Hoppa till innehåll
Anime.se

Berserk


Cell
 Share

Rekommenderade inlägg

t was just brought to my attention that 280 will be released on January 12 of 2007. You can find out more at the official Berserk page hosted by YoungAnimal.

 

As I said in the previous post, ********* will all over it faster than Eldo on your Mom

 

****- döljt för strider mot forumreglerna typ.

 

 

jp-officiell hemsida och ... JAA!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 2 weeks later...
Jag har gjort den största spoilern som någonsin kommer gå att göra för mig själv. allt är förstört! räckte med en ruta för att förstå hur han klarade sig. (var iofs preciss som man misstänkte)

Har du förstört Förmörkelsen? :D

 

Bummer, dude.

Tankeläsare! Hur lyckades du citera vad Guttso skrev 7 minuter senare!? XD

 

Edit: :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Noooooooooooooooooooooo! :surprised:

 

Jag läste upplaga 14s första sider innan jag läste 13!!!

-begår harikari-

Hur har det hunnit komma 2 nya upplager.. it cant be!

 

Jag har gjort den största spoilern som någonsin kommer gå att göra för mig själv. allt är förstört! räckte med en ruta för att förstå hur han klarade sig. (var iofs preciss som man misstänkte)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe inte första gången forumet buggar senaste veckan :).

 

Men ja jag har förstört Hela förmörkelsen/vändningen. som var anledningen till att jag för i helsike började läsa mangan!!!! för att få reda på hur han klarar sig.. GHA!

Lagom typiskt att första siderna ser ut preciss som de gör. Först tänkte man "huh!? jäklar vilket hopp. har jag glömt så mycket från förra?".. så svalde man tungt när man insett misstaget och kollar upp för säkerhetsskull på internet. and then the horror begins. nu kommer jag få vänta tills på måndag för att kunna stilla smärtan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fråga inte mig. Jag köpte 12an vid september minns jag och då var jag helt säker på att den preciss hade kommit ut på adlibris. Så läste man lite på det här forumet då det var snack om att nästa skulle komma innan årsskifftet vilket inte lät allt för ologiskt.

Så går man in nu och beställer den sista för att man ser att en släpptes för en hel månad sen. så visar det sig att det har hunnits släppas TVÅ upplager. Helloooo twilightzone. För mycket tillfälligheter för att man ska kunna tro skiten. Lovar att gud sitter och skrattar sig ur sin världsdominerandestol och skriker "YOU GOT PUNKED, deep****".

 

Som sagt så kommer det vara ett helvete nu fram tills man har 13 i sin ägo.. såklart är det ju en torsdag eftermiddag man upptäcker det hela på = vänta till på måndag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började precis spela Sword of the Berserk - Gut's Rage. Där är Casca inte direkt vid sina sinnens fulla bruk, och det finns även med en fairy vid namn Puck. Det handlar även mycket om Mandragoran root.

 

Är detta något som kommer händer i mangan, efter animens slut? Eller är det bara spelet som tar sin egen lilla riktning?

Spelet har med mycket från animen iallafall, kul att spöa Zodd The Immortal. (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började precis spela Sword of the Berserk - Gut's Rage. Där är Casca inte direkt vid sina sinnens fulla bruk, och det finns även med en fairy vid namn Puck. Det handlar även mycket om Mandragoran root.

 

Är detta något som kommer händer i mangan, efter animens slut? Eller är det bara spelet som tar sin egen lilla riktning?

Spelet har med mycket från animen iallafall, kul att spöa Zodd The Immortal. (:

 

Puck är med i mangan ja. Jag kan rekommendera dig att läsa den B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började precis spela Sword of the Berserk - Gut's Rage. Där är Casca inte direkt vid sina sinnens fulla bruk, och det finns även med en fairy vid namn Puck. Det handlar även mycket om Mandragoran root.

 

Är detta något som kommer händer i mangan, efter animens slut? Eller är det bara spelet som tar sin egen lilla riktning?

Spelet har med mycket från animen iallafall, kul att spöa Zodd The Immortal. (:

 

man kan nästan säga att animen tar sin egen väg, och dissar mangan till viss del, men det är synd då mangan är så pass mkt bättre än animen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är detta något som kommer händer i mangan, efter animens slut? Eller är det bara spelet som tar sin egen lilla riktning?

Spelet har med mycket från animen iallafall, kul att spöa Zodd The Immortal. (:

Spelet är så vitt jag förstår det som en sidohistoria till mangan, och utspelar sig omkring någonstans mellan volym 22 och 23. (Animeserien slutar runt bok 13-14.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Puck är med i mangan ja. Jag kan rekommendera dig att läsa den B)

 

Nice nice, bra att dom inte bara slängt in en karaktär sådär utan faktiskt följer storyn, till viss del iallafall.

Och jaaa jag har tänkt göra det, men är inte mycket för att sitta och läsa framför datorn, och läser egentligen inte manga överhuvudtaget. (:

 

Dread: Vet, men det var inte det jag undrade utan om det var något av det jag sa från spelet som förklaras/är med i mangan. (:

 

Sceleris: Hur många volymer är mangan uppe i nudå? 27 tror jag det var senast jag kikade.

 

Och finns det någon förklaring varför Casca är som hon är? Det vill säga, kan knappt prata och är som ett barn typ. Har som sagt bara sett animen, men hon kanske blev så efter allt som hände där?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Puck är med i mangan ja. Jag kan rekommendera dig att läsa den B)

 

Nice nice, bra att dom inte bara slängt in en karaktär sådär utan faktiskt följer storyn, till viss del iallafall.

Och jaaa jag har tänkt göra det, men är inte mycket för att sitta och läsa framför datorn, och läser egentligen inte manga överhuvudtaget. (:

 

Dread: Vet, men det var inte det jag undrade utan om det var något av det jag sa från spelet som förklaras/är med i mangan. (:

 

Sceleris: Hur många volymer är mangan uppe i nudå? 27 tror jag det var senast jag kikade.

 

Och finns det någon förklaring varför Casca är som hon är? Det vill säga, kan knappt prata och är som ett barn typ. Har som sagt bara sett animen, men hon kanske blev så efter allt som hände där?

 

Läs mangan.

 

Läs inte denna ifall du har tänkt dig läsa mangan.spoiler

Hennes sinne knäcks efter eclipsen , plus att guts försöker våldta henne i en av dem senare volumerna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och jaaa jag har tänkt göra det, men är inte mycket för att sitta och läsa framför datorn, och läser egentligen inte manga överhuvudtaget.

Angående att du inte är mycket för att läsa framför datorn; gör som jag. Köp all manga du vill läsa istället. Mycket bekvämare om man, som jag, inte vill läsa på datorn. Visst är det dyrare, men det är det bannemig värt. Speciellt då det gäller Bärsärk. Nu är det god tid för att börja läsa manga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läs mangan.

Läs inte denna ifall du har tänkt dig läsa mangan.spoiler

Hennes sinne knäcks efter eclipsen , plus att guts försöker våldta henne i en av dem senare volumerna

 

svar

att guts försöker våldta henne har knappt något med hennes sinne å göra, däremot påverkar det henne på ett negativt sätt, dvs hon blir rädd för honom...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoiler

Om man ser på caska innan guts försökte våldta henne så hade hon börjat öppna sig för honom, men i och med att han gjorde det.

 

Så har hon distanserat sig från honom och med det blivit tystare, mer ängslig etc. Dock så är den största anledning till varför caska är som hon är är ju pga femto och eclipsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är betydligt skönare att läsa manga i bokform, men då berserk bara har kommit ut med 14 volymer med engelsk översättning (dark horse).

 

Medans det finns upp till volym 32 ute att läsa på datorn.

Jo, men själv tycker jag inte att det är ett vidare bra argument för att läsa det på datorn. Det råder ingen brådska med att läsa allt som är utgivet och hur man än gör så kommer man få vänta på att få läsa fortsättningen. Skillnaden är väl att om man följer Dark Horses utgivning så får man en helt ny pocket varannan månad medan man måste vänta sex månader för en hel pocket eller x antal veckor (jag har ingen koll) för ett kapitel om man följer den japanska utgivningen.

 

Och kom ihåg: tålamod är en dygd!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag argumentera inte för att han skulle börja läsa Berserk på datorn. Jag bara konstaterade att det fanns det antalet volymer på pocket och det antalet volymer på datorn.

 

 

 

Att jag väljer att följa Berserk genom datorn är ju för att man själv inte tillhandahåller ett allt för stort tålamod :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem är det som tagit Zodd's ena horn? Läste i mina bonusgrejer i spelet att det var något djur som hette något med Light som ska vara likvärdig med Zodd i styrka som tagit det (eller dom säger snarare att det ryktas att det var han, spelet kom ju ut innan detta hände i mangan skulle jag tro så). Riktigt intressant att läsa alla grejer där iallafall, då får man reda på massa om tex skelettsnubben etc, och stod faktiskt till och med varför Caska förlorat förståndet.

 

Meeen, Zodd är svårare än jag hade för mig att spöa i spelet. :<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...