Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

Ah, bara lite mer runecloth och lite mer guld, sedan har min lilla undead priest en fin kodo. :)

 

stilligt. Själv rider min human mage runt på Alterac Valleys epic mount, bocken :roll:

 

Hm, är det en rank eller är det rep du måste ha för att köpa en AV mount?

 

Hade rätt kul idag, jag och sju till ifrån min guild sprang runt i Stranglethorn Vale nakna och gankade folk. Så nu har jag fått upp ögonen för world PvP. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Hm, är det en rank eller är det rep du måste ha för att köpa en AV mount?

 

Hade rätt kul idag, jag och sju till ifrån min guild sprang runt i Stranglethorn Vale nakna och gankade folk. Så nu har jag fått upp ögonen för world PvP. :)

 

man behöver rep. exalted i AV för att få den.

 

hehe kul :)

vilken server?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

man behöver rep. exalted i AV för att få den.

 

hehe kul :)

vilken server?

 

Ah, okay. Kommer aldrig orka bli det i AV, för mycket PvP är inte kul, helst inte när det ibland tar 3 timmar för att komma in i AV och WSG. Lite tärt med långa köer.

 

Spelar på en amerikansk server, Spinebreaker. Fast är med i en australiensk guild, så jag skall slippa spela på nätterna, skönare att raida från klockan tio på morgon till runt två-tre på eftermiddagen.

 

Antar att du spelar på en europeisk server, vilken? Shattered Hand som alla andra svenskar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, okay. Kommer aldrig orka bli det i AV, för mycket PvP är inte kul, helst inte när det ibland tar 3 timmar för att komma in i AV och WSG. Lite tärt med långa köer.

 

Spelar på en amerikansk server, Spinebreaker. Fast är med i en australiensk guild, så jag skall slippa spela på nätterna, skönare att raida från klockan tio på morgon till runt två-tre på eftermiddagen.

 

Antar att du spelar på en europeisk server, vilken? Shattered Hand som alla andra svenskar?

 

jo vi hade också redigt lång kö i början men se så hoppade alla över till AB så man kom in på 5 min i AV.

 

Okej. jo ja kör på en europeisk server, Skullcrusher. Den har blivit överfull flera gånger så massa folk har emigrerat men fortfarande nästan full :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo vi hade också redigt lång kö i början men se så hoppade alla över till AB så man kom in på 5 min i AV.

 

Okej. jo ja kör på en europeisk server, Skullcrusher. Den har blivit överfull flera gånger så massa folk har emigrerat men fortfarande nästan full :?

 

Ah, jag funderar på att skaffa ett europeiskt account och spela på Twilight Hammer, men ja, så dyrt att ha två stycken account samtidigt, vill ju inte ge upp min nuvarande präst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, jag funderar på att skaffa ett europeiskt account och spela på Twilight Hammer, men ja, så dyrt att ha två stycken account samtidigt, vill ju inte ge upp min nuvarande präst.

 

mm redigt dyrt att köra 2 account =/. Men om du tröttnar på prästen någon gång så kan du ju alltid börja på en europeiskt server :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ibland tycker jag nästan synd om folk som har nått exhalted hos vissa faktion X för att kunna köpa ett ovanligt riddjur där, men... jag vet inte, det kanske inte är så svårt som det låter. Jag har hört svindlande varianter som typ 2000 högar med runtyg.

 

Skulle mina elever ägnat den malande tiden till att lära sig hiragana och katakana skulle de varit mästare på det vid det här laget...

 

Kostar betydligt med än vad jag tycker att det smakar i alla fall. Men det kanske bara är jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ibland tycker jag nästan synd om folk som har nått exhalted hos vissa faktion X för att kunna köpa ett ovanligt riddjur där, men... jag vet inte, det kanske inte är så svårt som det låter. Jag har hört svindlande varianter som typ 2000 högar med runtyg.

 

Skulle mina elever ägnat den malande tiden till att lära sig hiragana och katakana skulle de varit mästare på det vid det här laget...

 

Kostar betydligt med än vad jag tycker att det smakar i alla fall. Men det kanske bara är jag.

 

exalted med battlegrounds faktionerna är ju inte svårt eller vidare dyrt, men om man vill ha ett annat riddjur än sin egen faktion kostar det en hel del runecloth, om inte mer än 2000, kommer inte ihåg, är själv exalted med alla horde faktionerna...dock om man farmar rune själv så får man ju en hel del både blåa och lila drops så man tjänar ju en slant oxå :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

pvp är totalt värdelöst sen battlegrounds -.-

outdoor pvp ska de va ftw! så mycket roligare...

 

mm outdoor pvp är skit kul men alla drar till battlegrounds pga alla fina rewards =/.

 

det dumma är att rewardsen inte e så jäkla märkvärdiga egentligen >_<

enda är rank 14 daggers, grymma som satan men varken gearen lr något annat är särskilt intressant och det finns mycket bättre gear nu från AQ40.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du precis är Revered med en faction(vilket du är om du gjort quests hela vägen från 1 till 60 och inte tråkat med att grinda XP) så krävs det ungefär 600 stacks med runecloth för att bli exalted, jag skulle bli exalted med stormwind med min dwarf female hunter Mayene fast slutade spela innan det ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du precis är Revered med en faction(vilket du är om du gjort quests hela vägen från 1 till 60 och inte tråkat med att grinda XP) så krävs det ungefär 600 stacks med runecloth för att bli exalted, jag skulle bli exalted med stormwind med min dwarf female hunter Mayene fast slutade spela innan det ^^

 

Jo det är sant att man nog blivit revered om man questat upp till 60. Men när man har nått revered så har man kommit halvägs bara. Den staplen från revered till exalted är lika långt som allt till revered.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det dumma är att rewardsen inte e så jäkla märkvärdiga egentligen >_<

enda är rank 14 daggers, grymma som satan men varken gearen lr något annat är särskilt intressant och det finns mycket bättre gear nu från AQ40.

 

nja offhandarna från AV exalted är dom bästa om man kör på dmg gear som ja kör på. Sen finns det väl den där redigt bra hammaren för paladiner i Av me, så kasst är de ju inte. Tier 2 är rätt värdelöst för mig eftersom så klen dmg på dom flesta delarna och mycket mana som det alltid på på mage gear =/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ahh, questa är nästan för jobbigt. Visst, det var roligt i början, tills man upptäckte instancer och räder. Det är betydligt roligare, känns mer att man spelar med andra då faktiskt.

 

För att skryta lite grann, fick min första epicstav idag, http://www.thottbot.com/?i=51764, Will of Arlokk, av panterbossen i ZG.

 

Och jo, outdoor PvP är så mycket roligare, mer spontant och man har betydligt roligare och oftast så är det inte oika seriöst. Förr i tiden var det mycket mer outdoor PvP.. I remember the times..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

pvp är totalt värdelöst sen battlegrounds -.-

outdoor pvp ska de va ftw! så mycket roligare...

 

mm outdoor pvp är skit kul men alla drar till battlegrounds pga alla fina rewards =/.

 

det dumma är att rewardsen inte e så jäkla märkvärdiga egentligen >_<

enda är rank 14 daggers, grymma som satan men varken gearen lr något annat är särskilt intressant och det finns mycket bättre gear nu från AQ40.

 

AQ40 är ett skämt, gearen är inte direkt märkvärdig heller, om man jämför med BWL loot. Det är väldigt små upgrades för den enorma tid man lägger ner på att ta sig igenom skiten.

 

Har man den EQ jag har nu finns det kanske ett par items from AQ som jag kanske skulle vilja ha... Det känns väldigt lönlöst varje gång man ska in där. Instansen är trasig också, vilket är skoj. Blizz har inte ens dödat C'thun själva, och bossen är HELT buggad.

Tråkigt nog.

 

Färdig gnällt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Elgen vilken ras/klass kör du?

 

nah ja tycker inte om AQ40 så mycket heller, dels för att ja inte har funnit någon intressant drop och instancen är redigt svår när man börjar komma längre fram. Ja tänkte ta dmg + cloaken men Cloak of the Brood Lord dropade snart efteråt så ja tog den istället.

Men AQ20 sista bossen har redigt fin loot, synd bara att vi har slutat med AQ20 :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

pvp är totalt värdelöst sen battlegrounds -.-

outdoor pvp ska de va ftw! så mycket roligare...

 

mm outdoor pvp är skit kul men alla drar till battlegrounds pga alla fina rewards =/.

 

det dumma är att rewardsen inte e så jäkla märkvärdiga egentligen >_<

enda är rank 14 daggers, grymma som satan men varken gearen lr något annat är särskilt intressant och det finns mycket bättre gear nu från AQ40.

 

AQ40 är ett skämt, gearen är inte direkt märkvärdig heller, om man jämför med BWL loot. Det är väldigt små upgrades för den enorma tid man lägger ner på att ta sig igenom skiten.

 

Har man den EQ jag har nu finns det kanske ett par items from AQ som jag kanske skulle vilja ha... Det känns väldigt lönlöst varje gång man ska in där. Instansen är trasig också, vilket är skoj. Blizz har inte ens dödat C'thun själva, och bossen är HELT buggad.

Tråkigt nog.

 

Färdig gnällt :)

 

 

nu har jag ingen aning vad du har för gear, men jag har warlord/bloodfang gear + 2 hw daggers + enchants och jag dregglar för fullt efter AQ40 gearen...

 

o sen att det e buggat e inget märkvärdigt, det brukar vara det, bwl var en aning buggat oxå när det var nytt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

pvp är totalt värdelöst sen battlegrounds -.-

outdoor pvp ska de va ftw! så mycket roligare...

 

mm outdoor pvp är skit kul men alla drar till battlegrounds pga alla fina rewards =/.

 

det dumma är att rewardsen inte e så jäkla märkvärdiga egentligen >_<

enda är rank 14 daggers, grymma som satan men varken gearen lr något annat är särskilt intressant och det finns mycket bättre gear nu från AQ40.

 

AQ40 är ett skämt, gearen är inte direkt märkvärdig heller, om man jämför med BWL loot. Det är väldigt små upgrades för den enorma tid man lägger ner på att ta sig igenom skiten.

 

Har man den EQ jag har nu finns det kanske ett par items from AQ som jag kanske skulle vilja ha... Det känns väldigt lönlöst varje gång man ska in där. Instansen är trasig också, vilket är skoj. Blizz har inte ens dödat C'thun själva, och bossen är HELT buggad.

Tråkigt nog.

 

Färdig gnällt :)

 

 

nu har jag ingen aning vad du har för gear, men jag har warlord/bloodfang gear + 2 hw daggers + enchants och jag dregglar för fullt efter AQ40 gearen...

 

o sen att det e buggat e inget märkvärdigt, det brukar vara det, bwl var en aning buggat oxå när det var nytt...

 

Tänk efter lite... när BWL var nytt så var det massa buggar där också. Många som var väldigt frustrerande etc, men i den instansen så fixade blizzard iaf till de buggar som fanns allt eftersom.

När jag tänker på AQ så tänker jag framför allt på C'thun, som är helt bruten. AQ har funnits LÄNGE om man tänker efter, bara det att folk inte har haft acces till instansen fören portarna öppnats osv. Under denna tid kunde blizz ha fixat så sjukt mkt buggar att det kanske hade varit skoj att lira instansen.

I dagsläget vill inte blizzard att de guilder som ligger i top och dödar end-game ska klara AQ40 fören dem kan lägga in ngt nytt.

Många som har slutat spela WoW över huvud taget pga AQ40, upgrades från BWL är väldigt små, och tiden och de guld man lägger ner är liksom inte värt det, och sen som grädde på moset så kommer man till en boss som inte går att döda, och som blizz själva inte ens har dödat.

 

Läs denna tråd, kanske lyser upp tillvaron lite

Att jämföra AQ och BWL är som att jämföra MC och BWL i svårighetsgrad, och där vet vi att looten i BWL är likvärdigt bra i jämförelse med hur svårt det är.

Så är INTE fallet i AQ.

 

 

Zaku: Jag spelar Gnome Mage, det finns typ 2 items från AQ jag vill ha, och det är inga egentliga upgrades, väldigt små.

 

Sen ebba: Alla har inte tillgång till att raida BWL och AQ, därför grindar folk PvP gear. Rätt svårt att hitta PUGS till bwl och aq...

 

Sen att honor systemet är trasigt är en annan femma, krävs liksom ingen skill alls att bli rank 14, bara tid och så ska de ta mig fan inte vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag som knappt sprungit AQ40, tycker att det är en rolig räd. Ruskigt svår, ingen guild på min server har ens kommit till sista bossen, och den är ruskigt lång. Hörde att det tar i princip 10 minuter att rida igenom den på en epicmount. Det är lång tid. ;

 

Men för min som inte har riktigt den bästa gear'en, långt ifrån, tycker att det är bra saker som droppas.

Ni är bortskämda! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*Apgarv*

 

Den där länken som postades, fy farao vad rolig den var. Oj oj oj oj oj oj oj vad rolig den var. Det var det roligaste jag någonsin läst om WoW.

 

Hör ni var karln säger? Läser ni mellan raderna?

 

"BOOOOO HOOOOOOO Jag har försökt döda C'thun och det går inte! BOOOO HOOOOO HOOOOOO!"

 

Liksom, lilla gubben... om spelet inte är roligt, gå och gör något annat...

 

Betänkt konceptet: "Ert spel är omöjligt, så nu ska jag bli SUR!" *garvar skallen av sig* Jag har träffat på en massa spel som jag tycker är omöjliga. Vad gör jag? Jag går och gör något annat.

 

Tror han en sekund på att Blizzard dödat C'thun? Klart som fan att de inte dödat C'thun! Att Blizzard knappast kan ha de värsta WoW-spelarna som anställda är helt självklart. De kan bara ha en metod: "Hm... hur mycket skada kan vi göra på C'thun med 40 stycken überutrustade? Aha... 80,000 poäng? Okej, då ger vi honom 160,000 i hälsa och slänger in honom i spelet och kollar om det är några liv-befriade galningar som kan besegra honom, så att de där tjatiga jäkla 'ge oss något svårt' håller käft ett tag."

 

Skulle Blizzard kunnat besegra C'thun i deras egna testlabb skulle han besegrats på 0,000002 millisekunder. Så är det.

 

Killen som skrev den där posten (i vilket vartannat ord var "fuck") borde nog ta och tänka över sitt liv. Han har ju inget perpektiv alls. Som om det var Blizzards plikt att göra ett spel som är kul för honom. Oj, han hotar med att avsluta sitt konto. Om jag var anställd på Blizzard skulle jag svara med ett

 

O RLY?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zimeon och övriga: Ni verkar inte ha förstått poängen med det där arga inlägget. Att han har skrivt sådär är nämligen för att han nästan på pricken kopierat ett liknande inlägg som Furor (CM för paladins och anställd hos Blizzard) skrev när han var en vanlig mmorpg-spelare som spelade Everquest. Furor kände exakt så som folk känner nu angående AQ och hur lite tid Blizzard lagt ner på att göra den spelbar, fast nu sitter han i utvecklarpositionen och beter sig exakt så som han själv avskydde förr i tiden.

Hela inlägget är ett försök att verka som en väckarklocka och försöka få de anställda att inse att de är påväg åt ett helt fel håll som bara kommer att förstöra spelet.

 

För övrigt fick min guild ner C'Thun till andra fasen. Tyvärr har jag slutat spela WoW sen lite mer än en vecka tillbaks, mest för att AQ krävde så himla mycket tid att man fick offra hela sitt privatliv och sina studier för att hänga med på alla försöken :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...