Hoppa till innehåll
Anime.se

Välkomna till en ny start för anime.se!


Avathar
 Share

Rekommenderade inlägg

Hmmmm mja, grått glas/stål a la apple är man ju lite småtrött på vid det här laget...

Men det funkar helt ok. Tycker vissa delar av färgschemat behöver filar på lite dock, t.ex. är schemat i ämneshistorik (den där rutan under svarsrutan när man skriver inlägg) annorlunda än det man ser när man bara tittar på en tråd.

 

Det enda som jag tycker är lite under "ok" gränsen är bannern, tycker den ser lite plottrig ut, dels är texten "Anime.se" ganska otydlig med ljust grönt mot ljus bakgrund (kan också bero på att det knappt är något mellanrum mellan bokstäverna i "NIME").

Dels så "känns" det lite småmysko, får intrycket av sommar på bilden (gröna texten förmodligen), men så äre snöflingor (?) som virvlar runt ;p

 

Konstriktiv kritik efterlystes ;)

 

I övrig ett helt ok arbete, nu fattas bara att ni fixar till smilfinkarna, ":)" ser fortfarande ut som ett hånlende istället för ett trevligt : )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Tycker vissa delar av färgschemat behöver filar på lite dock, t.ex. är schemat i ämneshistorik (den där rutan under svarsrutan när man skriver inlägg) annorlunda än det man ser när man bara tittar på en tråd.
Det hade jag inte ens märkt innan, skall be Krunaldo hoppa på det.

 

Det enda som jag tycker är lite under "ok" gränsen är bannern, tycker den ser lite plottrig ut, dels är texten "Anime.se" ganska otydlig med ljust grönt mot ljus bakgrund (kan också bero på att det knappt är något mellanrum mellan bokstäverna i "NIME").
Sant så sant, är nog inte så lätt att se vad det står om man inte redan vet det. Skall se vad jag kan göra.

 

Dels så "känns" det lite småmysko, får intrycket av sommar på bilden (gröna texten förmodligen), men så äre snöflingor (?) som virvlar runt ;p
Haha xD ja, kanske det. Snöflingorna och snön på texten kom till i efterhand och är inte standard. De ska försvinna när våran egen snö försvinner, så då blir det renodlad sommar.

 

Konstriktiv kritik efterlystes ;)
Och det fick vi, tackar så mycket! ^^

 

Oh, och smilysarna kan vi nog byta ut också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eftersom det kommit in en del kritik redan så får jag väl också offra mig....

 

stör mig lite på att "Kontakt" (uppe bland t ex "hem", "forum", "recensioner") hoppar ned en rad när man går in på bl a forumet

 

okej jag erkänner det är bara en liten detalj... men som sagt ni ville ha kritik ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Härlig uppdate ;)

även om ni skulle kunan flytta hela sidan till mitten. . . lite störigt när man vants sig vid att det alltid är i mitten >.>

Men men som sagt härlig uppdate.

P.S skulle ni skaffa nya smilys? Då skulle jag glädjeligen vilja hjälpa till ^-^ skicka bara ett PM om ni önskar några ^__~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att "kontakt" hoppar ner och att sidan inte centreras beror på dålig kodanpassning till iexplorer (läses: må IExplorer brinna i helvetet!). Det skall dock funka fint i Firefox för tillfället.

 

Angående smileys Doddis så tror jag vi tar ett paket som redan finns och som är rätt populärt, men vi kan säkert hitta andra uppgifter för ditt pixlande senare skall du se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Forumet ser mycket trevligare och tack att ni äntligen gått ifrån den dominanta mörkblåa färgen och supertråkiga grå. Mycket mer liv i sidan med lite färger samt att den uppfattas som mer lättsam.

 

Hoppas ni slipar lite på resten av sidan, till indexsidan som den ser ut nu behövs det mycket större marginaler (padding) mellan text och ramar. Att använda whitespace för att avgränsa uppfattas som väldigt estetiskt tilltalande sålänge man gör det rätt (mellan era spalter på indexssidan känns det dock som om texterna går in i varandra).

 

Ja, jag låter som en sur gammal gubbe men det är ju för att jag vill väl ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte om det bara är jag, men någonting i färgschemat anstränger mina ögon. Blir alldeles dimmig i skallen av att titta på sidan en längre stund. Vet inte vad det är som orsakar det dock.

 

Sedan vet jag inte vad jag tycker om de nya ikonerna vid forumtrådar, de som visar om tråden innehåller olästa inlägg, om tråden är populär och liknande. Tycker de är mycket jobbigare att avläsa nu med alla dessa färgkombinationer, vilket jag nog kan vänja mig vid, men tycker fortfarande att de gamla ikonerna kändes mer lättförståeliga.

 

/mina två ören

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med om att det år klurigare att se på ikonerna om en tråd är läst eller inte ochsåvidare.

 

Det känns som att den nya sidan är "mindre" än den förra, kanske för att det är mindre länkar i menyn eller så...

 

Designen är helt okej i övrigt. : )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för alla kommentarer ^^

 

Faktum är att platsen för forumet och all text nu är _större_ än förrut. Själva sidan är däremot mindre än förrut (mycket på grund av att menyn flyttades längst upp). Men att det ändå känns lite väl tomt på sidorna om allting kan jag hålla med om, vi får arbeta på det också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...