Hoppa till innehåll
Anime.se

Love Hina


dumbom
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 2 weeks later...
ni kanske ska ta en kurs i svenska och lära er läsa först. jag skrev att JAG hellre läser det på engelska en på svenska

 

Och vi (nja, snarare de) diskuterar bara varför du gör det, då du själv inte ville upplysa oss om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Handlar den här diskussionen om vilket är bäst mellan svenska och engelska verkligen om Love Hina?

 

Själv tycker jag att serien är bra. Den har humor och är vältecknad. Och en bra story, förstås. Har bara läst den i Manga Mania. Någon som sett filmerna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Handlar den här diskussionen om vilket är bäst mellan svenska och engelska verkligen om Love Hina?

 

Själv tycker jag att serien är bra. Den har humor och är vältecknad. Och en bra story, förstås. Har bara läst den i Manga Mania. Någon som sett filmerna?

 

Det är nog rätt många som har sett den, och jag är en av dom.

En helt underbar serie, min favorit anime serie dessutom (!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ni kanske ska ta en kurs i svenska och lära er läsa först. jag skrev att JAG hellre läser det på engelska en på svenska

 

Och vi (nja, snarare de) diskuterar bara varför du gör det, då du själv inte ville upplysa oss om det.

 

så jag ska alltså behöva skriva varför jag hellre läser på engelska än på svenska? det räcker inte med att jag bara säger att jag gör det? men som ni vill då

 

Jag läser hellre på engelska än på svenska därför att det ger bra träning i engelska och för att deras svordommar låter bättre och roligare. räcker det eller ska jag skriva en bok också?

 

Tycker däremot att love hina är bättre på manga än i anime.. dom har ju klippt bort allt ihopa nästan.. skulle lätt kunna blivit en 10-15 avsnitt till tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

hmm?

så jäklans bra är kan jag inte säga att love hina var...

efter 14 volymer mest med samma skämt (Keitaro fummlar och gör nått ecchi vilket resulterar i rejält med däng från Naru), så blir man ganska trött på skämtet...

Animen går i samma stil fast inte hela manga storyn är med typ. Kan inte direkt påstå att jag är imponerad eller så...

IMHO finns det en hel del mangor och animes som ligger flera snäpp ovanför Love Hina...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker däremot att love hina är bättre på manga än i anime.. dom har ju klippt bort allt ihopa nästan.. skulle lätt kunna blivit en 10-15 avsnitt till tror jag

 

Det förstår jag inte, animen är alldeles för utdragen dom den är, de flesta avsnitt för inte handlingen framåt en centimeter, snarare bakåt. Om serien skulle vara ännu längre skulle jag inte orka se på den. Love Hina Again var ju inget att se heller ju, de skulle helt klart sluta betättelsen efter julspecialenm, men detta kommer från mig som inte läst mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Love Hina... där är en serie som har en plats i mitt hjärta. jag satt uppe hela natten och såg animen. nu, efter att ha sett allt som finns att titta på så har jag beställt alla böckerna.

 

serien är väldigt bra enligt min åsikt. (kanske för att det var den första serien jag såg) ok, den kanske har samma skämt om och om igen men den är som en drog ungefär, man måste ha mer.... MEEEER! AAAAHH!!

 

....ok im done.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med dom flesta om att mangan är bra ( har inte sett animen)..

 

Jobbigt...Första svenska volymen kom i Juni sen kommer nästa i Oktober det är ca 4 månader väntetid....för one piece och dragonball är/var det 1 månads... :S varför??är dom bara lata??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha :P nej jag tror knappast att det är lata.

 

dragonball är ju en serie som gjort stormsuccé, den gick åt i mängder (?), så där hade de väll en relativt stor press på sig, och satsade väll helt enkelt mera och plöjde ner mer pengar i projektet.

love hina är ju en ny svensk serie, och de tar väll det lungt till en början för att se om den blir poppis, vore ju rätt surt om de skyndade på som tusan och sen går den inte åt..

 

oh well, det är min gissning iaf :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...