Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Haha, fräsigt. Vilken server? Funtar nästan på att börja igen eftersom ingen spelar Cabal längre :?

 

Lightning's Blade ser du ju på länken. ^^

Och det tycker jag att du ska, hur upprepande WoW än må vara så kommer det aldrig i klass med Cabal. =P

 

Warlock ftw ^^

Fast, Destro ftw!!!

 

Självklart, fast destro kan jag däremot inte hålla med om. Det är den egentliga PvP-builden, men crit är så otroligt nerfat nu så det är ingen ide att gå på critbuilder med alla arenafjantar med 400 resilence. Vissa klasser kan man få upp typ 35-40% crit (hade 38% med min drood) och då fungerar det. Fast även när man crittar då så är skadan minskad med 25%. Tråkigt men sant, Blizzard's stora misstag med TBC. Desto trevligare med mina dottar som tickar för 500+ styck dock. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Resilience kommer att påverka dots i framtiden(nästa patch kanske?).

 

Själv ska jag börja lira igen med min warrior, tänkte spela arena 2vs2 med en polare och försöka komma upp bland de bästa lagen(alltid kul att tävla! :))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Resilience kommer att påverka dots i framtiden(nästa patch kanske?).

 

Jag är mycket väl medveten om det, men i dom extremaste fallen så är det en 10% minskning och man får 10% ökad shadowdmg i Affliction trädet så, för att inte nämna alla andra dmg appliers.

 

Och det är i nästa stora patch ja, om inget ändras vilket det ofta görs i stora patcher som blir testade på PTR.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur lång tid tog det för dig att dinga 70 med Lelouch Jocke? ;)

 

Försöker levla en level om dagen och har hållit det löftet hittills. (påbörjade löftet vid 30) Nådde 34 för några timmar sen med min druid på Steamwheedle Cartel. Själv är jag nöjd med det med tanke på allt annat jag har att göra förutom att spela WoW. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

19 dagars speltid eller spelade du under 19 dagar och blev 70?

 

Att bli 60 för mig tar väl sisådär 7 dagar i speltid, och sen till 70 mja kan det bli 3 dagar till kanske? Går att dra en level om dagen på 60-70 utan problem. Och då är det inräknat all tid man spenderar på AH och professions medans man levlar såklart.

 

Men jag drar nog aldrig upp en karaktär igen, har fått upp så många karaktärer till 60 (och även 70 nu då) att jag bara inte orkar. Har stoppat med ett antal på 40. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att bli 60 för mig tar väl sisådär 7 dagar i speltid, och sen till 70 mja kan det bli 3 dagar till kanske?

Jag trodde postaren räknade i dagar som i realtidsdagar, inte dagar = 24 timmar i spelet. Om det är det senare är det inte det minsta svårt att levla en level per 24 timmar. Men det blir jobbigt med en level om dagen om man bara spelar en 3-4 timmar på kvällarna.

 

Och visst går det fort om man bara vill levla, men samtidigt gör ju det spelet något trist, om det bara ska vara en arbetsuppgift att nå 70, liksom.

 

Eller så är det bara jag som är slö.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag trodde postaren räknade i dagar som i realtidsdagar, inte dagar = 24 timmar i spelet. Om det är det senare är det inte det minsta svårt att levla en level per 24 timmar. Men det blir jobbigt med en level om dagen om man bara spelar en 3-4 timmar på kvällarna.

 

Och visst går det fort om man bara vill levla, men samtidigt gör ju det spelet något trist, om det bara ska vara en arbetsuppgift att nå 70, liksom.

 

Eller så är det bara jag som är slö.

 

Mullvaden's 19 dagar antog jag att det var speldagar, annars måste det blivit spelande större tiden av dygnet för att nå 70 på dom dagarna.

Men sen en level per dagen så menar jag naturligtvis en dag man spelar på, inte 24 timmars spelande. Men som du säger, spelar man 3-4 timmar om dagen så är det svårt när man är så högt.

 

Jag hatar s.k. powerlevlande, tråkigaste som finns. När jag levlar så questar jag endast och sen grejar jag även mycket med professions och AH. Det är även kul att stanna på lvl 19-29-39 och PvPa lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, jag funderar på att sparka igång mitt gamla WoW-konto och damma av min kära destro-lock (som för tillfället gått vilse i Affli-skogen), detta lagom tills dess att Wrath of the Lich King dimper ner i butikerna. Har visserligen varit WoW-fri i ett halvår, så kanske bör jag akta mig för återfall? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, jag funderar på att sparka igång mitt gamla WoW-konto och damma av min kära destro-lock (som för tillfället gått vilse i Affli-skogen), detta lagom tills dess att Wrath of the Lich King dimper ner i butikerna. Har visserligen varit WoW-fri i ett halvår, så kanske bör jag akta mig för återfall? :S

 

Det finns nog ingen större risk skulle jag tro. Slutade också spela för kanske ett halvår sen och började igen för kanske någon månad sen, men det stora suget för att spela finns inte där som det gjorde förr. Nu blir det kanske bara någon timme per vecka sen avslutar man det och undrar vad fan man spelar det igen för. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mullvaden's 19 dagar antog jag att det var speldagar, annars måste det blivit spelande större tiden av dygnet för att nå 70 på dom dagarna.

Det var uppenbarligen speldagar (borde heta dygn tycker jag, för det är det ju).

 

Mig tog det 21 speldygn att nå 60. För båda gubbarna (var för sig alltså!) Men jag njöt av vägen dit. Rädning var som sagt verkligen inte min pryl. När jag väl orkade 60-70 så loggade jag av typ 30 minuter efter att jag nått 70, stängde av kontot och tänker nog inte slå på det igen förrän expansionen kommer.

 

det stora suget för att spela finns inte där som det gjorde förr. Nu blir det kanske bara någon timme per vecka sen avslutar man det och undrar vad fan man spelar det igen för

Som sagt. Illusionen är så att säga borta, och har den försvunnit kommer den inte igen. Det var underbara minnen med WoW och mysigt att utforska världen men så fort det blev att maxa sin spelldamage, mana och HP så föll den trolska stämningen och det blev bara siffror. Och att hålla på och bygga på det för att maxa effektiviteten… nej, då försöker jag hellre maxa effektiviteten i mitt arbete/övriga fritider. Visst, det ger inte alls samma lätta "kickar" men det leder i alla fall någonstans…

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt. Illusionen är så att säga borta, och har den försvunnit kommer den inte igen. Det var underbara minnen med WoW och mysigt att utforska världen men så fort det blev att maxa sin spelldamage, mana och HP så föll den trolska stämningen och det blev bara siffror. Och att hålla på och bygga på det för att maxa effektiviteten… nej, då försöker jag hellre maxa effektiviteten i mitt arbete/övriga fritider. Visst, det ger inte alls samma lätta "kickar" men det leder i alla fall någonstans…

 

Indd... jag har spelat WoW i drygt 2år (3x70 chars), jag la ner det för ca 1 månad sen och har inte ångrat det för en sekund. Det sk. "End-game" är verkligen bara siffror det finns ingen känsla av magi där. Och efter 3 max-level chars gick lvlandet bara på ren rutin, så det var inte heller något val.

Jag funderade på att reaktivera kontot vid nästa expansion men jag tror nog inte det blir så, jag tycker inte om Blizzard "syn" på vad en expansion ska vara, det känns som att dom bara kommer göra Outlands igen. Outlands kändes visserligen riktigt bra första gånen man drog igenom det men andra och tredje kändes det mer som en plåga. Instanserna tyckte jag var samma sak, ingen av dom hade den där känslan som fick en att göra om dom otaliga ggr som tex Stratholme, Scholomance, Dire Maul osv.

 

Jag är bara glad att jag är fri från den "drogen", men många härliga minnen består så klart mestadels från "Vanilla"-WoW dock. ;)

 

Kör lite casual play i Guild Wars nu, riktigt härligt att återvända till Tyria efter 2år i Azeroth/Outlands faktiskt B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Outlands kändes visserligen riktigt bra första gånen man drog igenom det men andra och tredje kändes det mer som en plåga.

Det gör det ju värt att spela igenom en gång i alla fall. Att spela igenom områdena och njuta av atmosfären i WoW, det tycker jag fortfarande är väl använd avslappningstid/speltid.

 

Instanserna tyckte jag var samma sak, ingen av dom hade den där känslan som fick en att göra om dom otaliga ggr som tex Stratholme, Scholomance, Dire Maul osv.

Jag håller helt med, men jag tror det mest är i betraktarens ögon. För dem som aldrig fick uppleva 60-nötandet tror jag att 70-nötanden blir lika "magiskt" som 60-nötandet blev för oss. De kommer komma ihåg "Åååh, Mana Tombs, det var så coolt, jag minns när…" precis som jag med tindrande ögon kan berätta om roliga händelser i Stratholme eller Svartklippsspiran (man kan säkert komma på ett bättre klingande svenskt namn om man vill).

 

Så att nöta instanserna igen och igen och igen, det var faktiskt kul på sitt sätt, i retrospekt. Det var en avslappning, man kände igen sig, man visste vad man skulle göra. Kanske lite samma sak för de som rädade: Man samlade DKP, blev asglad när man vann en pryl, malde samma rädinstanser igen och igen, det blev standardkvällen, etc…

 

Men till slut inser man "Vad i helvete leder det här till? Jo, nästa instans… som leder till vad då? Nästa instans?" och det är då man börjar fundera på att "standardkvällen" kanske istället borde utnyttjas till något som _faktiskt_ leder till något i verkliga livet. Det finns gränser för hur mycket tid som bör läggas på total waste of time.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...