Hoppa till innehåll
Anime.se

Årets Anime Serie 2004 ?


Tireces
 Share

Rekommenderade inlägg

Så vad tycker ni? Då menar jag serier som blev klar 2004. Serier som började 2003 och blev klargjorda 2004 är också ok att ta med. Förklara gärna varför ni tycker serien var bäst.

 

ex på serier är.

Chrono Crusade, Elfen Lied, Fullmetal Alchemist, Gantz, Gungrave, Madlax, Soukyuu no Fafner: Dead Aggressor, Tenjo Tenge m.m. Jag använde http://www.animenewsnetwork.com för att t.ex se sändnings tider. Ex Fullmetal Alchemist (Vintage: 2003-10-04 to 2004-10-02)

 

Mitt val blir Fullmetal Alchemist

 

Ingen serie på länge har lyckats få mig bita fast mig i stolen av intresse. Serien är på 51 avsnitt så lyckades den ändå hålla mig fast hela vägen till slutet. Sen att den även har spännande karaktärer, underbar musik och gripande handling blir mitt val glas klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blir nog Full Metal Alchemist för mig med. Inte bara årets bästa utan av alla anime jag hittils sett. (ja, jag har sett NGE, Cowboy Bebop och Naruto ;) )

Gungrave kommer på en andra plats. Hade lätt kunnat komma 1:a men den hade oturen att FMA kom samma år :)

 

Tenjou Tenge var bra i början men för mycket flashback mm.

Gantz har jag bara läst mangan än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lätt Fulmetal Alchemist

 

 

En bra anime som e stortsätt spännande och intressant under hela animen. Handligen e bra, musiken e grymt bra, karaktärerna e gryma och den e redigt snyggt animerad. Va mer kan man bejära?

 

En av de bättre serierna ja har sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till att börja med borde jag väl säga att jag sett en 15-20 serier som börjat eller slutat år 2004. Av alla jag sett har bara 2st varit mer eller mindre dåliga.

 

Gungrave blir det utan tvekan då. Det var länge sedan jag såg något så pass perfekt på alla dess punkter. Maffiadrama och anime, kan det bli fel? :)

vad ska man säga mer...jag älskar helt enkelt seriösa serier för de lite äldre.

 

Gankutsuou(Greven av Monte Christo) är en otroligt bra serie den med. Ännu är den inte klar men av det som släppts hitills kan jag inte annat än förvåna mig över hur pass bra detta mystik/scifi-drama faktiskt är.

Den annorlunda men mycket snygga 3Dgrafiken är underbar när man vant sig vid den, och själva konsten i målningarna är underbart.

Ännu en seriös serie riktad åt de lite äldre :)

 

Full Metal Alchemist blev bra den med, även fast slutet blev lite för "glatt" i min mening, ser hellre hemska/sorgliga slut.

Flera otroligt bra openings och endings här.

 

School Rumble är nog den bästa komediserien jag sett sedan jag såg Azumanga.

 

Elfen Lied, Kannazuki No Miko, DearS, Samurai Champloo samt Mai Hime är andra mycket bra serier. Elfen Lied och Kannazuki no Miko hade jag små föväntningar på men de överraskade rejält.

Midori no Hibi bra den med, ingen serie man minns direkt(kom nyss på den) men en serie som var mycket bra för stunden.

 

Om jag ska försöka ranordna dessa(utan att tänka på att vissa inte är klara) så ska det väl se ut såhär:

 

1. Gungrave

2. Gankutsuou

3. Full Metal Alchemist

4. Samurai Champloo

5. Elfen Lied

6. School Rumble

7. DearS

8. Mai Hime

9. Kannazuki no Miko

10. Midori no Hibi

 

Gungrave och Gankutsuou är helt klart en nivå högre än de andra, så det är ett ganska stort hopp efter 2an.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har sett väldigt många serier ifrån 2003 till 2004 och jag tycker dom flesta var bra men Elfen lied sätter jag som första plats för grym story, passande musik, Väl gjord karaktärer.

 

Som andra plats kommer FMA för också en bra story och passande musik samn karaktärerna var också väldigt bra gjorda i sättet.

 

Som tredje plats skulle jag nog säga InuYasha Försig började den 2000 men den slutade 2004 . Tyckte den var komisk och hade rätt bra story lite seg då och då men annars rätt hyffsad.

 

Resten kommer på delade platser :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är dålig på att se på ny Mangafilm. Jag är dålig på att se på Mangafilm överhuvudtaget. Men lite ny Tjingtjongtecknat hann jag faktiskt se. Väldigt lite. Fast det spelar ingen roll. Ty det finns bara en serie som kan titulera sig som förra årets Mangafilm. "Re: Cutie Honey". Jag har förvisso bara sett en episod (Egentligen inte ens det. Ungefär en halvtimme av första avsnittet (Som är 45 minuter i sin helhet)). Helt enkelt bäst. Så är det bara. Jag menar, av den halvtimme jag såg, vad fick jag se då? Jo, brudar, poliser, superdeformerade poliser, Lupinkopior, Comics Market, magiska flickor, saker som sprängs och jag vet inte vad. GULD var ordet. Mangafilm blev inte mer Mangafilm än "Re: Cutie Honey" förra året.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men det jag ser ifram emot nu som kommer sändas i April tror jag det var, är Seikai no Senki III

även kallat Battleflag of the stars III. Igenligt vad jag läst på ryktesväg på [...].com

 

Galaxer i mina Braxer, det måste jag undersöka. Seikai no Senki är en av mina favvo serier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men det jag ser ifram emot nu som kommer sändas i April tror jag det var, är Seikai no Senki III

även kallat Battleflag of the stars III. Igenligt vad jag läst på ryktesväg på [...].com

 

Galaxer i mina Braxer, det måste jag undersöka. Seikai no Senki är en av mina favvo serier.

 

Samma hära.Den serien är än utav mina favvoriter oxså.

 

Lafiel är så läcker ^^

 

den infon hittar du på www.example.com iallafall och är faktiskt den enda plats jag har hittat det på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varken sett Steamboy eller nya Ghibli så. Men Samurai 7 var spännande. Det jag ser fram emot iår är Barnens leksak som kommer 26 Juni. Jag såg inte mycket förra året. Det får jag ta igen nu.

 

Om du bara måste visa din otroliga översättningsförmåga så visst, men skriv åtminstonde vad serien heter på japanska också. Jag betvivlar att fler än några enstaka personer förstår vad barnens leksak är...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du bara måste visa din otroliga översättningsförmåga så visst, men skriv åtminstonde vad serien heter på japanska också. Jag betvivlar att fler än några enstaka personer förstår vad barnens leksak är...

 

Vadå, har inte alla läst igenom Mangakais allmänbildning?

 

Det är den här jag menar.

http://animenewsnetwork.com/encyclopedi ... php?id=165

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varken sett Steamboy eller nya Ghibli så. Men Samurai 7 var spännande. Det jag ser fram emot iår är Barnens leksak som kommer 26 Juni. Jag såg inte mycket förra året. Det får jag ta igen nu.

 

Om du bara måste visa din otroliga översättningsförmåga så visst, men skriv åtminstonde vad serien heter på japanska också. Jag betvivlar att fler än några enstaka personer förstår vad barnens leksak är...

 

isåfall misslyckades han GROVT med steamboy (ångpojken) :D

 

On-topic: Hade helt glömt bort Elfen lied, den va faktiskt bra också. lite svårt att bestämma sig om vilken man tycker är bäst faktiskt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

isåfall misslyckades han GROVT med steamboy (ångpojken) :D

 

 

Vad ere för fel på den översättningen ? det är ju en standard svensk översättning al la Göran Persson.

 

Kan vi inte ha en poll över dom mest sämst översatta filmer från engelska till svenska ? :)

 

Min superöversättning på ej översatta filmer

 

Terminator "(Termin) Avslutaren "

The Lost boys "Dom försvunna pojkarna alt Idioterna"

Demolitionman "Rivaren alt Nerplockaren"

Independenceday "Självständighetsdagen"

 

Skulle man sett dessa namn i i ren text som film skulle nog inte en själ se dom :)

 

Jag är Über på översättning :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...