Hoppa till innehåll
Anime.se

Ang. 'Forumregler - Läs detta först"


Anji Kishu
 Share

Rekommenderade inlägg

Tomas Dahlin: Jag tycker att det bör finnas någon regel om att folk skall lägga in *SPOILER* varningar i sina texter för att det är väldigt många som inte har någon aning om det eller så väljer de att ta förgivet att folk som läser deras post är insatta, vilket inte alltid är fallet.

 

min meningsuppbyggnad är usel så här dags på dygnet! Just wanted to make that clear to you all!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan man inte skriva SPOILERS så här!

 

För att se vad som står håller man i vänster musknapp och drar musen neråt.

 

Start

Här kan man som sagt skriva saker om filmen, serien för de som har sett den. Då behöver man inte avslöja saker om handligen m.m. Och då får man skylla sig själv om man markerar texten och läser allt ändå.

Slut

 

Nu körde jag "color=#C4C8D2. Går det att lägga till #C4C8D2 i Teckenfärg listan där ?

bakrunds färg ! Testing !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att be folk lägga in spoilervarningar om de inte vet vad det är, känns lite konstigt. Däför gör jag ett litet klarläggande:

 

Så kallad spoilervarning brukar man alltså ge när man vill berätta nåt som tex avslöjar slutet av en film. Vill man diskutera detta slut med nån så är det olyckligt om nån som väntat på filmen jättelänge och av misstag råkar läsa om det.

Lägger man då en spoilervarning innan texten så kan man välja om man vill läsa stycket eller inte.

 

Att lägga texten i samma färg som bakgrunden är i mitt tycke en bra idé.

Man kan även lägga en spoilervarning i rubriken..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter som en klart vettig idé. Förutom att lägga in SPOILER i rubriken, tycker jag nog också att alternativet att skriva det i samma färg som bakgrunden är det hittils bästa förslaget. Någon som har fler förslag?

 

Jag ska se om det går att lägga in en SPOILERFÄRG i teckenfärgslistan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg en fin fin lösning på ett annat forum. Dom hade en speciel avdeling där man kunde diskutera anime med spoilers fritt. Själv är jag inte ett dugg spoiler känslig och tycker att det är en underbar lösning.

 

Det skulle kanske vara svårt att veta exakt NÄR man ska lägga dem där.

Om man börjar diskutera en serie som tex Neon Genesis Evangelion, som till en början bara handlar om vad folk tyckte om dem, så blir det ganska säkert spoilers senare när folk börjar diskutera och förklara vad som hände osv...

 

Men att lägga in "*Spoilers* Neon Genesis Evangelion" i rubriken skulle nog hjälpa. MEN då skulle det förstås vara jobbigt för de som inte sett serien, men vill se vad andra tycker, eftersom att de då får spoilers...

 

Jag kan inte så mycket om forumfuntioner och så, men jag antar att detta forum inte är av samma typ spm www.animesuki.com ? Där räcker det med att skriva "

text
", så trycker de som vill läsa spoilern på en "spoilerknapp". Fast det verkar som sagt vara ett annat typ av forum. Men liknande saker kanske. Det jobbiga är att varannat inlägg är olika färger, dvs inte alltid vit bakgrund :/
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att be folk lägga in spoilervarningar om de inte vet vad det är, känns lite konstigt. Däför gör jag ett litet klarläggande:

 

Så kallad spoilervarning brukar man alltså ge när man vill berätta nåt som tex avslöjar slutet av en film. Vill man diskutera detta slut med nån så är det olyckligt om nån som väntat på filmen jättelänge och av misstag råkar läsa om det.

Lägger man då en spoilervarning innan texten så kan man välja om man vill läsa stycket eller inte.

 

Att lägga texten i samma färg som bakgrunden är i mitt tycke en bra idé.

Man kan även lägga en spoilervarning i rubriken..

 

 

 

Jag råka ut för detta för nått år sen när jag skulle se Martian Successor Nadesico :( (men det var bara en liten spoiler så jag hade tur :P )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså finns det personer som skriver spoliers bara för att jävlas eller har jag missuppfattat det hela?

Men iallafall så tycker jag att man bör skriva nåt likande som jag skriver här nedan:

 

Spoiler

 

blah blah blah, avslöjade, blah blah blah... dog i slutet.

 

Kanske att man färgar texten med en speciell färg... typ röd???

Tycker verkligen inte att man ska ha massor av tomma meningar (som jonas har gjort... se ovan!) Ta det inte personligt Jonas, menar inget illa med det jag säger. Men det skulle bli jobbigt att scolla ner och leta efter texten man vill läsa... om ni förstår vad jag menar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...