Hoppa till innehåll
Anime.se

Berserk


Cell
 Share

Rekommenderade inlägg

jo kapitlet i sig är det inge fel på, men men... de e bara det känns som man väntar så fruktansvärt länge på att Guts och Griffith ska träffas under sådana här omständigheter... eller det är fel att säga "under sådana omständigheter", utan det är nog snarare man väntar på att de ska få reda på vem guts är... eller snarare att han är myten i "the band of the hawks".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

jo kapitlet i sig är det inge fel på, men men... de e bara det känns som man väntar så fruktansvärt länge på att Guts och Griffith ska träffas under sådana här omständigheter... eller det är fel att säga "under sådana omständigheter", utan det är nog snarare man väntar på att de ska få reda på vem guts är... eller snarare att han är myten i "the band of the hawks".

 

Well, jag tror personligen inte att det kommer bli något personligt möte mellan Griffith och Guts just nu. För mycket som hänger i luften, så det vore naturligt att Miura kommer satsa på det. Tex. påvens ankomst till staden eller Azans närvarande i staden.

 

Nu vill jag bara se lite Ganishka mot flygande-apostlar action :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guts Kill Roster

Ni som läser Berserk har säkert undrat hur många Guts har dödat i strid under berättelsens gång? Galningarna på skullknight.net har satt ihop denna lilla sida som generar ut listor med offren.

 

Totalt så är det 1189 :surprised:

 

Vetat om det här ett tag men jag hade bara glömt att nämna det :/. Riktigt rolig idé iaf!

 

EDIT: Snajsig avatar Dread! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tackar.

dude! det var en del varelser han dödat, undrar hur de har haft orken att räkna alla, eller nästan alla. bara i de senaste kapitlet känns det som han har mejt ner ett hundratal monster...

läste nyligen om hela serien fram till senaste chaptret hon tjejen som Casca "hittar" på stranden jag är lite osäker men är det

den lilla nisse demonen som Casca föder efter att Griffith våldtog henne? Jag är ganska övertygad om att hon är det, i och med Cascas och barnets likheter + respekten som krokodillerna vissar ungen, när hon bara stirrar på dem.

men i vilket fall som helst man måste längta till nästa chapter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en liten pojke faktiskt ;)

 

Det finns ett flertal teorier om vem denna denna mystiska unge är, helt klart så har den någon koppling till Caska och Guts. Behelit apostlen käkar Caskas demonbäbis och det kan mycket väl vara så att den kom till världen igen i mänskligform (ungefär som Griffith gjorde vid exakt samma tid). Så jag kör på din teori personligen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att Griffith själv gjorde klart, på svärdskullen, att hans kropp på det materiella planet är resultatet av äggapostelns bebisätning. Ungen har troligen ett annat ursprung.

 

 

Det är absolut inget vi säkert vet dock. Sen så finns det massor av intressanta teorier, som att Griffith är ungen. Länk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du tror inte att bäbisen kunde återuppstå, iaf en del av den som tex. själen? Sen verkar inte ens Griffith förstå situationen fullt ut.

 

Jag behöver något mer konkret innan jag börjar spekulera. Alla spekulationer saknar i dagsläget grund. Det verkar troligt, men det finns fortfarande ingenting som kan liknas vid bevis för en sådan teori.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men man kan väll fortfarande spekulera ;)

 

absolut inte :P

 

 

senaste chaptret, 276 var...:

 

ganska tradigt faktiskt, Zodd störtar ner och "krossar" gutts, end of story, höll man på å skriva. men det blir det så klart inte... kan föreställa mig ett scenario där Zodd och Gutts sammarbetar, eller att Gutts helt enkelt rider på Zodds rygg så att han når med sitt svärd.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow

 

Asgrymt kapitel, så storslaget när Zodd bara ryter till och visar sin närvaro. Zodd har verkligen tagit över Guts roll i Band Of the Hawks, hur mycket stryck han än får så kommer han tillbaka för att få lite mer.

 

Dead -> Jag tror inte guts kan skada Ganishka med sitt svärd och sen tror jag inte att Zodd skulle låta honom sitta på hans rygg han har nog för mycket stolthet för det. Dock så kanske Skullknight svischar förbi och slänger in en livboj ^^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Är bara tvungen att lägga upp denna AMVn (MMVn?), medan jag väntar på kapitel 277, det är nog den bästa Berserk MMVN jag sett, och nog en av de bästa amv-/mmv´s jag sett nånsin.

 

 

självfallet utgår jag ifrån att de flesta redan sett den :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att ta upp ett gammalt inlägg igen...

 

En god nyhet för alla som köper Dark Horse releaserna: Från och med volym 13 så kommer de att släppa en volym varannan månad istället för var tredje!

 

Du är säker på att det var från volym 13 då? Volym 12 släpps enligt SFbokhandeln 28 juli, vilket låter ganska troligt, men säger också att volym 13 släpps redan i september och volym 14 i november. Vet att de kan ha fel, men jag önskar att de har rätt! :P Nå, nå?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att ta upp ett gammalt inlägg igen...

 

En god nyhet för alla som köper Dark Horse releaserna: Från och med volym 13 så kommer de att släppa en volym varannan månad istället för var tredje!

 

Du är säker på att det var från volym 13 då? Volym 12 släpps enligt SFbokhandeln 28 juli, vilket låter ganska troligt, men säger också att volym 13 släpps redan i september och volym 14 i november. Vet att de kan ha fel, men jag önskar att de har rätt! :P Nå, nå?

 

När jag tittade in för några månader sedan så skrev de det, men det ändrades kanske? Kollade datumen på Dark Horse Comics hemsida och det verkar stämma, härligt med volym 13 i september :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fan vad man vill se videon.

Är det mycket spoiling i den?

Ja, men det är snabba klipp utan stor fokusering på enskilda händelser, så jag tror inte det är så farligt. Åtminstone om du har sett TV-serien.

 

Eftersom YouTube-versionen har så dålig upplösning kan jag rekommendera en nedladdning från AnimeMusicVideos.org istället. (Inloggning krävs dock.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det här förvisso i manga-forumet, men är det någon som har sett den första svenska DVD:n och kan berätta vilken kvalitét den håller? Jag förbannar fortfarande att ingen distribuerar samlingsboxar tillsammans med första volymen, men jag gillar omslaget. Trodde att det skulle se precis likadant ut som de amerikanska och australienska omslagen.

 

Länk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...