Hoppa till innehåll
Anime.se

zaffes Wacom Galleri [53 bilder] (1ny) 31mars -CFP-


zaffe
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 278
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

tackar, fattade inte själv vad mustela menade men som den

kretik åtagande person jag är så började jag genast studera

fladderjackor så fort jag såg muselas inlägg ^^

 

så om inte annat hoppas jag på ÄNNU bättre fladderjackor

i mina fortsatta bilder!

 

jag gillar att göra fladdrande jackor för att jag tecknar nästan jämt

karaktärer i rörelse, och med fladrande hår och jackor/mantlar

ger mer liv åt rörelsen imo!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Herregud, vackra bilder!

Troligen har det frågats tidigare, men är det lönt att köpa en wacom?

Har velat köpa en för att man då slipper en massa kladd, scanner osv. Känns lite smidigare när man skall rita något man vill dela med sig av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

svarar som jag gämt svarar då ^^

jag tycker det är värt det, MEN förvänta er inte att bli BÄTTRE bara för att ni har en wacom, snarare tvärtom, förvänta er att bli sämre eftersom det är svårare än med papper! och så är det upp till en själv om man tycker det är värt 6000 - 5000 för att få renare bilder och slippa scanna!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

stilen finns där för den som ser! de flesta ser skillnad på olika personers bilder ÄVEN om det är manga, om jag skulle teckna realism skulle jag inte ha en egen stil eftersom då skulle det eftersträva verkligheten så ingen känner igen vems stil som är vem tex

såhär ser man faktiskt skillnad!

 

så ge exempel på vad jag annars skulle rita?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker faktiskt tvärt om (mot vad korinthian tycker), jag tycker dina bilder har grymt mycket egen stil, visst den är typisk manga stil men skulle man sätta massor med bilder från olika, kända mangatecknare tillsammans med en av Zaffes så skulle man ju lätt kunna peka ut vilken som är hans (inte av bristande kvalitet utan pga hans egna stil)

 

Älskar alla dina bilder och har inget särskillt att kommentera på

(skulle villja kunna rita jackor som du XD)

 

(!) varning för massa stavfel (!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag utger mej inte för att vara nån konstkritiker och jag är verkligen ingen expert på manga-ritande heller. Så du kan säkert förklara för mej vad skillnaderna mellan dina bilder och andras är.

 

Men med skillnader i stil menar jag tex kenshin vs one piece och hajime no ippo vs ranma. OP och HNI har karaktär som är lätt att känna igen, det är det jag menar med att ha sin egen "touch". Och jag är verkligen inte kvalificerad att föreslå hur man kan ändra sin stil för att bli mer unik - det är ditt jobb, som estetiskt lagd person.

 

Korinthian

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...