Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad händer när CCS tar slut?


Zoushoka-San
 Share

Rekommenderade inlägg

Det kommer en till animé på SVT i höst.

 

Jag kan inte avslöja än vilken titel det är men den är precis lika klockren som Card Captor Sakura, fast på ett annat vis. I Japan var målgruppens ålder högre än för Sakura, men det märks inte för ett svenskt öga.

 

Dessutom, på gott och ont, kommer den dubbas (en sak som bestämdes över huvudet på inköparen ~ ett typiskt exempel på att de som bestämmer är de som inte vet vad det handlar om). Vilket i och för sig på sitt sätt är ganska kul.

 

Tycker ni inte det är kul är det bara att mejla SVT. Han som köpte in serien heter Jan-Erik Wieselberg, och han blir nog bara glad om ni skickar in en massa "dubba inte"-klagomål eftersom han inte heller vill att den skall dubbas. Om det nu går att ändra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(usch, det hemska ordet!) Repriser!

 

Jag hoppas verkligen att den går i repris. Vi stackrare som inte han med att skaffa kanalen är glada för dom. Jag frågar snällt om nån som har TV-guide kan lägga in ett medelande när den börjar igen.

 

Det kommer en till animé på SVT i höst.

SVT? Är det kanal ett till två vi talar om här. Eller en "betalkanal"?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SVT? Är det kanal ett till två vi talar om här. Eller en "betalkanal"?

 

Tyvärr Barnkanalen igen, men det är egentligen ingen betalkanal. Det är bara det att det är en digitalkanal, och Barnkanalen är inte uttryckligen inkluderat bland de gratiskanaler som binder kabel-TV-leverantörerna. Därför lägger kabel-TV-leverantörerna in den i paketutbud som kostar, fast den faktiskt är gratis. Riktiga fulingar alltså.

 

Men gratis är den. Det enda som fattas är en digital TV-tuner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer en till animé på SVT i höst.

Jag kan inte avslöja än vilken titel det är men den är precis lika klockren som Card Captor Sakura, fast på ett annat vis. I Japan var målgruppens ålder högre än för Sakura, men det märks inte för ett svenskt öga.

Ah, nu blev man väldans nyfiken.

Kan du säga om det är i samma genre och om det är en helt ny serie?

 

Dessutom, på gott och ont, kommer den dubbas

 

Åh nämen det kan ju bli helskönt. Det beror ju lite på vad det är för serie och hur mycket man kommer satsa på dubben.

En dålig dubb kan ju förstöra en del =S

Så hoppas man nu satsar på att göra en bra dubb!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du hade alltså ingen adress :P

 

Jo, det har jag. Eller nej, det hade jag inte, men jag kunde ta reda på den på tjugo sekunder. Men jag tänker inte servera den när jag vet att du med ett enkelt handgrepp kan ta reda på den själv. Allt serveras inte på silverfat. Ibland måste man faktiskt (hör och häpna) agera själv.

 

 

www.justfuckinggoogleit.com

 

 

eller om du inte förstår:

http://www.google.se/search?hl=sv&ie=IS ... berg&meta=

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(usch, det hemska ordet!) Repriser!

 

Jag hoppas verkligen att den går i repris. Vi stackrare som inte han med att skaffa kanalen är glada för dom. Jag frågar snällt om nån som har TV-guide kan lägga in ett medelande när den börjar igen.

 

Jag frågade om det en gång, jag passade samtidigt på att fråga om filmerna. Här är svaret:

Serien kommer att visas en gång till.

 

Jag känner inte till långfilmerna men jag vet att Nonstop har rätten till minst en.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verkar vara ganska ensam om att uppskatta svenskdubbad animé.

Jag tror det är positivt då det säkert kommer nå ut till fler.

Man slipper dessutom textremsan ivägen för bildupplägget och om det är en bra dubb kan ju kommentarerna dessutom sitta bättre rent timingsmässigt.

Sedan får man ju ta med i beräkningen att det visas på barnkanalen där den största tittarskaran förmodligen är barn. Då är det förmodligen fler som snappar upp det om det är dubbat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inget haffsjobb, då kan de lika gärna anlita snubben bakom Cyborg009 dubben...
Nej, det får de verkligen inte göra. För då skulle det bara kunna bli en sak: GULD. Och eftersom serien ifråga skall gå på Barnkanalen, skulle det innebära att jag skulle missa något som är GULD. Och det går jag bara inte med på. Nej, texta serien, då gör det inget om man missar den.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inget haffsjobb, då kan de lika gärna anlita snubben bakom Cyborg009 dubben...
Nej, det får de verkligen inte göra. För då skulle det bara kunna bli en sak: GULD. Och eftersom serien ifråga skall gå på Barnkanalen, skulle det innebära att jag skulle missa något som är GULD. Och det går jag bara inte med på. Nej, texta serien, då gör det inget om man missar den.

 

Sant så sant!

SVT skulle ju överösas med tittarbrev som bara krävde mer och mer. Det är ju en solklar succé. Tipsa SVT!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej. Nu skrev jag inte "SLUTA DUBBA ERA JÄVLA CP'N" men framförde rätt kall kritik ändå :P Fick svar av alla;

 

"Jag ska framföra dina åsikter till min chef."

 

Önska mig lycka till i kriget mot dubbning.

Och kom ihåg att köpa ICA's pepparkakor för de är godast.

 

Jag följer med dig, in i döden... V_V ;) Ne, men gillar inte dubb. Kanske för att de flesta jag har sett är. tja "Urk". Men om jag sett någon bra hade jag nog ändrat mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej. Nu skrev jag inte "SLUTA DUBBA ERA JÄVLA CP'N" men framförde rätt kall kritik ändå :P Fick svar av alla;

 

"Jag ska framföra dina åsikter till min chef."

 

Önska mig lycka till i kriget mot dubbning.

Och kom ihåg att köpa ICA's pepparkakor för de är godast.

 

Jag ska skicka en lista till SVT med personer som jag tycker de borde ha med i dubben, få se...

 

Bert-Åke Varg

Beatrice Järås

Elisabeth Bolme

Gunnar Ernblad

Louise Raeder

Peter Harryson

Tomas Bolme

 

Man kan ju alltid drömma ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...