Hoppa till innehåll
Anime.se

Berserk


Cell
 Share

Rekommenderade inlägg

Adibris säger att det bara kommit ut 11 upplagor.

Vart har ni köpt resten?

Engelsk text givetvis..

Börjar bli frustrerande att aldrig komma förbi serien.. Inte för att jag lider mig igenom det dock direkt ;). Men jag har så mycket fråger som behöver svar...

 

Mao var det INTE bra att se animen före ;/.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Adibris säger att det bara kommit ut 11 upplagor.

Vart har ni köpt resten?

Engelsk text givetvis..

Börjar bli frustrerande att aldrig komma förbi serien.. Inte för att jag lider mig igenom det dock direkt ;). Men jag har så mycket fråger som behöver svar...

 

Mao var det INTE bra att se animen före ;/.

 

De senare volymerna (japanska) köper jag på Sunai i Stockholm och sen så använder jag mig av översättningar som finns på nätet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Adibris säger att det bara kommit ut 11 upplagor.

Vart har ni köpt resten?

Engelsk text givetvis..

Börjar bli frustrerande att aldrig komma förbi serien.. Inte för att jag lider mig igenom det dock direkt ;). Men jag har så mycket fråger som behöver svar...

 

Mao var det INTE bra att se animen före ;/.

 

De senare volymerna (japanska) köper jag på Sunai i Stockholm och sen så använder jag mig av översättningar som finns på nätet

 

Ok så det är bara 11 som är ute nu? :/

Hade för mig att det var runt 14 stycken...

 

Hade gärna köpt de japanska versionerna om det varit för att man skulle behöva sitta vid datorn och knepa till det. eller skriva ut. Sen när man vill läsa om mangaupplager igen så måste man återigen krångla med översättningspapper ^^...

Men jag har full förståelse till dem som gör det. Bara att det inte passar just mig. Vilket jag verkligen får lida av nu.

 

Btw. Hur snabbt görs nya japanska upplager? Hur många är de uppe i? Hur lång tid tar det mellan varje översatt upplaga att komma ut?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns 30 volymer ute och de är inne på den 31:a i Young Animal. Skaparen (Miura) har på senare tid tag ganska många pauser och det resulterar i ca två volymer per år (ett kapitel varannan vecka). De Engelska volymerna är uppe i 11 volymer och släpps varannan månad (förut, var tredje månad). Så det kommer ta tid att läsa hela serien.

 

För några volymer sedan så sa Miura att han hade kommit ungefär halvägs, så vi kan ju hoppas på runt 50 volymer av Berserk :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De Engelska volymerna är uppe i 11 volymer och släpps varannan månad (förut, var tredje månad). Så det kommer ta tid att läsa hela serien.

Bärsärk lär ju dock inte vara klar innan den engelska utgivningen kommit ikapp den japanska. Hur som helst, Guttso, som docster nämnde så börjar Dark Horse nu släppa volymerna med bara två månaders mellanrum, vilket innebär att volym 14 släpps i november. Har jag uppfattat det rätt så slutar dessutom animen i volym 13 eller i början av volym 14, så vi behöver inte vänta alltför länge på att få läsa fortsättningen! Men så är Bärsärk värd all väntan.

 

För övrigt fick jag faktiskt uppleva den svenska utgåvan av animen idag. (... igår) Översättningen var väl rätt okej, men vissa saker kanske översättaren kunde gjort annorlunda. Tror jag. Intressant dock att denne valt att låta landet som Mittlandet krigar mot heta Tudor, där andra väljer att kalla det Chuder. Och Boscogne fick bara heta Bosogn, utan något "c".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det känns lite trist att man läst en femtedel redan. Vad ska man längta till när Berserk är färdig? :/

Det är nästan så man ser fördröjningen som en fördel. Medans man väntar kan man läsa om upplagerna om och om igen och studera detaljerna till 100%.

 

Jag tycker nästan berserk är bäst andra gången man läser den. Första gången är man så hettsig med läsningen pga av att man så gärna vill veta vad som händer sen. Andra gången kan man verkligen dra åt sig allt det underbara som mangan bjuder på. :)

 

EDIT:

----------

Btw. Någon som har en bra källa att hämta bilder ifrån? Jag har ett framtida projekt som kommer upp och behöver bl.a. bild på floden av själar som vill åt guts. Det skulle hjälpa mig jättemycket!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Btw. Någon som har en bra källa att hämta bilder ifrån? Jag har ett framtida projekt som kommer upp och behöver bl.a. bild på floden av själar som vill åt guts. Det skulle hjälpa mig jättemycket!

 

Berserk Chronicle har ett snuskigt stort arkiv med bilder relaterade till Berserk. Du kanske har tur? Sen finns det massvis med sidor med andra bilder, googla runt lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker nästan berserk är bäst andra gången man läser den. Första gången är man så hettsig med läsningen pga av att man så gärna vill veta vad som händer sen. Andra gången kan man verkligen dra åt sig allt det underbara som mangan bjuder på. :)

Själv brukar jag inte alls ha några problem med att läsa den i ett sakta tempo om det innebär att jag får ut mer av den. Därför anser jag själv att första genomläsningen oftast är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inför kapitel 278

Spoiler
Jag vill inte se Guts vs. Zodd v3, jag vill se Guts + Zodd = heart.gif.

 

"Allihopa, det här är Zodd, en gammal... kompis. Zodd, det här är min 'familj'."

 

Sen får de båda sitta och prata minnen. Och Isidro exploderar av nyvunnen beundran för Guts. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inför kapitel 278
Jag vill inte se Guts vs. Zodd v3, jag vill se Guts + Zodd = heart.gif.

 

"Allihopa, det här är Zodd, en gammal... kompis. Zodd, det här är min 'familj'."

 

Sen får de båda sitta och prata minnen. Och Isidro exploderar av nyvunnen beundran för Guts. :)

 

OMG

 

Spoiler Kapitel 277

Om vi ska vara "seriösa" ett tag så tror jag inte att de blir vänner, allt de har är stor respekt mot vandra (Iaf Zodd för Guts) och han håller säkert sitt ord om att de ska ha lite roligt tillsammans senare. Kom igen, Zodd vs Guts med berserker rustningen, vem vill inte se det ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fortfarande spoilers

Spoiler
Det är sant, jag var nog inte helt seriös, men jag var inte helt oseriös heller. Jag kan tänka mig att de inte känner för att slåss nu, de har väl båda viktigare saker att ta hand om, men de kommer inte heller lämna varandra utan att utbyta några ord. Och då kommer Isidro få höra tillräckligt för att räkna ut att hans idol kan slåss på lika villkor till och med mot ett sådant skräckinjagande monster som Zodd - kanske till och med kunna räkna ut att han var den hundramannadräpande befälhavare för Hökarnas band!

 

Och då kommer Isidro va' typ helt "WOOT!?"

Och Schierke kommer va' helt "Guts, du kan besegra högnivåastralkroppar! Det är SÅ hett!

Och Casca kommer va' helt "bababa?"

 

Och ja, Guts i bärsärkarustningen mot Zodd i vad som skulle kunna vara en slutgiltig strid hade varit... häftigt, kan vi säga. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Spoiler kapitel 278

Dagen har kommit, båten är inom synhåll, Azan har slutits till gruppen (snacka om att sova djupt) och Zodd ser sjukt otäck ut när han berättar vad som ska hända om Guts har som mål att döda Griffith. Avslutningen på kapitlet är helt perfekt!

 

Eftertanke (edit): Undrar vad detta kommer innebära för Kusharnernas invasion? Nu när Griffith återvänder till Windhamn med prinsessan Charlotte så borde han han få tillgång till midlands arméer och sen så har han apostlarna. Nytt storrike på G eller har Ganishka något ess i rockärmen?

 

Sen så kan inte Guts må så bra nu, detta måste varit den värsta striden(striderna) i hans liv, iaf en av de värsta. Han är helt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...