Hoppa till innehåll
Anime.se

Nyöppnat mangacafé i Stockholm


Fjall Raven
 Share

Rekommenderade inlägg

Nyhet av Axel Andersson(Alias morris från animanga.nu)

 

-------

Stockholms första mangacafé, Bubble Tea and Friends, har öppnat på Östermalm. Caféet är inrett i mangastil av tecknaren K-Hei och gäster kan låna manga ur caféets bibliotek medan de fikar. Man är även först i Sverige med att servera bubble tea, en populär asiatisk tedryck. Animanga frågade Isabelle No, ena halvan av Bubble Tea and Frinds, hur det går till på ett mangacafé.

 

Axel Andersson: Mangacaféer är populära i Japan, men inte så vanligt i Sverige. Hur funkar det egentligen?

 

Isabelle No: Mangacaféer är som ni säger ett vanligt fenomen i Japan, men vi har inte kopierat de som finns i Japan. Istället vill vi skapa ett nytt koncept som fungerar här. Vi har stora mangafigurer målade på väggarna vilket skapar en känsla av man är på fest med coola mangafigurer när man sitter och fikar :). Utöver det kommer vi i framtiden att erbjuda mangatecknarkurser för intresserade.

 

AA: Vad för sorts manga finns det att läsa?

 

IN: Så här i början har vi valt ett brett urval. Vi har både välkända manga som Ranma 1/2 och One Piece, men också sådana som inte är lite mer ovanliga. Vi kommer successivt att utöka vårt sortiment och tar gärna emot tips från våra gäster över vilka manga de vill att vi tar in.

 

För närvarande kan man inte köpa manga, men vi hoppas kunna erbjuda det så småningom.

 

AA: Ni serverar en speciell dryck, bubble tea, hur kom ni på det?

 

IN: Jag och min sambo var i Barcelona förra året och där hade vi en kompis som var beroende av bubble tea. Han fick oss att smaka och vi fastnade direkt. När vi kom hem tyckte vi att det saknades i Stockholm eftersom det är en sådan succé i resten av världen.

 

AA: Har ni några planer på att öppna caféer även utanför Stockholm?

 

IN: Det beror såklart på hur våra idéer tas emot, men vi hoppas verkligen att inom kort kunna växa både inom Stockholm och i andra städer.

------

 

Mer info på http://www.bubbleteaandfriends.se/

K-Heis hemsida(eller nått)http://www.kingdompleased.com/

 

Nyheten från animanga.nu

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter ju helfestligt ^^;; synd bara att trippen på dryga 50 mil inte kan göras dagligen. Får hoppas på att det växer och kommer ner till göteborg också.

 

Förresten, om någon tittar in på cafet vore det roligt om man fick se lite bilder.

Jag ska åka till sf nån gång under lovet.

Om inte någon annan hinner före mig, tar jag några bilder när jag är i svängarna.

 

Peace.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Låter ju helfestligt ^^;; synd bara att trippen på dryga 50 mil inte kan göras dagligen. Får hoppas på att det växer och kommer ner till göteborg också.

 

Förresten, om någon tittar in på cafet vore det roligt om man fick se lite bilder.

 

De har lagt upp bilder på deras hemsida nu

 

http://www.bubbleteaandfriends.se/Bubbl ... okaler.htm

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

"men också sådana som inte är lite mer ovanliga."

 

Dubbel Negativ? ;p

 

 

Var där idag, Mysigt :) Provade bubbletea, det var rätt udda, drack min kall, ska prova varm imorron, yaahooo :D

 

Om manga utbudet, det var bra såg som vanliga och saker jag inte hört om förut, lästa en av dom jag inte hört talas om, den var supernice, ger kaffét 9/10, Den sista poängen kommer med Maiddräkterna ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...