Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om manga att läsa!


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Manwha = koreanska tecknade serietidningar?

 

japp, motsattsen mot manga, fast i korea.

Ja just ja , jag glömde nämna Ranma ½ ;), den är riktig mysig och rolig.

Hoppas du menar motsvarigheten och inte motsattsen...

 

oh shit ,jag skrev lite fel där, tack för att du rättade mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Någon som har något tips på nån manga som är lite i stil med Silver Fang (Ginga Nagareboshi Gin)? Eller, någon som handlar om vargar och hundar. (Förutom Wolf's Rain, har redan läst den ^^)

Skulle ju helst vilja att den var/är på engelska och finnas att köpa nånstans i Sverige... :rolleyes:

 

Sen, lite tips:

 

Ginga Legend WEED - Trots att det bara fins 3 volymer av denna underbara manga utgiven på engelska av förlaget Comic Ones (ELler, stupid ones som många kallar dem). En riktigt bra uppföljare för de som gillar/älskar Silver Fang/Ginga Nagareboshi Gin

 

.Hack//legend of the twilight - Rolig manga som är snyggt ritat. Underbar helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Tänkte tipsa om 'robot' antologierna. Det är en A4 stor fullfärgsbok som Range Murata ger ut. Det hela är ett litet projekt av honom som först och främst är tänkt att ge lite udda artister chansen att visa upp sig med möjligheten att ha sina verk helt i färg. Som draghjälp är mer kända artister som Yoshitoshi Abe med. Det finns för närvarande fyra volymer. Personligen tycker jag de är väldigt köpvärda då de har lite mer udda serier med väldigt stor variation. Dessutom tycker jag de är prisvärda. T ex så kostar första volymen på runt 150 sidor 1800 JPY (ca 120 SEK). Tyvärr är det import som gäller, vilket inte är något större problem i och med att amazon.jp och mangaoh finns.

Lite bilder på framsidan och några sidor från volym 1.

 

robot011qx.th.jpgrobot021xp.th.jpgrobot036sx.th.jpg

robot046eu.th.jpgrobot054qe.th.jpgrobot063sh.th.jpg

robot076cq.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Nana är en awsome manga likaså Paradise kiss som redan nämnts!

Killme Kiss me (K2) härlig koreansk manga.

 

Jag är shockad att ingen nämnt DEATH NOTE den absoluta manga enligt mej, verkligen värt varenda slant o tid o slutar aldrig shocka en med twister.

Sen finns även D.Gray Man riktigt härlig!

Kaori Yuki-sensei's Angel Sanctuary och Fairy Cube är vackert tecknade och riktigt djupa storylines för dom som gilla de.

De finns även DOGS somär lagom ny, den kommer ut i november på engelska. Lagom action o cool story.

och Black Cat och Kingdom Hearts mangan är ett måste!

Men satsa på DEATH NOTE! XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
En liten fråga, jag gick in på SF-bok och fann att det fanns en Saikano manga, jag undar om den e något att ha?

Jodå, läst 6 volymer av den nu, och måste säga att den är på alla möjliga sätt bättre än animen (såklart). Mest för att den så på detalj beskriver Shujis tankar och känslor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Cipher är den bästa shoujomangan jag läst på evigheter. Skriven 1984 och utspelar sej i New York. Gammal Hana to Yume-manga när den är som bäst! För er som tröttnat på generiska moderna flickserier så är den ett måste. Jag måste sprida budskapet! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Zombie Powder - Kubo Tites (skaparen av Bleach) första titel. VIZ släpper första volymen i september.

 

*taget från SFbok.se*

Knivkastaren Elwood är en simpel tjuv vars liv förändras när han träffar Gamma Akutabi. Gamma slåss med en motorsåg och kan fånga kulor med sin metallhand. Elwood vill återuppväcka sin döda syster och hoppas att Gamma ska kunna hjälpa honom. Tillsammans ger de sig ut på jakt efter det märkliga zombiepulver som kan väcka de döda till liv och göra de levande odödliga.

Zombie Powder var Tite Kubos första serie, som utspelar sig en västerninspirerad framtidsvärld. Den lades ner efter 4 volymer och har alltså inget "riktigt" slut.

 

Fairy Tail - Ganska ny manga av MASHIMA Hiro, skaparen av RAVE. Den är ganska lik One Piece och Bleach. Läs mer här. Man skulle kunna tro att Natsu (huvudpersonen i Fairy Tail) är Monkey D. Luffys bror med tanke på sättet dom agerar, i princip helt lika, båda lika dumma tills det "gäller" så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

nu har jag kommit till en punkt där jag har svårt att hitta den typen av manga jag vill läsa, tyvärr. =/

 

Om någon vet nåt som liknar Vagabond, Kurozuka, Gantz och/eller Berserk så får ni mer än gärna berätta vad den heter, tack på förhand.

 

lite mer om typen, den är rent ut sagt rå, blodig innehåller ofta naket ofta väldigt mörka.

 

har läst Battle Royal för den delen, men Gantz och Kurozuka var betydligt bättre.

Helst vill jag ha en ersättare för Kurozuka den är himmelskt underbart grymt bra.

 

EDIT: Air Gear och tenjou tenge är också ok.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...