Hoppa till innehåll
Anime.se

Ecchi


magnet
 Share

Rekommenderade inlägg

Vem tycker lejonkungen är dålig? Själv tycker jag den är bland de bästa tecknade filmer som gjorts. Men Spirited Away.....vad ska man säga? SUGOI !

 

Någon som hört vad Narusegawa och Keitaros syster säger i Love Hina Again när de slåss i vattnet ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Roligaste serien jag hittills sett är Green Green+ecchi såååååå kul.... skrattade hela tiden när jag såg den, dom dära kåta killarna...

 

Säger du det? Känner igen det från alla ecchi-serier, de flesta är väldigt lika varandra för att de inspirerats av varandram. Visst, det finns vissa som är annorlunda, och i min mening är det dessa som är bäst.

 

btw, har gillat Lejonkungen sedan den kom ut, och gillar den fortfarande. Den är helt klart bättre än de flesta animéfilmer jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

btw, har gillat Lejonkungen sedan den kom ut, och gillar den fortfarande. Den är helt klart bättre än de flesta animéfilmer jag sett.

 

Vad har det med Ecchi att göra? Har jag missat något?

 

Jo, tycker att lejon är skitsexiga... Nej, jag gick bara lite offtopic, ledsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker personligen att serier med för mycket fokus på ecchi är skit tråkiga och ointressanta som tex. green green är nog det värsta skit jag sett och har svårt att förstå hur ngn kan tycka det är bra...tycker bara att den är löjlig...

 

Gillade inte heller Love Hina särskilt som jag såg så mkt fram emot för folk "Ooo.. den här nya serien e skitbra", lite kul i början men blev tråkig väldigt fort..

 

Men men, det är bara vad jag tycker :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker personligen att serier med för mycket fokus på ecchi är skit tråkiga och ointressanta som tex. green green är nog fet värsta skit jag sett och har svårt att förstå hur ngn kan tycka det är bra...tycker bara att den är löjlig...

 

Gillade inte heller Love Hina särskilt som jag såg så mkt fram emot för folk "Ooo.. den här nya serien e skitbra", lite kul i början men blev tråkig väldigt fort..

 

Men men, det är bara vad jag tycker :|

 

Green Green var bra tack vare sin komedi, om de inte skulle ha haft någon komedi skulle jag inte gillat ecchin i serien alls(tror jag...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gillade inte heller Love Hina särskilt som jag såg så mkt fram emot för folk "Ooo.. den här nya serien e skitbra", lite kul i början men blev tråkig väldigt fort..

 

håller med dig, den blev tråkig lite mera emot slutet den blev lite väl "seriös" då faktiskt mindra skämt och mera snack från min sida :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gillade inte heller Love Hina särskilt som jag såg så mkt fram emot för folk "Ooo.. den här nya serien e skitbra", lite kul i början men blev tråkig väldigt fort..

 

håller med dig, den blev tråkig lite mera emot slutet den blev lite väl "seriös" då faktiskt mindra skämt och mera snack från min sida :)

 

Äh, det är ju den seriösa romantiken man vill åt ;)

Om det var den du syftade på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Love Hina är en av de bästa serierna enligt mig. Detta främst för att man får lära känna alla kärakträerna ganska tidigt i serien och att man kan förstå dem på ett ljupare plan. Jag tycker även att Den är mycket rolig, med alla bissarra upptåg de har för sig. Att samma skämt upprepas minst 5 ggr i varje avsnitt tycker jag är lite små charmigt. Jag tycker att det ger ett djup till karaktären Keitaro att han har en obotlig tendens att försätta sig i sådana situationer. Där emot kan man bli galen in till ryggraden av Keitaros och Narus relation som på nått sätt alltid sabbas och i princip nollställs.

 

ha D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där emot kan man bli galen inte till ryggraden av Keitaros och Narus relation som på nått sätt alltid sabbas och i princip nollställs.

 

Haha, håller fullständigt med! Det är lite jobbigt, men serien i helhet är väldigt bra, dock onödigt lång. Många avsnitt, som i andra serier, är till mest för utfyllnad känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Etchi eller ecchi som det också kan transkriberas kommer från det japanska uttalet av den engelska utläsningen av bokstaven H, alltså "ejtch". Betyder typ "snusk", "smånaket".

 

Varför H är samma i Japan som P är för oss finns det olika teorier om, troligast att det är H som i "hentai" (pervers).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...