Hoppa till innehåll
Anime.se

Ecchi


magnet
 Share

Rekommenderade inlägg

Puni Puni Poemi är väl någerlunda relevant att nämna i sammanhanget, det har ju klara inslag av ecchi och är klart underhållande. Är lite mer lättgreppad än Excel Saga tycker jag(det kom ju som en spin-off om jag inte drömt alltihop), kräver inte lika mycket obskyr animekunskap för att ha utbyte av den ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Då kan ju jag som har grundat dena tråd, och som kämpar för dett fortsatt överlevnad, ställa denna fråga till er. Vilken nivå av ecchi tycker ni är vettig. Som exempel kan vi ju ta upp Ikkitousen som jag tycker är lite väl mycket trosbilder och alla flickor har lite för stora bröst för sin ålder. Sen kan man också undra om även ni tycker att ecchi scener ibland kommer helt i fel samanhang. Som exempel kan jag igen ta ikkitousen där de visar som mest under slagsmåls scenerna.

 

ha D

 

Love Hinas och Onegai Teachers ecchi är ganska milda och bra tycker jag...

det där med att unga människor(t.ex. de flesta i Gree Green) har bröst stora som meloner... sådan ecchi(om det nu hör till ecchi-delen) tycker jag inte så värst mycket om, det blir överdrivet... som om de tror att alla som ser på serien skulle vara bröst-tokiga eller va*an som helst.

Ecchi gör sig bra i milda former, och då ska det oftast vara i sammanhang med romanser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Love Hinas och Onegai Teachers ecchi är ganska milda och bra tycker jag...

det där med att unga människor(t.ex. de flesta i Gree Green) har bröst stora som meloner... sådan ecchi(om det nu hör till ecchi-delen) tycker jag inte så värst mycket om, det blir överdrivet... som om de tror att alla som ser på serien skulle vara bröst-tokiga eller va*an som helst.

Ecchi gör sig bra i milda former, och då ska det oftast vara i sammanhang med romanser.

 

Så då räknas inte serier som Ikkutosen med under genren ecchi?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men ElgeN du måste väl ändå hålla med om att den ibland kan vara högst malplacerad. Men jag tycker att de serier som faktiskt inehåller ecchi är mycker mer intressanta än andra serier. Jag tycker det är roligt när det inte bara tittaren som ser torsorna utan också de i serien. När alla börjar blöda näsblod och sådär eller blir helt ställda och inte kan gör nånting. I Ikkitosen så är det mest bara uppvisande. Jag måste säga att Den faktiskt går lite över gränsen. I Love Hina så har de i alla fall bara några sådana skämt per avsnitt. Så att man inte tröttnar på dem. Om Ikkitousen skulle ha med killar som blödde näsblod varje gång de såg en trosa skulle de snart dö av förblödning.

 

ha D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, men jag håller faktiskt inte med. Denna uppvisning ser nog de andra också, men det är inte visat på samma sätt. Men det är smaksak och jag tycker i vilket fall att ecchi är ecchi och inget annat. Diggar den i alla lägen typ :D

 

Jag har inte sett mkt av just Ikkitousen, men har sett Green Green där det är lite av det där du snackar om. Och tja... Jag gillar det.

 

Allt handlar om smak... Och som alla vet: Smaken är som baken.

Jag vet inte vem det var som skrev inlägget som rörde "om den ecchin, skulle räknas som ecchi" (Den i Ikkitousen) Och den personen tyckte jag var väldigt ignorant med tanke på att det är svårt att sätta den i ngt annat fack. (Förutom action etc.) Det är ju inte Hentai liksom...

 

Ecchi åt folket

YAY :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Love Hinas och Onegai Teachers ecchi är ganska milda och bra tycker jag...

det där med att unga människor(t.ex. de flesta i Gree Green) har bröst stora som meloner... sådan ecchi(om det nu hör till ecchi-delen) tycker jag inte så värst mycket om, det blir överdrivet... som om de tror att alla som ser på serien skulle vara bröst-tokiga eller va*an som helst.

Ecchi gör sig bra i milda former, och då ska det oftast vara i sammanhang med romanser.

 

Så då räknas inte serier som Ikkutosen med under genren ecchi?

 

Varför skulle den inte göra det? Jag är ingen expert, men för mig är ecchi lite smått naket osv. Om alla i en serie har stora bröst men annars så är det precis som vilken "no-ecchi" serie som helst så skulle jag inte kalla det ecchi.

Ecchi är mer än bara stora bröst, och i Green Green händer det väl ändå något övrigt än att de har stora bröst? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja ecchi är mera än bara stora bröst. Det är, enligt AnimeNFO, en genre som anspelar mycket på sex. Det behöver inte nödvändigtvis vara halvnakna flickor eller trosor. Det kan även vara en lite snuskig gubbe, eller underförstådda skämt. Men själv föredrar jag den halvnakna tjej delen av genren. Jag ser nästan bara på sådana serier, det är bland annat därför jag inte gillar Noir och älskar serier som Ai Yori Aoshi och Mahoromatic mfl. Ibland kan det till och med lyfta en serie som egentligen inte är så bra.

 

ha D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

retta: hoppas inte det där är ditt riktiga IP T_T. Du lär ha statiskt om du har BKTV.

Om du har BKTV så måste jag ställa en följdfråga. Var bor du? :)

 

sorry fall det här bli off-topic..men, XD min bild som var där tog jag bort...men det stod ditt ip på och etc..bara din info ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns det några sköna ecchi scener som ni riktigt komemr ihåg?

Jag kan personligen dra mig till minnes några bland andra:

När Dita och hibiki träffas första gången i Vandread, eller när Keitaro träffar Naru i badet.

Jag tittade nyss på FMP Fumoffu, "hot-spring"-avsnittet är det bästa jag sett på länge.

 

ha D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var hälsade mina vänner.

 

Jag har nu tittat på lite anime, har bara tagit ca 2 år. Detta har jag kommit fram till. Jag kan inte tycka att det är underhållande nog med serier som fokuserar kring action. Inte heller seriere som enbart handlar om komplexa kärleksrelationer kan få mig att orka med hela serien. Det jag funnit passar min smak bäst är serier som har en hyfsat enkel kärleks historia mellan en pojke och en flicka. Där till bör en hel del roliga stödkaraktärer finnas med. Det måste finnas humor med i annars blir det trist. Sen måste det faktiskt vara en hel del ecchi också. Det blir liksom lite roligare då. Jag har lyckats se ett antal sådana serier men jag har slut på nya i arkivet.

Finns det nån där ute som samtycker med mig. Kan dessa svara mig. Vilka serier kan jag försöka få tag i för at förgylla min vardag.

 

Bra serier:

Love Hina

DNA^2

Hand Maid May

Onegai Teacher

Onegai Twins

Ranma ½ OAV

Oh! My Goddes

Dual

NEon genesis Evagelion

Vandread

Video Girl Ai

Ai Yori Aoshi

Photon

Chobits

Mahoromatic

GTO

Azumanga Daiho

Ikkitousen

Golden Boy

Slayers

Cowboy Bebop

DN Angel

Inuyasha

 

Dåliga serier:

Serial experiment: Lain

Noir

SaiKano

Loddos War

One

X

Bubble Gum Crisis

Angelic Layer

Argento Soma

Tales of Eternia

Ghost i the Shell

Grave of Fireflies

Princess Mononoke

Crest of the Stars

 

 

+ lite till som jag inte kan komma på just nu.

 

Tack för besväret.

 

ha D

 

Du måste ha en skruv lös.....

Princess Monoke,Ghost in the shell och Loddos war på dålig listan! De e jäkla bra! (Ursäkta språket....)

 

Vidio girl ai därimot.... Det e en dålig serie det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Var hälsade mina vänner.

 

Jag har nu tittat på lite anime, har bara tagit ca 2 år. Detta har jag kommit fram till. Jag kan inte tycka att det är underhållande nog med serier som fokuserar kring action. Inte heller seriere som enbart handlar om komplexa kärleksrelationer kan få mig att orka med hela serien. Det jag funnit passar min smak bäst är serier som har en hyfsat enkel kärleks historia mellan en pojke och en flicka. Där till bör en hel del roliga stödkaraktärer finnas med. Det måste finnas humor med i annars blir det trist. Sen måste det faktiskt vara en hel del ecchi också. Det blir liksom lite roligare då. Jag har lyckats se ett antal sådana serier men jag har slut på nya i arkivet.

Finns det nån där ute som samtycker med mig. Kan dessa svara mig. Vilka serier kan jag försöka få tag i för at förgylla min vardag.

 

Bra serier:

Love Hina

DNA^2

Hand Maid May

Onegai Teacher

Onegai Twins

Ranma ½ OAV

Oh! My Goddes

Dual

NEon genesis Evagelion

Vandread

Video Girl Ai

Ai Yori Aoshi

Photon

Chobits

Mahoromatic

GTO

Azumanga Daiho

Ikkitousen

Golden Boy

Slayers

Cowboy Bebop

DN Angel

Inuyasha

 

Dåliga serier:

Serial experiment: Lain

Noir

SaiKano

Loddos War

One

X

Bubble Gum Crisis

Angelic Layer

Argento Soma

Tales of Eternia

Ghost i the Shell

Grave of Fireflies

Princess Mononoke

Crest of the Stars

 

 

+ lite till som jag inte kan komma på just nu.

 

Tack för besväret.

 

ha D

 

1. Sedan när blev filmer serier?

2. Sedan när blev något Ghibli producerat dåligt?

3. Sedan när blev mecha bra ? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Ursäkta jag skulle ha brukat ordet animéer istället för serier för att även innefatta de filmer som står listade där. Men jag orkar inte ändra nu.

 

2. Ghibli blev dåligt så fort jag tittat på det. Jag gillar det inte alls. Fårga mig inte varför men jag tycker bara att det är tråkigt. Men så är jag en insnöad ecchi-snubbe också.

 

3. Mecha anses av många, specielt japaner, som bra. Så det är inte bara jag. Men det är endast ett fåtal mecha-animéer som jag gillar. Där ibland Vandread och Evangelion, men inte pga själva mecchan utan hitorien och ecchin.

 

ha D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undra hur det hade vart om ghibli dragit in lite ecchi i sina filmer. Det hade antagligen förstört ganska mycket. En halvnaken Chihiro, Ashitaka snubblar/ramlar över hon vargtjejen. haha

Studio Ghibli är de ledande inom anime-film. Spirited Away krossar alla disneys filmer enligt min filmkunskapslärare som är mellan 40-50.

bla bla bla osv

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...