Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

hoppar väl in å postar mina karaktärer ja med :)

 

hawtff7.jpg

 

min 70 hunter och sin flygande matta.

 

blerghoz9.jpg

 

65 Sha®manen ja har gett upp på :(

 

badassmk9.jpg

 

min bepansrade rogue med fel vapen equippat som jag levlar för fullt ^^

 

håller till på daggerspine om nån skulle vilja dulla lite :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

^ Känns som om någon har en grej för Orc Female... ;<

 

 

Aeh... sjävla "grejen" är väl den att då man började spela ville man ju inte se ut som alla andra, så man gjorde ju en av dom fanns minst av. vilket blev orc female. var faktiskt den första orc female warriorn på servern till 60 :P (selfproclaimed)

fast sen vart det ju att man gjorde dom andra karaktärerna det man var van vid :S

 

hadde hellre varit belf lr Orc male igentligen :(

 

aja nog dags att sluta ändå. WoW börjar på att bli rätt slitet.

111 days played på warriorn å typ 80 på huntern å runt 30 på shamanen :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aeh... sjävla "grejen" är väl den att då man började spela ville man ju inte se ut som alla andra, så man gjorde ju en av dom fanns minst av. vilket blev orc female. var faktiskt den första orc female warriorn på servern till 60 :P (selfproclaimed)

fast sen vart det ju att man gjorde dom andra karaktärerna det man var van vid :S

 

Vet den känslan, och det är förklaringen till min gamla dwarf female. :P

Men när man är druid så finns det inte mycket att välja på, tauren female är så skabbigt så det klarar jag bara inte. :<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

finns ju faktiskt program som gör så att gubben får en annan ras skin. fick ju till så att alla orcer såg ut som gnomer ett tag, men av nån anledning så blev alla gnomer samtidigt orcer :S. kommer inte ihåg vad programmet hette dock :(

 

dessa program bryter heller inte mot ToA heller så det är lungt att använda dom :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Återupptog min gamla 60, nådde 70 och la ner spelet. Någonstans måste man lägga ner själv, eftersom spelet aldrig serverar ett slut. Och när spelet inte hade några fler områden att bjuda på så kändes det som ett bra läge.

 

Trailern var fräsig. Och den ger så mycket större anledning att INTE hålla på och nöta instanser och skit om vapen. Bättre att ta WoW-paus tills expansionen kommer, då kommer det vara lagom nostalgiskt att se lite WoW igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag slutade iofs innan jag nådde 60 :S Tyckte wow tog upp för mycket av min tid. För det vart inte kul att lira det ifall man "bara" 1 eller 2 timmar då och då, utan för att det ska vara kul så vart det tvungen att man spelade åtminstone 3 timmar helst varje dag, eller det var iaf så jag kände för det.

 

Men jag tycker fortfarande det är rätt kul att diskutera wow av någon anledning... Hur som helst "Hero class" Death knight, första tanken är att alla klasser är hero classes, men sen har jag läst rätt mkt om att;

 

för att kunna lira som deathknight så måste man klara vissa speciella antagligen grymt jobbiga uppdrag. Efter det kan man välja att att skapa en ny karaktär, gissar på att att det är paladin raserna som kan bli deathknight, möjligheten att det "bara" är människor och bloodelves finns också. Karaktären man skapar kommer att vara i lvl ~60-70 från start och börja i de nya områdena självfallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det vart inte kul att lira det ifall man "bara" 1 eller 2 timmar då och då, utan för att det ska vara kul så vart det tvungen att man spelade åtminstone 3 timmar helst varje dag, eller det var iaf så jag kände för det.

 

Men jag tycker fortfarande det är rätt kul att diskutera wow av någon anledning...

 

Jo exakt det är precis så jag tycker med, har aldrig fattat hur såna som spelar kanske 1-2 timmar per dag orkar hålla uppe intresset.

 

Och jag känner även likadant där, man kan ju verkligen så mycket om allt i WoW-världen och därför finns det massa skit att tjöta om. Det var i princip detta som fick mig att börja lira igen, blev så sugen igen när man pratade en massa om det.

 

Så jag har börjat lira på min 70 belf rogue på Lightning's Blade igen. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag slutade iofs innan jag nådde 60 :S Tyckte wow tog upp för mycket av min tid. För det vart inte kul att lira det ifall man "bara" 1 eller 2 timmar då och då, utan för att det ska vara kul så vart det tvungen att man spelade åtminstone 3 timmar helst varje dag, eller det var iaf så jag kände för det.

 

Jo, precis. När man väl spelar det så blir går det ju åt skitmycket tid. Det är ju när man verkligen insuper världen och har allt i cash-minnet hela tiden som spelet är som mest njutbart (gäller i stort sett alla äventyrsspel). Grejen är att sitta med något spel 3 timmar om dagen i någon vecka eller två är ju ingen big deal, men när man gör det i ett halvår, det är då det börjar komma i nivå med att man slösar bort sitt liv.

 

Angående hjälteklasserna har jag svårt att tro att det bara kommer en. Detta på grund av definitionen av hjälteklass; en "hjälteklass" är ju en klass som en viss annan klass så att säga "växer" till: Trollkarl --> magiker, tjuv --> lönnmördare, krigare --> paladin, eller något i den stilen. Det kan ju inte vara en helt ny klass (som man måste börja från level 1), för då skulle de inte kalla det "hjälteklass". Visst, det kan ju vara som du säger, en klass som vem som helst kan bli bara han gör världens uppdragskedja på level 80, men det låter ockå lite konstigt. Fast nu när jag tänker på det kanske det är den troligaste förklaringen. För de kan ju fasen inte göra en paladin-hjälteklass men ingen åt de andra klasserna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WotLK kan ju bara fara åt helvete. nu när man väl börjar komma i "fas" med min main så tänker dom till med en expantion till??? nej nu fan droppar jag wow å väntar på warhammer online istället >.<

 

 

det var på grund av att när dom släppte bc så förstod jag att det kommer komma fler expansioner och då får man börja om från början igen. jag spelade wow i 18 månader hade en helt ok gubbe med en ganska bra guild sen kommer blizzard och släpper bc så då är dom där 18 månader av slit som bortgjort. så hade man förtsatt med bc och nötit vidare med spelet och sen så "nollställer" dom allt igen då skulle jag nog atombomba blizzard

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De har ju "sagt" att det ska komma ungefär en expansion om året också.

 

Att hålla på och räda för att få grejer och vara the top of the top är och har alltid varit och kommer alltid vara fullkomligt avsaknad av varje mening, oavsett om Blizzard höjer leveltaket eller inte, så det ärndrar ju inget.

 

De måste ju hålla spelet flytande, så att säga. Det funkar ju inte att bara öppna nya rädinstanser; det finns ju en massiv mängd folk folk som bara spelar för områden/quests/upplevelse, och de skiter ju totalt i om det kommer en ny rädinstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag som redan var sugen på att börja spela WoW igen, så berättar brorsan för mig om den nya expansionen samtidigt som han körde hem mig nu efter närcon. Nu är jag ännu mer sugen på att börja spela igen, fast om jag börjar igen så väntar jag tills den släpps och hoppas fortfarande på att Aion inte kommer ha någon månadskostnad!

 

(Jag har en viss förkärlek till Lich King och hans undead arméer chuu<3)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De har ju "sagt" att det ska komma ungefär en expansion om året också.

 

Att hålla på och räda för att få grejer och vara the top of the top är och har alltid varit och kommer alltid vara fullkomligt avsaknad av varje mening, oavsett om Blizzard höjer leveltaket eller inte, så det ärndrar ju inget.

 

De måste ju hålla spelet flytande, så att säga. Det funkar ju inte att bara öppna nya rädinstanser; det finns ju en massiv mängd folk folk som bara spelar för områden/quests/upplevelse, och de skiter ju totalt i om det kommer en ny rädinstans.

 

 

bara för att det kommer en expansion måste dom inte öka max lvl. samt så måste dom inte göra alla gamla saker totalt värdelösa. Det går faktiskt att öppna nya områden och dylikt utan att trasha allt gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bara för att det kommer en expansion måste dom inte öka max lvl. samt så måste dom inte göra alla gamla saker totalt värdelösa. Det går faktiskt att öppna nya områden och dylikt utan att trasha allt gamla.

 

Tre kommentarer:

Ett: Tänker man efter, så är det nog viktigt att höja leveltaket också. Som sagt, det finns en massiv spelarbas som är inte vill hålla på med det planerade rädandet, utan vill gå runt och äventyra. Men att questa och äventyra utan att kunna tillgodoräkna sig XP är faktiskt ganska tråkigt. Att de höjer leveltaket betyder också tillgång till nya trollformler, nya talanger och allt som följer det. Att bara öppna en ny kontinent med level 70-material blir konstigt; om allt på nya kontinenten ska vara level 70 så kommer den inte räcka tillräckligt länge, alla kommer ju kunna dra till alla områden direkt så länge de inte låser dem via vissa föremål (vilket iofs är tänkbart). Hur som helst måste ju föremålen på det nya området vara "bättre" för att det ska locka, så på sätt och vis kommer gamla saker att bli utdöda i alla fall.

 

Men som sagt, jag tror inte det är tillräckligt mycket "nytt" i att bara öppna en ny kontinent. Utan höjt leveltak kommer inte folk som äventyrar finna anledning nog att gå dit, och de kan inte skryta med nya trollformler, talanger etcetera.

 

Två: Och att man fullkomligt värdelösifierar allt räd-material från före expansionen har faktiskt en väldigt viktig poäng, nämligen att de väldigt tydligt visar hur innehållslös statusjakten på prylar i WoW är. Blizzard kanske inte tjänar pengar på att visa det så uppenbart, men de ger sina mest förtappade spelare en chans att vakna upp, och det är ju inte fel i det.

 

Som tredje grej kan man säga att det inte är alls säkert att det blir ett lika stort glapp mellan föremålen nivå som det var mellan Azeroth och Outlands. Av någon anledning är det ju så att så fort man går in i Outlands är vanliga uppdragsföremål och grönisar man hittar likvärdiga med episka saker från Blackwing Lair eller värre. Faktiskt ganska inkonsekvent i deras färgsättning; tidigare har det ju varit så att "färgen" på prylarna har bestämts av hur många procent (?) högre nivå prylen har (item level) jämfört med nivåkravet för att bära den. En pryl som krävt level 50, men haft prylnivå 70 har typ varit lila (episk) (inte säkert på gränserna men något i den stilen). Men i Outlands är det helt plötsligt superhöjt tak, prylar som kräver level 60 men har prylnivå 90 kan typ vara gröna. Varför de gjort så vet jag inte; de kanske fick slut på färger. :P

 

Hur som helst är det inte alls säkert att de gör samma "hopp" mellan prylar i Outlands och prylar i Northrend. Minns hur det var med episka saker man fann i Azeroth, i minst 10-15 levlar så var de bättre än gröna föremål. En epic som krävde level 50 kunde vara bättre än blåisar som krävde 60. Så om de inte har det där föremålsglappet, så kommer du lätt kunna ha kvar dina epics från Ormhelgedomens grotta (SSC) upp till level 80 och inte skämmas för dem förrän du ska börja räda på 80.

 

Edit: Däremot tror jag det blir en bieffekt att de snart måste göra det möjligt för folk att starta en ny figur mid-level. Att få upp en alt till maxnivå blir allt jobbigare :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag bryr mig inte att ta med allt det du har skrivet i citat blir lite mkt då.

 

jag säger inte att du har fel jag anser att blizzard har tagit den enkla utvägen och gör som dom gör sen vet man ju inte om dom har lärt sig något med denna expansionen och gamla epix håller tills man börjar raida igen. sen vet jag inte heller hur bra epixarna i bc är eftersom jag la ner innan.

 

nya spells och sådant skulle dom kunna ordna att man tex fick som quest reward i nya områden. sen skulle dom kunna göra mega epix questen för icke raidande som tar en massa tid att fixa.

 

att dom bästa preexpansion sakerna inte är bäst efter är inget man kan göra något åt för annars tar ju spelet slut men som du sa så vart glappet så enormt stort i bc.

 

jag kan ju säga att jag tillhör dom som ansåg att raidande var det enda som var roligt i wow efter 6 månader. (sen att man efter ett tag ville mörda 80% av sina guildmates för dom gjorde fel är en annan sak) det som jag tycker wow gjorde bra var bossarna i raidinstanserna för dom lyckades med att göra dom olika sen tycker jag att det sög att man var tvungen att farma som ett mongo för att få pots men det är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast har man skoj medans man rädar spelar det väll knappast speciellt stor roll att sakerna blir gammla och inte superbäst på servern, det är ju bara att levla upp och börja om med rädandet igen.

 

Tycker man däremot inte om att räda igentligen utan bara gör det för alla lila epic kanske man bör ta sig en funderare på vad man sysslar med, är det verkligen värt att läga 15-30 timmar i veckan på någon man inte tycker är så skoj egentligen, bara för att kunna stå och flasha med en snygg rustning i huvustäderna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Word, sfish.

 

Men visst, det är lite "enkla utvägen" att höja leveltaket; de skulle ju faktiskt kunna a) "låsa" områdena så att det krävdes vissa saker för att kunna komma till nästa område, och B) se till att nya trollformler etc var uppdragsbelöningar. Det skulle iofs bli mycket linjärt då, men jag skulle faktiskt tycka det var en rätt fräsch fläkt, att få specifika druiduppdrag för att få nya formler. Jag gillar klasspecifika uppdrag, de brukar ofta vara så roligt anpassade till klassens förmågor och lära.

 

Nackdelen är ju då att med de nya formlerna skulle ju rädinstanserna bli relativt lättare, men det är ju bara att lägga till svårare sådana egentligen.

 

Hur som helst, den som lever får se. Jag tänker inte WoWa mer före expansionen i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...