Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

det är ett spel, scheisse :S

jag är dock oxå en va dom som gnäller, AQ40 är trasigt, jag vet, men jag e trött på allt gnäll hit o dit, blizz kommer fixa de...nån gång -.-

 

gör nåt annat så länge, gör nån alt, byt spel, gå till skolan ist...

 

 

 

 

sen vill jag påpeka nån som sa att rank 14 inte kräver några skills...sant, i nuläget...men innan dom gjorde det hela så mycket enklare, gav bonus helger osv. krävde de mycket tid, men oxå en hel del skills...

 

var mycket länge sen jag hade den ranken nu, och jag blir bara förbannad när nån säger att det inte är skills utan enbart tid som gett mej min rank, det är långt från sant.

däremot blir jag gnällig över hur enkelt blizz har gjort det för folk att skaffa ranken i nuläget, det gör hela pvpandet helt ännu mer värdelöst.

 

dock har jag lagt ner hela battleground grejjen, kör enbart outdoor pvp nu...ftw.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

*Apgarv*

 

Den där länken som postades, fy farao vad rolig den var. Oj oj oj oj oj oj oj vad rolig den var. Det var det roligaste jag någonsin läst om WoW.

 

Hör ni var karln säger? Läser ni mellan raderna?

 

"BOOOOO HOOOOOOO Jag har försökt döda C'thun och det går inte! BOOOO HOOOOO HOOOOOO!"

 

Liksom, lilla gubben... om spelet inte är roligt, gå och gör något annat...

 

Betänkt konceptet: "Ert spel är omöjligt, så nu ska jag bli SUR!" *garvar skallen av sig* Jag har träffat på en massa spel som jag tycker är omöjliga. Vad gör jag? Jag går och gör något annat.

 

 

 

Tror han en sekund på att Blizzard dödat C'thun? Klart som fan att de inte dödat C'thun! Att Blizzard knappast kan ha de värsta WoW-spelarna som anställda är helt självklart. De kan bara ha en metod: "Hm... hur mycket skada kan vi göra på C'thun med 40 stycken überutrustade? Aha... 80,000 poäng? Okej, då ger vi honom 160,000 i hälsa och slänger in honom i spelet och kollar om det är några liv-befriade galningar som kan besegra honom, så att de där tjatiga jäkla 'ge oss något svårt' håller käft ett tag."

 

Skulle Blizzard kunnat besegra C'thun i deras egna testlabb skulle han besegrats på 0,000002 millisekunder. Så är det.

 

Killen som skrev den där posten (i vilket vartannat ord var "fuck") borde nog ta och tänka över sitt liv. Han har ju inget perpektiv alls. Som om det var Blizzards plikt att göra ett spel som är kul för honom. Oj, han hotar med att avsluta sitt konto. Om jag var anställd på Blizzard skulle jag svara med ett

 

O RLY?

 

Hahaha, ursäkta men du har då inte mkt koll.

Som betalande kund är det väl ganska självklart att man vill att produkterna man får ta del av är färdiga?

Att dem ska testa sina grejjer är SJÄLVKLART.

Vad vet du om deras test personal för övrigt? Poängen är att dem inte använder dem, utan använder de folk som kommit längst och låter dem prova sig fram, och sedan fixar encounters. Det har varit OK fram tills nu, eftersom dem vägrar göra ngt åt det pga dem inte fixat mer content end-game.

Och Zim: Det är inte bara han, utan flera av de guilder som ligger i toppen och gör Blizzards skitgöra som är trötta på skiten.

Dem förlorar sina testspelare helt enkelt, vilket inte är så skoj.

Det kommer få konsekvencer. Kanske inte för casual spelarna, utan hela hardcore publiken.

 

Dem har gjort C'thun buggad, med flit, och knappast som du beskriver det i ditt inlägg. Dem har inte gett hardcore publiken ngt svårt, utan ngt som inte går att döda i dagsläget.

 

 

Ebba, du får bli hur sur du vill, men sanningen är den att krävdes lika mycket skill förr som nu att bli rank 14. Förr krävdes det dock bara mera tid.

Dem som kunde lägga ner mest tid kunde bli rank14, resten kunde inte bli det.

Idag är det nästan lika dant, det är bara vissa ranker som är lättare att få, och behålla i dagsläget.

 

Dock om man har blivit rank14 är det ganska troligt att man har blivit skillad på vägen med tanke på hur mkt tid man lagt ner på att PvPa, men snälla du, hävda inte att det krävs skill för att kunna sitta i BG köer och spela BGs hela dagarna. Det är faktiskt inte sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sant att det bara kräver tid att bli rank 14 just nu men dom som uppnår rank 14 blir bra på vägen som du säger. Har inte duelat någon dålig rank 14 spelare än så länge i allafall.

Men ja tror en som kör outdoor pvp 1mot1 när man möter på varandra blir steget bättre än en som kör grupp pvp i battlegrounds hela tiden och inte använder sin egen skicklighet. Mycket svårare att möta på en särskild klass 1mot1 och så snabbt som möjligt sätta sig in i situtationen och spela på olika vis beroende på hans klass/spel still. Visst blir man bra genom att bara stå och duela men då är man mer redo på va det är för klass, hans equip och kanske även hans spel still så det förenklar saken mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

visst, tro ni att det enbart krävs tid...orka käfta...

 

i vilket fall som helst...

 

Dem har gjort C'thun buggad, med flit, och knappast som du beskriver det i ditt inlägg. Dem har inte gett hardcore publiken ngt svårt, utan ngt som inte går att döda i dagsläget.

 

http://forums-en.wow-europe.com/thread. ... =62380&P=1

 

C´thun e död...gogo EU servers!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är rätt ny i BG-sammanhang och blev riktigt förvånad idag när jag insåg att en massa folk tackade ming för att jag, som präst, helade i WSG. Är dte inte det jag skall göra som präst?

 

Är tärt på min server, alliance vinner alla bg's hela tiden därför att horde inte bryr sig. Det enda horde vill är att farma hk's. Tycker det är rätt trist.. jag vill ju vinna en bg..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är rätt ny i BG-sammanhang och blev riktigt förvånad idag när jag insåg att en massa folk tackade ming för att jag, som präst, helade i WSG. Är dte inte det jag skall göra som präst?

 

Är tärt på min server, alliance vinner alla bg's hela tiden därför att horde inte bryr sig. Det enda horde vill är att farma hk's. Tycker det är rätt trist.. jag vill ju vinna en bg..

 

 

att en prälle healar e tacksamt som f*n ;) rätt ovanligt, dom flesta som pvpar e shadow spec o bryr sej mest om göra dmg/kills ist för o heala andra...

 

 

när jag började på min server vann horde hela tiden, va få alliance som körde BG´s, dom farmade instancer ist.

vid det här laget brukar dock alliance vinna för alla oldschool pvpers har fått önskade ranker/tröttnat och börjat pve:a ist ...

 

gissar att det är vilken sida som har mest spelare på som brukar va dom som spelar mest bg -> vinner mest...men inte alltid, men oftast...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

visst, tro ni att det enbart krävs tid...orka käfta...

 

i vilket fall som helst...

 

Dem har gjort C'thun buggad, med flit, och knappast som du beskriver det i ditt inlägg. Dem har inte gett hardcore publiken ngt svårt, utan ngt som inte går att döda i dagsläget.

 

http://forums-en.wow-europe.com/thread. ... =62380&P=1

 

C´thun e död...gogo EU servers!

 

Imponerande, dock skulle det inte förvåna mig om dem ninja fixa honom.

Ska luska lite ;)

 

*Edit* Efter att ha letat runt lite så hitta jag att dem har fixat vissa saker som inte var menat med encountern.

Riktigt skönt att se att ngt hänt, och att en EU guild drog first blood på kräket :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kommer nog ta ett tag att komma till han men nu finns det ju iallafall nåra som tagit han :rolleyes:

Fast har för mig att han blev nerfad föra patchen så det kan ju vara en av anledningarna till att dom tog han.

 

Har en prälle i lvl 51 som kör shadow. Shadow är bra att grinda med samt dugligt i pvp. Men nu när dom har fixat prästernas talents så tycker ja en Disc/Holy är bättre. Om man kommer åt sista talenten i Disc så får man ju en redigt grym ability dom ökar skadan över 15-20 sekunder. Sen finns det ju många grejer som ökar crit och + dmg i holy talents.

så frågan är om inte Disc/holy är bättre i pvp, en annan fördel är att man kan heala sig, kan man ju inte så länghe man är i shadow form.

 

Vi är lika kassa som stortsätt alla andra alliance på pvp. Men vi har en guild som har varit en pvp guild redigt länge och har blivit den bästa guilden på pvp på skullcrusher. Dom har ordnade taktiker och många hög rankande bra spelare. Fast för ett tag sen gick dom över till pve och började första gången i mc. Just nu och har dom nåt till Firemaw i BWL på 1.5 månad ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hahaha, ursäkta men du har då inte mkt koll.

Som betalande kund är det väl ganska självklart att man vill att produkterna man får ta del av är färdiga?

Koll? Vadå koll, som om det behövs koll för att kommentera en person som är sur över att ett spel är svårt/omöjligt?

 

Om ett spel är svårt/omöjligt så att man inte tycker det är kul...

 

 

slutar

 

man

 

spela

 

och

 

gör

 

något

 

annat.

 

Om nu posten var en allegori på ett tidigare inlägg så visst. Men det var inte så lätt att veta om man inte varit med och spelat Everquest.

 

Att dem ska testa sina grejjer är SJÄLVKLART.

Vad vet du om deras test personal för övrigt?

Jag vet ingenting. Jag gissar. Och det är inte så svårt att gissa att Blizzard har insett att elitgillena världen runt är 7 resor värre på att ha ihjäl bossar än Blizzard själva är. Och visst är det självklart att de skall testa sina grejer. Men jag kräver inte att de själva skall ha klarat att ha ihjäl dem. Om de bara släppte bossar som de själva kunnat ha ihjäl skulle dessa bossar inte vara någon som helst utmaning för übergillena, och då skulle de bara fortsätta klaga.

 

Poängen är att dem inte använder dem, utan använder de folk som kommit längst och låter dem prova sig fram, och sedan fixar encounters.

Det tycker jag låter som Den enda rimliga lösningen, faktiskt, med tanke på hur mycket tid som vissa lägger ner på att spela WoW. Ingen anställd kan lägga ner så mycket tid på sitt arbete, då skulle Blizzard hamna i domstolen.

 

Och Zim: Det är inte bara han, utan flera av de guilder som ligger i toppen och gör Blizzards skitgöra som är trötta på skiten.

Då är det bara att lägga ner att spela. Det gör alla rimliga människor som "tröttnat på skiten". När jag når en instans/boss som jag tycker är för svår för att det är kul, då tänker jag lägga ner. Inte sjutton tänker jag göra mig till åtlöje genom att gå och svära på ett forum.

 

Min sarkastiska ton grundas sig på att jag tycker ovanstående länk vittnar om total brist på perspektiv. Det kommer från en person som tycker det är meningen med livet att sänka bossar i WoW, så han blir förbannad när Blizzard serverar en boss som är för svår, och inser inte hur jäkla dumkorkat det är att ha "sänka bossar i WoW" som livsmål.

 

Visst, han har betalat för produkten. Men här kommer den retoriska frågan: "Är WoW = C'thun?". Svar nej. Han har redan fått sitt spel. Blizzard har redan gett honom valuta för sina pengar. Ingenstans i License Agreement står det "We promise to add new bosses all the time forever till the end of time, and we ensure that these have been playtested enough for us at Blizzard to be able to defeat them and, and all über guilds will be able to defeat them". Ingenstans står det så. Blizzard lägger till nytt material för att behålla sina kunder, men det är ingenting som de har lovat att göra. C'thun är ingenting som ingick i löftet Blizzard gav med sin produkt, och följaktligen har karln ingen anledning att klaga.

 

Man skulle lika gärna kunna lacka ur på Square Enix för att "WFT!!! Jag spelade FFX i bara 70 timmar och sen stod det THE END? Jag menar WTF!? Jag ville ju spela i evighet!!!!111 Ge mig tillbaks mina pengar!!!111one"

 

Face it, den där killen är bara frustrerad över att han inte lycka sänka en av spelets svåraste bossar, och sitter och svär över det. Det är jäkligt mycket att tappa perspektivet. Det är bara ett spel, för sjutton. Det är ingen som tvingar honom att fortsätta spela (förutom han själv, men det får han skylla sig själv för).

 

Dem förlorar sina testspelare helt enkelt, vilket inte är så skoj.

Inte så skog för Blizzard, nej. Men det är ju inte spelarnas problem. Om Blizzard använder de bästa spelarna som "gratis testspelare" och gör spelet ospelbart för dem så att de sticker... tja, synd och klantigt at Blizzard. Good riddange.

 

Dem har gjort C'thun buggad, med flit, och knappast som du beskriver det i ditt inlägg. Dem har inte gett hardcore publiken ngt svårt, utan ngt som inte går att döda i dagsläget.

Inte går? Någon lyckades just, vilket bara bevisar min tes. Vissa übergillen klarar av att sänka vad som helst. Jag skulle tippa att Blizzard satte kaffet i halsen och sa "What the f*ck!? They can't be serious, C'thun is supposed to be frigging IMPOSSIBLE!" följt av "OK guys... they've proven it again. Well, I guess next boss has to be even more impossible. What do you say, we make his health 3 or 4 times the amount of damage we manage to do after 100 tries?"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men snälla nån zimeon kan inte du bara ta och hålla käft med dina dryga inlägg och kommentarer.

Att du ens orkar sitta och lägga ner så mycket tid på ett inlägg som knappast någon bryr sig om bara för att du är bitter för nåt och vill dra upp nåt bråk. *sigh*

 

 

 

Jag håller helt med Elgen ang. dom flesta saker han skrev, bryr mig dock inte om WoW längre. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zim, C'Thun VAR omöjlig, glid in på worldofwarcraft.com, och kolla runt lite i dungeons forumet och kolla vad som har gjorts med honom. Han var buggad till den grad att det helt enkelt inte gick att döda honom.

Efter att små hotfixes lades in, så dödade en av de bästa guilderna i världen honom på samma dag.

 

Talar det inte ganska mkt för hur trasig han var?

 

Nuff said.

 

Du har fel när det gäller testspelare. Blizzard har anställda som inte gör NGT annat än att spela i stort sett.

Visst dem låter alltid spelarna testa deras produkter INNAN dem är färdig på TEST servers. Vilket dem är till för.

DOCK, när dem släpper patchen live, då ÄR DET EN FÄRDIG produkt, så är det bara. Det tog sju helvettes lång tid för dem att göra dessa små fixar, och av vilken anledning? Jadu, bara att spekulera på.

 

Om du kollar tråden jag postade igen, så är den ungefär 35-40 sidor lång. Det sägs ganska mkt där.

 

Du är inne på "är för svårt så sluta då", det handlar verkligen inte ens om det.

 

Nu är det dock ett minne blott, saker och ting har fixats så det är igentligen inte diskussion längre. Ännu mer saker som är frustrerande över instansen kommer att fixas i nästa patch, tex att det tar 10 minuter att ta sig till C'thun från TE. (10 minuter på Epic mounts, i en instans, wtf?)

 

Aja, nog om det. Poängen är att AQ har fått folk att tröttna på spelet rejält.

 

Peace

 

ElgeN

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad jag menade med mitt inlägg att C´thun var död, är att blizz fixar saker...

jag tror inte att ett företag som blizzard sitter o slappar när dom är ett sådant stort företag med så många betalande kunder...

 

visst blir man jävligt gnällig när man är bland topguilds o saker inte funkar för en, men inse, dom har inget jävla liv om dom enbart sitter o spelar wow konstant >_<

 

o blizzard har inget som helst ansvar för folk utan liv...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men snälla nån zimeon kan inte du bara ta och hålla käft med dina dryga inlägg och kommentarer.

Nej. Jag bara konstaterar faktum. Och uppenbarligen brydde du dig om inlägget eftersom du svarade på det. Och jag är inte bitter och vill inte dra upp något bråk. Jag tyckte bara personen som skrivit texten bakom ovanstående länk var en fåntratt, och det var det jag vill uttrycka.

 

Och vill du börja en "slänga gegga" match, så posta i "Papperskorgen" istället.

 

Zim, C'Thun VAR omöjlig, glid in på worldofwarcraft.com, och kolla runt lite i dungeons forumet och kolla vad som har gjorts med honom. Han var buggad till den grad att det helt enkelt inte gick att döda honom.

Japp, jo jag märkte det när jag tittade runt lite mer. Uppenbarligen var det några tentakler som inte skulle bildas när C'Thun var försvagad, och som gjorde det, och därmed gjorde honom omöjligt.. Om det nu var en bugg, och det var det väl.

 

Och om man nu märker det, vad är en rimlig reaktion? Jo att tycka "Äh, jag tänker fasen inte agera testspelare för omöjliga bossar!" och så gör man något annat tills han är fixad. Låter det svårt?

 

Du har fel när det gäller testspelare. Blizzard har anställda som inte gör NGT annat än att spela i stort sett.

Det tror jag säkerligen att de har. Men jag tror att de som spelar WoW 24/7 (som till exempel författaren till nämnda länk) faktiskt spelar mer än man kan begära att Blizzards testspelare gör. Vilket i sin tur leder till att jag inte tänker klandra Blizzard om de slänger in en boss i spelet som inte ens de själva har besegrat (till exempel ger den mer hälsa än de någonsin lyckats tillfoga i skada).

 

Visst är det ruttet av Blizzard att slänga in en boss som är buggad. Men om man tar det så hårt som omtalade person, då har man ett problem.

 

Du är inne på "är för svårt så sluta då", det handlar verkligen inte ens om det.

Jo... det gör det faktiskt. Hela min poäng är att det är precis det det handlar om, men att folk som är inställda på "måste-döda-nästa-boss-i-WoW" har tappat koppling till verkligheten och rimlighet. Är inte spelet kul -- lägg ner. Ingen har sagt att de måste besegra C'Thun. Det är deras eget val. Går det inte, är det för jobbigt, märker man att han är buggad, lägg ner och låt andra slå sig blodiga mot honom istället. Eller står det någonstans i kontraktet att "You have to try to defeat all bosses in the game, even if they are bugged" eller? Liksom, chill out och vänta.

 

Aja, nog om det. Poängen är att AQ har fått folk att tröttna på spelet rejält.

Det tror jag säkerligen. Jag är imponerad över att folk inte tröttnat tidigare.

 

visst blir man jävligt gnällig när man är bland topguilds o saker inte funkar för en, men inse, dom har inget jävla liv om dom enbart sitter o spelar wow konstant >_<

 

o blizzard har inget som helst ansvar för folk utan liv...

Precisely my point.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men snälla nån zimeon kan inte du bara ta och hålla käft med dina dryga inlägg och kommentarer.

Att du ens orkar sitta och lägga ner så mycket tid på ett inlägg som knappast någon bryr sig om bara för att du är bitter för nåt och vill dra upp nåt bråk. *sigh*.

 

okej, lite offtopic kanske men var bara tvungen att svara på den här:P

 

http://www.gamingsteve.com/blab/index.php?topic=3528.90

 

snubben längst ner,Dreyfuss, har här skrivit 3 stycken inläg efter varandra, alla med max antal bokstäver(tom möjligen det sista), så Zimeons och ibland DBs inlägg är ingenting mot den här snubben :D(mitt inläg är å sista sidan om nån är intresserad^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag tror att de som spelar WoW 24/7 (som till exempel författaren till nämnda länk) faktiskt spelar mer än man kan begära att Blizzards testspelare gör.

 

Deras testspelare måste inte spela 5-6 timmar innan de kommer fram till C'thun etc etc, dem behöver bara nöta encountern ett par dagar så, ska dem klara av den. Det är skillnad för spelare som måste göra precis allt som är omkring också. - Farma och ta sig igenom instansen, sen måste dem vänta till reset för att få testa igen.

 

"måste-döda-nästa-boss-i-WoW"

Det är just det här det INTE handlar om, och vill du inte förstå det, så slipper du, jag tänker iaf inte argumentera mer om saken, rätt lönlöst :).

 

 

Folk utan liv

 

Är ni säkra på att ni vill gå in på en definitions fråga som inte går att få svar på? Det kommer bli en helt endlös diskussion om personliga åsikter. Snälla, lägg ner det argumentet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Deras testspelare måste inte spela 5-6 timmar innan de kommer fram till C'thun etc etc, dem behöver bara nöta encountern ett par dagar så, ska dem klara av den.

Förvisso sant. Men å andra sidan kan de vanliga dödliga spelarna också bara nöta C'Thun gång på gång när de väl kommit fram till honom... tja, om man bortser från 10 minuters spring i instansen då. Eller vad vet jag, det är kanske blixtsnabb pånyttfödelse i just Ahn'Qiraj?

 

Eller menar du att man måste vänta i en vecka på reset innan man ens får testa C'Thun igen? Isåfall är jag med på noterna.

 

Det är just det här det INTE handlar om, och vill du inte förstå det, så slipper du, jag tänker iaf inte argumentera mer om saken, rätt lönlöst :).

Jag vidhåller att det är det det handlar om:

 

Människan var superlack på att han inte kunde få ner C'Thun, och klagade, och klagade och klagade och använde en himlans massa "fuck" för att verkligen få fram att han var sur.

 

Nå, visst kan man bli bli lite putt på att Blizzard lagt in en buggad boss och inte leverat en grotta som var 100% buggfri. Och visst kan man bli lite putt när man känner sig utnyttjad som gratis testspelare. Han hävdar att det är dessa två sakerna han är sur på, men det luktar ursäkt.

 

När jag köpte Gran Turismo 3 var jag less och lack på det spelet var en enda stor bugghärd, framförallt med tanke på att de dröjt så himla länge med att få spelet klart. Eftersom spelet var sönderbuggat orkade jag aldrig spela det, och mumlade lite surt om att jag betalat deg för det.

 

Men det finns gränser. Hans raseriutbrott var inget vanligt "Fasen, mitt spel är ju buggigt!". Hans raseriutbrott var inte för att han kände sig utnyttjad som speltestare. Så jäkla urförbannad som han var ett bara ett uppenbart tecken på den frustration som kommer ur att blir man bara om man inte kan åstadkomma något som man vill oerhört mycket.

 

Och det är just hans vilja att besegra C'Thun som jag förklarar som överdriven och perspektivlös.

 

Jag säger igen, ingen tvingar honom att klara C'Thun. Varför då blir så sabla upprörd över att det inte går? Jo, för att han lagt ner alldeles för mycket betydelse i ett spel.

 

Han påminner mig om en person som går och surar i tre veckor för att Bajen torskade en match: Överdrift och brist på perspektiv.

 

Det är måhända en definitionsfråga och en fråga om gränsdragning, men om man surar sådär mycket över att det inte går att spöa en boss i ett spel, då är man banne mig på fel sida om gränsen, eller så är ens gränsdragningar helt uppåt väggarna fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zimon; jag tror du missade poängen lite med tråden, anledningen till det mesta av det ovårdade språket är att det är en parodi på två numera blizzard-anställdas (Tigole och Furor) poster från tiden då de spelade EQ.

 

The Plane of Time

2003-05-09 18:50:26 - Furor Planedefiler

 

You have 14 Days. If after that time the Plane is not properly tuned, I am deleting my characters, and cancelling all of my accounts. The rest of my guild will follow suit, as will several other guilds and people that play Everquest.

 

To be brief, I did not work my ass off, jumping through your idiotic hoops with my friends and guildmates, so I could go to a zone where only groups of 18 could enjoy the content. EVEN if past these initial moronic events I can finally get my entire guild in to raid with me, FUCK YOU GUYS. Seriously, FUCK YOU.

 

I cannot believe this... right now I'm just so pissed off. I am sitting here in the Plane of Time, and 3/4 of my guild is just sitting around while a group of 18 is repeatedly trying to beat one of the mini ring encounters. Don't you people have ANY FUCKING DECENCY? SMEDLEY WHY DON'T YOU STOP COUNTING YOUR MONEY AND START ISSUING ORDERS?

 

The tragic irony of creating the ultimate cockblock encounter in the form of the Rathe which requires 80 people to defeat and then to limit encounters in the Plane of Time to 18.

 

14 Days.... after that this site will change from the most popular EQ fan site on the internet to the most popular World of Warcraft fan site on the internet. I'm done playing ball with you useless fuckers... it's my turn.

(http://www.fohguild.org/archive.php?page=9)

 

Fix your goddamn buggy bullshit half-assed encounters. The amount of time we dedicated to get our keys to see this guy die and take a turn at the Emperor is just sick. To finally see Blood die only to have the ENTIRE raid DT'd from anywhere in the room was simply an insult. Blood dies, there are two earrings on the corpse, yet no matter where you are in the room, the Emperor DT's. So congrats rot on those. It's cheap enough to make a mob DT in the first place. But to have his agro radius extend to the entire room is ridiculous. So let me get this straight -- and this is how you guys envisioned this in San Diego: You spend months farming keys to get up to the room. Months farming Shissar Bane weapons (and the recipe is where?). You kill Blood while dealing with 8 other snakes in the room. And immediately after that fight you're supposed to engage the DEATHTOUCHING-FROM-ANYWHERE-IN-THE-ROOM Emperor along with the 8 snakes? Whoever came up with this sheer *fisting* of an encounter can go fuck themselves. Do me a favor so I don't waste my guild's time on this kind of jackass shit-fest again, send me an email at tigole@legacyofsteel.net when you decide to A) Implement an encounter that wasn't designed by a retarded chimp chained to a cubicle B) Get a Quality Assuarance Department C) Actually beta test the fucking thing and D) Patch it live. And please for god's sake -- do it in the order I laid out for you. Don't worry, I won't charge you a consulting fee on that one. And for good luck you might as well E) Pull your heads out of your asses. While you're at it rename the game to BetaQuest since you've used up you're alotted false advertising karma on the Bazaar and user interface scam of '01.

 

Fix the Emperor encounter. Fix Seru. Rethink your time-sink bullshit. Fix all the buggy motherfucking ring encounters (I suggest you let whoever made the Burrower one do this since that dude apparently laid off the crack the rest of you were smoking). Fix the VT key quest. Fix VT (just guessing it's fucked up considering your track record). Don't have the resources to fix this stuff? Move the ENTIRE Planes of Power team over to fixing Shadows of Luclin AND DO IT NOW. If you don't fix Luclin, you jackassess will be the only ones playing the Planes of Power.

(http://www.legacyofsteel.net/newspro/ar ... arc27.html)

 

Men visst, killen är frustrerad, och kanske är det ohälsosamt att vara så frustrerad på ett spel, men man kan också komma ihåg att AQ och C'Thun lett till en hel del utbrända spelare som slutar spela, och att se de vänner som man spelat med i evigheter hoppa av är väldigt tråkigt.

 

Det finns en betydligt mer sansad tråd om C'Thun på "Elitist Jerks" forum, som är ganska interesant, speciellt om man tittar tillbaka och ser att killen får rätt i princip allt - http://forums.elitistjerks.com/index.ph ... =6456&st=0

 

Sen så har Blizzard vart ganska slöa med att faktiskt fixa honom, först efter ganska massivt spam på R&D forumen (till viss del startad av D&T-tråden.) från diverse "top-guilds" så lade Blizzard in några fixar (vilket gjorde att det nu regnar C'Thun dödar, men som sägs i EJ-tråden, så beror detta förmodligen på att mängder guilds lärt sig C'Thun i nästan 2 månader, och inte på att Blizzard skulle ha gjort C'Thun för lätt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zimon; jag tror du missade poängen lite med tråden, anledningen till det mesta av det ovårdade språket är att det är en parodi på två numera blizzard-anställdas (Tigole och Furor) poster från tiden då de spelade EQ.

*Starkt imponerad över att det gick att hitta de gamla inläggen*

 

Om det var en så uppenbar allegori på de inläggen, så gäller helt enkelt mina kommentarer originalförfattaren och inte han som skrev allegorin. Festligt nog så begrep jag mer varför Furor och Tygole var förbannade, men det var väl för att när man bara ändrade kodorden från EQ till WoW så var det vissa saker som blev överdrivna och inte stämde till 100%. Att komma fram till C'Thun (om man bortser från att öppna portarna till AQ) tar mig veterligen inte 3 månader. Om det gjorde det, och C'Thun i sitt dödsögonblick Deathtouchade varenda i räden så att looten hann försvinna innan man kom tillbaka... då skulle jag fatta om folk lackade ur.

 

Men visst, killen är frustrerad, och kanske är det ohälsosamt att vara så frustrerad på ett spel, men man kan också komma ihåg att AQ och C'Thun lett till en hel del utbrända spelare som slutar spela, och att se de vänner som man spelat med i evigheter hoppa av är väldigt tråkigt.

Det är det givetvis. Å andra sidan kanske man skall vara glad för deras skull...

 

*följer tråden som SFish postade*

Ah, den där var ju klart mycket mer förståelig. En litet mer sansad nivå också. Å andra sidan, intertexttok som jag är skulle jag nog också tillverkat något i stil med det inlägget som jag ursprungligen kommenterade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zimon; jag tror du missade poängen lite med tråden, anledningen till det mesta av det ovårdade språket är att det är en parodi på två numera blizzard-anställdas (Tigole och Furor) poster från tiden då de spelade EQ.

 

The Plane of Time

2003-05-09 18:50:26 - Furor Planedefiler

 

You have 14 Days. If after that time the Plane is not properly tuned, I am deleting my characters, and cancelling all of my accounts. The rest of my guild will follow suit, as will several other guilds and people that play Everquest.

 

To be brief, I did not work my ass off, jumping through your idiotic hoops with my friends and guildmates, so I could go to a zone where only groups of 18 could enjoy the content. EVEN if past these initial moronic events I can finally get my entire guild in to raid with me, FUCK YOU GUYS. Seriously, FUCK YOU.

 

I cannot believe this... right now I'm just so pissed off. I am sitting here in the Plane of Time, and 3/4 of my guild is just sitting around while a group of 18 is repeatedly trying to beat one of the mini ring encounters. Don't you people have ANY FUCKING DECENCY? SMEDLEY WHY DON'T YOU STOP COUNTING YOUR MONEY AND START ISSUING ORDERS?

 

The tragic irony of creating the ultimate cockblock encounter in the form of the Rathe which requires 80 people to defeat and then to limit encounters in the Plane of Time to 18.

 

14 Days.... after that this site will change from the most popular EQ fan site on the internet to the most popular World of Warcraft fan site on the internet. I'm done playing ball with you useless fuckers... it's my turn.

(http://www.fohguild.org/archive.php?page=9)

 

Fix your goddamn buggy bullshit half-assed encounters. The amount of time we dedicated to get our keys to see this guy die and take a turn at the Emperor is just sick. To finally see Blood die only to have the ENTIRE raid DT'd from anywhere in the room was simply an insult. Blood dies, there are two earrings on the corpse, yet no matter where you are in the room, the Emperor DT's. So congrats rot on those. It's cheap enough to make a mob DT in the first place. But to have his agro radius extend to the entire room is ridiculous. So let me get this straight -- and this is how you guys envisioned this in San Diego: You spend months farming keys to get up to the room. Months farming Shissar Bane weapons (and the recipe is where?). You kill Blood while dealing with 8 other snakes in the room. And immediately after that fight you're supposed to engage the DEATHTOUCHING-FROM-ANYWHERE-IN-THE-ROOM Emperor along with the 8 snakes? Whoever came up with this sheer *fisting* of an encounter can go fuck themselves. Do me a favor so I don't waste my guild's time on this kind of jackass shit-fest again, send me an email at tigole@legacyofsteel.net when you decide to A) Implement an encounter that wasn't designed by a retarded chimp chained to a cubicle B) Get a Quality Assuarance Department C) Actually beta test the fucking thing and D) Patch it live. And please for god's sake -- do it in the order I laid out for you. Don't worry, I won't charge you a consulting fee on that one. And for good luck you might as well E) Pull your heads out of your asses. While you're at it rename the game to BetaQuest since you've used up you're alotted false advertising karma on the Bazaar and user interface scam of '01.

 

Fix the Emperor encounter. Fix Seru. Rethink your time-sink bullshit. Fix all the buggy motherfucking ring encounters (I suggest you let whoever made the Burrower one do this since that dude apparently laid off the crack the rest of you were smoking). Fix the VT key quest. Fix VT (just guessing it's fucked up considering your track record). Don't have the resources to fix this stuff? Move the ENTIRE Planes of Power team over to fixing Shadows of Luclin AND DO IT NOW. If you don't fix Luclin, you jackassess will be the only ones playing the Planes of Power.

(http://www.legacyofsteel.net/newspro/ar ... arc27.html)

 

Men visst, killen är frustrerad, och kanske är det ohälsosamt att vara så frustrerad på ett spel, men man kan också komma ihåg att AQ och C'Thun lett till en hel del utbrända spelare som slutar spela, och att se de vänner som man spelat med i evigheter hoppa av är väldigt tråkigt.

 

Det finns en betydligt mer sansad tråd om C'Thun på "Elitist Jerks" forum, som är ganska interesant, speciellt om man tittar tillbaka och ser att killen får rätt i princip allt - http://forums.elitistjerks.com/index.ph ... =6456&st=0

 

Sen så har Blizzard vart ganska slöa med att faktiskt fixa honom, först efter ganska massivt spam på R&D forumen (till viss del startad av D&T-tråden.) från diverse "top-guilds" så lade Blizzard in några fixar (vilket gjorde att det nu regnar C'Thun dödar, men som sägs i EJ-tråden, så beror detta förmodligen på att mängder guilds lärt sig C'Thun i nästan 2 månader, och inte på att Blizzard skulle ha gjort C'Thun för lätt).

 

Tackar, bugar och bockar, för att du orkade göra det jag inte orkade.

 

Festligt nog så begrep jag mer varför Furor och Tygole var förbannade
Varför? Om det handlade om dina principer så spelar ju förståelse tydligen ingen roll...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför? Om det handlade om dina principer så spelar ju förståelse tydligen ingen roll...

Nu handlade det ju inte om några principer utan min åsikt av vad det var rimligt att bli upprörd över. Men nu när jag läser om det... jo, originalet var ungefär lika överdrivet det också. Det var väl mest att jag håller med om att designa en bosstrid som kräver 80 pers men som också kräver att 62 av dem måste sitta och skalla vägg medan 18 tar hand om förspelet är rent överknäppt. Men visst, kejsarens Dödsberöring (eller whatever) var väl ungefär lika bruten som C'Thuns tretusen tentakler som ingen jäkla räd i världen kunde DPSa ihjäl, så det var väl lika liten anledning att lacka ur där.

 

Den där andra tråden SFish länkade till var jäkligt intressant. Där hölls det i alla fall en rimlig nivå på saker och ting, med folk som menade "Ursäkta mig, men det där är faktiskt omöjligt. Ingen orkar ens försöka med C'Thun längre... de där tentaklerna har ALLDELES för mycket HP! Och nu har det gått tillräckligt lång tid; kan de fixa den där någon gång, det börjar faktiskt bli irriterande att de sköter det här så jäkla illa; de rättar till småbuggar men verkar inte fatta poängen!" De hade i alla fall vett att lägga ner försöken och sucka över "ska de sköta sin produkt eller? Man känner sig lite ignorerad..." när de märkte att bossen var uppåt väggarna och inte skrika som om det var världens undergång att de inte kunde besegra den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och av precis samma anledning gjordes tråden på Death and Taxes, dock inklusive en diss mot Tygole och Furor, och det med FULL förståelse.

 

Läser du igenom death and taxes tråden - Som jag sa finns det väldigt många sidor - så hålls nivån på ett helt annat plan av många användare med många bra argument utan massa "fuck" etc.

 

Håller ju helt klart med dig, det ska hållas på ett sansat plan, dock är som sagt death and taxes tråden, en "pure diss", och jag har full förståelse för all frustration mot dessa två individer + blizz.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Odock är som sagt death and taxes tråden, en "pure diss", och jag har full förståelse för all frustration mot dessa två individer + blizz.

Jo, när de själva har varit lika förbannade själva på brutna bossar. De enda jg funderade på var hur mycket makt Tigole och Furor har. Det skulle vara lite kul att veta hur mycket politik som ligger bakom skapandet av nya bossar.

 

I EQ verkar ju vissa bossar helt enkelt varit sjukt omöjliga med flit (för att folk inte skulle upptäcka att nästa area inte var klar). Undrar hur det är i WoW. Blizz kanske vill testa "Vi gör den så HÄÄÄÄÄÄR svår, tror ni någon klarar det då? Jag satsar 100 dollar på att de ger upp!".

 

Sen har vi ju det där med prylarna och att de förbättrar möjligheterna för en räd. Jag är lite förvånad ibland över hur små skillnaderna är, och vad som är lila och vad som är blått i WoW. Så jäkla överbra som den där Illusionary Rod är (eller var) borde den varit fetlila. Den staven kunde man nästan ha upp till 60. Och vissa prylar som är lila är typ "tja... den ger 5 mer intellekt, 2 mer spirit och återställer 4 mana var 5 sekund... men det är 8 mindre stamina" än en blå pryl man har. Lila eller blått, det kan ju inte vara något mellanting, gränsen måste ju gå någonstans, men ibland känns den inte konsekvent. Men men, det är väl bara jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

finns ju en del blåa items som kan mäta sig med epics eller till och med vara bättre, men det antalet är litet. Inte säker på hur dom bedömmer om ett item ska vara grönt, blått eller epic men oftast märker man en klar skillnad mellan blåa items och lila.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående bedömning av vad som skall vara epic eller inte. Epic är väl oftast bättre, fast ja, vissa saker kan man ju undra över. Men sedan tror jag det ligger i hur svårt det är att få tag i saken och hur hög droprate det är och var den droppas. Illusionary Rod som zimeon tog som exempel är väldigt lätt att få tag i, är 35% droprate på den. Så att den skulle vara epic skulle vara underligt, epicsaker brukar inte droppas på sådana enkla ställen som Scarlet Monastary. Dom låga epicsakerna är det väl worldsrop på? Rätta mig om jag har fel i det!

 

Och jo, använda den tillsa man blir 60.. Nej!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...