Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Pale Shade, har du någonsin äns sett nått av spelen Warcraft 1-3?

 

Du vill alltså att blizzard ska helt skita i den bakgrundshistoria som de har byggt upp i de tidigare spelen och helt om designa allt för att det ska passa in med dina fantasylexikon?

 

Vad är det då för mening med att skapa nya världar och spel om allt ändå bara ska följa precis samma regler och riktlinjer?

 

 

Och det där med att inte kunna bli attackerad var som helst, någonsin testat PvP server?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

suck, de finns ingen lag på fantasin, vare sej de finns idiotiska "fantasilagböcker" lr inte :sleep:

 

läs igen... läs noga.

jag sa aldrig att det fanns några lagar (Tvärt om jag sa faktist det finns INGA lagar... bara gränser och regler)

om man bryter mot en lag begår man en krimminell handling vilket är straff bart med t.ex fängelse vilket man INTE kan genom att bryta regler vilket faktiskt är en ganska stor skillnad, Don't you think.

kom inte och påstå att du hade gått me på att kalla min ide om brandgula, 50 cm höga gubbar med 3 ögon och hår under fötterna för alver, det hade ingen gjort... för att det ÄR ingen alv, alver ser inte ut så... och isåfall skulle jag nog villja påstå att det FINNS regler för detta

beträffande om det finns regler för fantasin eller ej spelar i detta läget ingen roll då spelet inte har med din fantasi att göra i vilket fall men du kan juh gärna tala om för mig var mina andra fel ligger då du sa att "du skulle motargumentera allt om du inte va så trött" eller du kanske e trött alltid?

som en liten fråga till dig vill jag bara veta... varför svara du ens på min första post?... den var juh ganska uppenbart inte riktad till dig

 

@Alcarcalimo

 

1# har spelat dom... men inte i nån större utsträckning och jag har bara spelat 2 och 3

 

2# så vitt jag minns har jag aldrig klagat på storyn...

 

3# Nej jag har aldrig spelat en pvp server då min polare sagt att man bara kan pka i pvp zoner

 

4# Det är inte MINA fantasy lexikon... jag skrev dom inte

 

poängen av troll delen i disskutionen är att fråga vilken rollspels fanatiker som hellst som INTE spelar WoW hur ett troll ser ut så får ni istort sett samma svar, man behöver inte "mina idiotiska lexicon"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har precis installerat "Free 10-day guest pass" för jag fick låna det av en kompis :) ska testa det nu, verkar SKITFRÄNT men kommer antagligen inte köpa det p.g.a att det kostar i månaden :( Hatar spel som är kul, fast som kostar i månaden >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Och det där med att inte kunna bli attackerad var som helst, någonsin testat PvP server?

 

Jag kör på en PvP server nu, och jag har blivit slaktad av en alliance lvl ?? åtskildiga gånger :)

 

Det är något fel med cosoms sen den senaste Patchen, om man inte är I närheten av den andres lvl så kan man inte se den...det gick förrut :(

 

Rätt åt dig Petus, det är vad man får för alla rackartyg du ställer till med...??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men om det är månads kostnad på det kan dom hålla igång det längre och uppdatera det mer eftersom dom får in mer pengar för det än bara själva spelet.

 

sant... men jag tror ändå dom skulle kunna sänka kostnaden rejält utan att gå back, att de måste ta betalt kan juh vara ganska självklart då de är ett online spel frågan är kanske hur mycke de MÅSTE ta för att inte gå back och hur mycke de tar för att påstå att de är billigt är väll att ta i

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att månadskostanden är rimlig, men visst, jag har ju en viss inkomst så det är klart att jag tycker så. Men, det finns så mycket annat man kan spendera pengar på som dessutom är dyrare i längden. Den som tycker att spelet är underhållande har ett relativt billigt (räknat i årskostnad) "smörgåsbord" som räcker så länge man betalar. ;)

 

En eftertanke: Vi som kunder köper en "tjänst" utav ett företag, därför ska vi betala. Blizzard vill säkert ha en viss vinstmarginal, men trots allt så är inte månadskostanden marginellt högre än i andra MMORPG:n.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får man lön som GM?

kostnaden förstår man varför dom måste ha ,om jag har fattat det rätt så är det så att man självklart inte behöver betala på ett offlinespel ,där går juh vinsten in från köpandet av spelet ,sen behöver man ingen personal som uppaterar osv ,men ett onlinespel måste man skaffa personal till som ska sköta spelet under dess gång ,det är det som pengarna går till ,alltså lön till folket som håller igång spelet.

Har jag fattat rätt?

 

 

Vore rena drömjobbet om man kunde göra karriär som GM ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom lär bandbredden gå lös på en hel del miljoner om året... vilket naturligtvis är en struntsumma för dom iofs med tanke på att dom ju tjänar ca 300 miljoner / månad enbart på månadsavgifter :P

 

Dock så kostar ju även serverunderhåll, supportpersonal, programmerare och alla andra anställda förmodligen en jävla massa pengar dom också så det är klart att månadsavgifter behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men.. fantasi ä ju sånt man hittar på "SJÄLV" finns inga lagar på de.

 

fan va trött jag blir... Exakt det du sa här, sa någon för 2 veckor sen dagar sen och jag svarade på detta, om du överhuvudtaget börjat läsa disskutionen föreslår jag att du läser ALLA inlägg som rör just detta och inte bara ett.

 

jag repeterar

Pale Shade skrev: Läs igen och läs noga. jag sa aldrig att det fanns några lagar
Pale Shade skrev: WoW är ett "Fantasy-spel" inte ett "fantasi-spel"

för dig som uppenbarligen inte läst detta har jag förklarat skillnaden i en av mina tidigare posts

 

NOTE: detta är min sista post på denna tråden eftersom

1. en del verkar ta åt sig personligt av mina åsikter

2. de svar jag får/fått har inget med min ursprungliga fråga att göra och jag får därav inte ut mer av det

3. jag gillar inte att behöva förklara exakt samma sak om och om igen bara för att en del folk inte bryr sig om att läsa genom tidigare posts eller inte läser tillräckligt noga innan de ger sig in i en disskution

 

så om någon har nått smart svar med en smart idé om varför jag borde ändra min uppfattning kan ni posta den nån annanstans för här kommer jag inte svara

tack och adjö // Pale.S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var juh säkert 2-3 veckor sen dom spöade Onyxia på Emerald Dream, Min Polare sa att han gjorde en provgubbe där och sa att han såg Onyxias huvud på baknens tak i Orgrimmar ;)

 

 

ebba:300 minjoner i månaden?! hur mycket personal har dom? ,allt kan juh inte gå till personal...

 

 

Jo förresten! ,jag kör på Burning Balde som Horde :)

 

Ännu en fråga ,det här med Honor System.Jag har uppfattat det som att ens rank raderas varje vecka ,är det så så kommer man juh aldrig komma upp i en bra rank :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Today I trained my char so it could use bows.

That doesnt sound crazy at all, does it?

But the prob is that im a warrior.. Am i stupid if am using a bow and a 2 handed sword at the same time as a warrior?

 

lael, orkade inte översätta :O Jag skrev detta i ett annat forum (engelskt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl inge fel med att göra så? Jag är också warrior, och använder guns lite nu och då. Det beror helt på vad jag ska göra. I vissa situationer står mobs så pass tätt att alla skulle aggroa mig om jag körde charge, medans endast den jag skjuter på skulle komma om jag sköt på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var juh säkert 2-3 veckor sen dom spöade Onyxia på Emerald Dream, Min Polare sa att han gjorde en provgubbe där och sa att han såg Onyxias huvud på baknens tak i Orgrimmar ;)

 

Nej, det var inte 2-3 veckor sedan. Det var ganska nyligen.

Jag spelar på Emerald Dream själv med en lvl60 Mage i en av de största guilderna där, så tro mig... Jag vet ^^.

 

Vår guild har varit lite slow i levlandet, men om ett par veckor kommer vi igång med MC raidantet efter en massa bloodruns etc. Sen tar det inte så lång tid. Utöver det så måste jag ju tillägga att Raidbossen i Azshara, Auzergous (Orkar inte kolla upp det korrekta namnet) antagligen är svårare än Onyxia. Hon blev ännu svårare nu efter senaste patchen då dem gjorde henne "Ozerglig", vilket var i stort sett det enda sättet att få ner henne (Hon luffsar när en GY)

 

Och jag hoppas du skojade ang Onyxias huvud? ^^

 

Today I trained my char so it could use bows.

That doesnt sound crazy at all, does it?

But the prob is that im a warrior.. Am i stupid if am using a bow and a 2 handed sword at the same time as a warrior?

 

lael, orkade inte översätta :O Jag skrev detta i ett annat forum (engelskt)

Ajo, det säger väl sig självt. Du har inte så mycket annat att pulla mobs med, så du gör nog bäst i att göra det med ngn typ av ranged. Ganska nödvändigt om det är du som ska pulla i en instance :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Today I trained my char so it could use bows.

That doesnt sound crazy at all, does it?

But the prob is that im a warrior.. Am i stupid if am using a bow and a 2 handed sword at the same time as a warrior?

 

lael, orkade inte översätta :O Jag skrev detta i ett annat forum (engelskt)

 

Snarare dumt att inte använda båge/skjutvapen. Jag använder min väldigt mycket både i instances, PvE samt PvP. Försök ha skillen så högt som möjligt så att du faktiskt gör skada också, för att "ta igen" skadan du förlorar iom att inte använda charge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...