Hoppa till innehåll
Anime.se

Berserk


Cell
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...
  • Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Meh. Fick idag, efter längre väntan än vad jag väntat mig, hem den tolfte volymen på engelska och märker att Dark Horse nu bestämt sig för att ta med översättningar av ljudeffekterna. Gillar det faktiskt inte i och med att de tryckt in ljudeffekterna i små lådor i bildrutorna. (Ibland utanför) Tycker egentligen att det bara ser fult ut och att de lika gärna kunde ha skippat det. Men jag antar att det kom påtryckningar av andra fans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar att de översätter ljudeffekterna men jag gillar inte att de måste proppa på dem i bilderna, usch och fy. De borde göra som Viz gjorde med Nausika från vindarnas dal. Ha några sidor i slutet av varje volym som är helt tillängnad för översättningarna av ljudeffekterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv önskar jag att det fanns som ett litet facit över alla ljudeffekter. Som sagt tidigare är oerhört frustrerande att inte få ta del av ljudeffekterna som skapar stor del av stämningen.

 

EDIT

-------------

Fick upplaga 12 idag i brevlådan och förstår nu vad ni egentligen pratade om :P. Jo det var ju lite väl ivägen den översättningen. De hade inte behövt göra översättningen iform av RUTER mitt i konstverken :/

Antingen utan ruter eller så ruter vid sidan av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På tal om berserkkonstverk. 27e september kommer en stor berserk-tatuering pryda denna kropp..

Lägger upp en länk sen när den är gjord ^^

 

Ohh spännande! Kommer det bli ett offertecken? :)

 

Hehe nej. den är aldeles för vanlig. :).

Vill ju inte avslöja motivet innan ni sett det ;p. Kommer lägga ner en massa pengar kan jag säga iaf plus att jag troligtvis kommer bygga ut den ännu mer vid ett senare tillfäle.

Känns som man skulle kunna tatuera hela kroppen med olika berserkmotiv. Finns så mycket idéer och allt är så snyggt ritat. Får försöka behärska mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer kanske täcka 10-15% av överkroppen(framifrån) och så kommer den strecka sig ända back till ryggen ja där huvudmotivet kommer vara ^^. Som sagt så kommer jag inte göra den 100% klar direkt. Kommer väll täcka 25% av ryggen efter det första projektet. Sen kommer jag bygga ut den så att den täcker runt 50-75% av ryggen.. Jag börjar med de motiv jag är 100% säker på. Resten kommer bli lite mer konstnärligt ansträngande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
har nu läst 279 och är ilsken visste inte om när jag började att serien inte var färdig nu får man hålla på och längta varenda dag på nytt kapitel hatar att behöva våndas och man kommer ju inte kunna ge fan i att läsa så fort man kommer över ett nytt kapitel.

 

welcome to the real world Neo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har nu läst 279 och är ilsken visste inte om när jag började att serien inte var färdig nu får man hålla på och längta varenda dag på nytt kapitel hatar att behöva våndas och man kommer ju inte kunna ge fan i att läsa så fort man kommer över ett nytt kapitel.

 

Du kommer vänja dig, själv så har det varit så för mig i två år :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har nu läst 279 och är ilsken visste inte om när jag började att serien inte var färdig nu får man hålla på och längta varenda dag på nytt kapitel hatar att behöva våndas och man kommer ju inte kunna ge fan i att läsa så fort man kommer över ett nytt kapitel.

 

Du kommer vänja dig, själv så har det varit så för mig i två år :)

 

Tänk på dem som väntat sedan 1989, dvs 17 år. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har nu läst 279 och är ilsken visste inte om när jag började att serien inte var färdig nu får man hålla på och längta varenda dag på nytt kapitel hatar att behöva våndas och man kommer ju inte kunna ge fan i att läsa så fort man kommer över ett nytt kapitel.

 

Du kommer vänja dig, själv så har det varit så för mig i två år :)

 

Tänk på dem som väntat sedan 1989, dvs 17 år. :)

 

Sluta skrämma upp mig, måste sova bra inför min stora redovisning :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
Skulle inte den engelska upplagan släppas nångång innan 2007? Har för mig att det var sagt så.

Uh. Hur menar du? Volym 14 blev just tillgänglig hos Adlibris.se och jag beställde den själv alldeles nyligen.

 

VA!? :S

Vafalls har ju suttit och använt forumet som källa för releasen :(

 

-flyger in på adlibris fortare än ögonfransen-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...