Hoppa till innehåll
Anime.se

uppföljare till berserk?


makenshi
 Share

Rekommenderade inlägg

jag bara undrar....om jag är den ända som skulle velat se en uppföljare till berserk. t.ex. vad hände efter det som hände i det plötsliga slutet, mitt i det mest spännande (vill inte spoila)? hittade gatsu griffith´s igen och fick ut sin hämd? om så är fallet, vvad hände i mellan o.s.v. jag vill ha svaret på dessa frågorna med en uppföljare. vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hittade gatsu griffith´s igen och fick ut sin hämd? om så är fallet, vvad hände i mellan o.s.v. jag vill ha svaret på dessa frågorna med en uppföljare. vad tycker ni?

 

På fråga ett säger vi "Mjo", på fråga två "nja" och på sista frågan säger vi "en massa".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mangan håller ju fortfarande på och om det någon gång kommer en fortsättning på animen så kommer troligtvis mangan redan vara klar. Så vill du inte vänta en herrans massa år innan (om det nu kommer någon fortsättning) så får du nog läsa mangan. Köp den vetja!

 

får nog göra det fasten jag inte är så mycket intresserad och framför allt orkar läsa manga, gillar inte att läsa böcker, tidningar o.s.v. men jag orkar defenetift inte vänta en massa år så det blir nog valet iaf

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle hemskt gärna se denna utgiven av Egmont eller Bonnier Carlsen (Zimeon?) men det är nog inte så aktuellt :( (usch för dyra Dark Horse utgåvor). Mangan är ju superb, faktiskt min absoluta favorit, även om jag tycker att den tappat tempot de 2-3 senaste volymerna.

 

Sen var väl inte Berserk så poppis i Japan, så om det över huvud taget ska finnas en chans att det kommer en uppföljare lär det ju bli när mangan är klar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
om det nu kommer en uppföljare, mangan är ju till 99,65% annorlunda... eller snarare innehåller 99,65% mer än animen...

I beg to differ.

 

Animén är ungefär bok 3~13 av 28, eller c:a 35% av mangan. (inte 0,35%). Och det den väl beskriver följer den ganska slaviskt, med vissa smådetaljer bortfilade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skall man vara riktigt petig så är det snarare första halvan av bok 1 minus Puck, följt av senare delen av bok 4, minus en massa grejer, fram till och med bok 13, minus... En massa saker. Men det som filades bort i animén filades bort för det bättre. För animén, då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...