Hoppa till innehåll
Anime.se

Berserk


Cell
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Bok 21-22?
Spoiler
Ah en hök var djuret ja. Men i texten jag läste framställde dom det som att höken var god tycker jag. :/

Bok 22+?

Spoiler
Jag tycker det är oklart huruvida Griffith är ond eller god efter återfödseln som människa, så det kan mycket väl stämma.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bok 22,5
Woot återfödelse som människa? Menar du i slutet av animen när han blir återfödd som en demon? Eller dör han sen igen och blir återfödd som människa?

 

Bok 22,5

demon i mänsklig skeppnad? men jo de e han i sin som sceleris sa i sin icke fysiska form som snor kapar hornet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoiler
han ser så ut i demonvärlden (som du beskrev... demon aktig) som alla förflyttades till.. sen lämnar han den världen och blir "normal" människa igen eller iaf ser ut å vara människa, men sen om han är mänsklig lr har gömt varenda super mega cool styrka han antagligen har vet vi inte än ... :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bok 1000+ roflolzomgcat

Spoiler
Griffith reinkarneras i mänsklig form i en ny, "falsk" Förmörkelse, två år efter den första Förmörkelsen. Detta eftersom "The God Hand" inte kan ta egentlig materiell form i världen. Och kan man inte det blir det svårt att bli världens härskare. :D

 

Här finns en förteckning över vad som händer i serien. (Observera att detta täcker alla böcker.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm hmm, är det värt att dra ner High Quality versionerna från Hawks? Finns för 25-30, men dom är ju löjligt stora. 350mb för en HQ bok, 50mb för en LQ.

 

Btw vad rekomenderar ni för program för att läsa manga? Minns att jag hade något bra program när jag läste Naruto på min bärbara dator på bussen till skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm hmm, är det värt att dra ner High Quality versionerna från Hawks? Finns för 25-30, men dom är ju löjligt stora. 350mb för en HQ bok, 50mb för en LQ.

 

Btw vad rekomenderar ni för program för att läsa manga? Minns att jag hade något bra program när jag läste Naruto på min bärbara dator på bussen till skolan.

 

-hint hint-

^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

280
Meh... hade så höga förväntningar på detta chaptret efter sådan lång väntan. Men dem höll inte riktigt, fast kapitlet i sig var väl inte dåligt om man bortser från förväntningarna. Man hade en liten föranning om att det skulle ske nåt i den här stilen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

280
Spoiler
Meh... hade så höga förväntningar på detta chaptret efter sådan lång väntan. Men dem höll inte riktigt, fast kapitlet i sig var väl inte dåligt om man bortser från förväntningarna. Man hade en liten föranning om att det skulle ske nåt i den här stilen.

280

Spoiler
Att det skulle komma en "räddare i nöden" menar du?

 

Och jo, episoden var lite antiklimax efter alla dessa år av väntan. -_- Jag vill se hur det går med sjöresan, om än bara som snabbast. Kan inte Miura slänga in någon bildruta på sjösjuka Guts och Isidro som hänger över relingen på skeppet eller nåt? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe ok då är det väl andra regler för sådana som mig då.

Men jag gillade den regeln. Att man inte pratar(uppmuntrar) om att ladda ner serien...

Nu är jag ingen moderator, men det är väl synd om du ska känna dig särbehandlad här. Angående de stora men illegala delarna i anime- och mangafankretsarna på Internet, så är det här på forat otillåtet att länka till eller diskutera ställen man kan ladda ner från, och diskutera grupperna och "nedladdningarna" i sig. Så ja, JockeII bröt förvisso mot reglerna, men det var ändå en förhållandevis ganska liten fråga om hans privata bruk, och det är väl lättare att svara på den och göra frågan inaktuell, att få bort den, än att älta det "in absurdum".

 

Tillrättavisningar av nya medlemmar brukar väl kanske också ske något striktare, så de lär sig reglerna snabbt. (Samt för att det är irriterande med de som uppenbarligen inte läst reglerna.) Men man kan förstås tycka att JockeII borde kunna dem vid det här laget. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...