det är kattformen som är som en "rogue light", precis som björnformen som är en lätt krigare. Kattformen har dock inte hälften så många äckelspecialare som en rogue har.

 

Patch 1.8 kommer innehålla saker som gör druiden mer eftertraktad i slutspelsgrottorna. De förbättrar inte druidens one-on-one PvP-förmåga för fem öre, snarare tvärtom, eftersom det som väljer de nya specialförmågorna kommer sakna det som gör druiden bra i PvP (NAture's Swiftness och Innervate).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stämmer ganska bra det. Hurricane, som tidigare har varit en 31-poängs talang i Balance-trädet blir en förmåga som kan köpas från sin klasstränare.

 

Som präst så blir man utsatt för stunlocks ganska ofta av rogues i Battlegrounds. Den vanliga kombinationen brukar vara:

Cheap shot, kidney shot, gouge när kidney shot har cooldown (20 sekunder), Vanish, ställ dig bakom och en till Kidney shot.

 

Man brukar oftast vara död innan eller strax efter. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den vanliga kombinationen brukar vara:

Cheap shot, kidney shot, gouge när kidney shot har cooldown (20 sekunder), Vanish, ställ dig bakom och en till Kidney shot.

 

Det var exakt det jag råkade ut för, låter det som.

 

Den rogue-n00b som jag är, vad exakt är det för för effekter på cheap shot och kidney shot, och vilka förutsättningar är det som gäller?

Någon av dessa egenskaper gör att kanaljen kan bli osynlig mitt i striden, eller hur? För det var det som hände.

Det påstår ju att gouge avbryter attacken, men inte fasen kan jag bli osynlig för det...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den rogue-n00b som jag är, vad exakt är det för för effekter på cheap shot och kidney shot, och vilka förutsättningar är det som gäller?

Någon av dessa egenskaper gör att kanaljen kan bli osynlig mitt i striden, eller hur? För det var det som hände.

Det påstår ju att gouge avbryter attacken, men inte fasen kan jag bli osynlig för det...

 

 

kidney shot och cheap shot stunnar motståndaren. När dom blir osynliga mitt i striden är vanish.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kidney shot och cheap shot stunnar motståndaren. När dom blir osynliga mitt i striden är vanish.

Danke.

Men vad mer gäller för kidney shot och cheap shot, förutom att de bedövar? Måste man stå framför/bakom? Cooldown/energikonsumtion? Vad är det för skillnad på dem?

 

Hm... sån här info kanske man kan hitta någon annan stans...

 

Hut som helst kan jag inte hålla med ThoseN för fem öre. Jag tycker kanaljer verkar vara snoräckelbra i one-on-one PvP om de har så många slag som bedövar. Kanske är de mindre bra när det är storkrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vad mer gäller för kidney shot och cheap shot, förutom att de bedövar? Måste man stå framför/bakom? Cooldown/energikonsumtion? Vad är det för skillnad på dem?.

 

för att göra cheap shot måste man vara i stealth, alltså en bra början av en strid att stunna dom och få combo points, den håller x sekunder beror på om du uppgraderar i talents eller inte. Cooldownen på denna är ju ingen alls.

 

 

kidney shot stunnar också men den används utan stealth och den håller längre beroende av hur många combo points du har. Sen används den som finishing move. Cooldownen på denna är 20 sec.

 

Båda två kan används runt hela kroppen om man säger så, kvittar om de e ryggen eller framför.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...