Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om manga att läsa!


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Vart hittar man Sailor moon serier eller filmer, eller vad man nu ska säga? :)

Kolla tråden Var inhandlar jag manga? för mangaserierna.

 

Animéserierna är det svårare med, för det är väl fortfarande licensbråk, men du kan ju söka på affärerna i tråden Var inhandlar jag anime?.

 

Om du vill "hitta" dem utan att betala så råder jag dig till att läsa reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade tänkt införskaffa lite mer hardcopy manga och som tur är finns seriebörsen hör i lkpg.

 

http://www.serieborsen.se/lager/albummanga.html

 

Någon som vet nån bra manga på den listan? Gärna färdigskriven och inte alltför lång. Har redan fått tips om Battle Angel Alita, men det är ju alltid skoj med mer :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag tipsar om Sand Chronicles för de som gillar välskriven och genomtänkt shoujomanga. Serien lyckas i de första två volymerna verkligen visa hur stark en serie kan bli när en skicklig tecknare skriver den. Jag skulle nog klassa den som lika väl genomtänkt som Nana, minst lika sorglig som Fruitsbasket och lika varm känslomässigt som Love Com och Honey & Clover. Serien blir 10 volymer allt som allt. 3:e kom just på engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tipsar om Sand Chronicles för de som gillar välskriven och genomtänkt shoujomanga. Serien lyckas i de första två volymerna verkligen visa hur stark en serie kan bli när en skicklig tecknare skriver den. Jag skulle nog klassa den som lika väl genomtänkt som Nana, minst lika sorglig som Fruitsbasket och lika varm känslomässigt som Love Com och Honey & Clover. Serien blir 10 volymer allt som allt. 3:e kom just på engelska.

Nana? Fruits Basket? Lovely Complex? Honey & Clover?

 

Jag tror bestämt jag måste kolla upp den här serien... Det låter onekligen riktigt, riktigt bra. (@_@)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med andra ord, den är inte "klar" eller vad det bara översättningen som inte är klar?

 

Den är färdigskriven i Japan, 10 volymer allt som allt. Den ges ut på engelska i Shojo Beat så volymerna kommer ganska långsamt, men trean kom nyss ut.

 

Sceleris:

Prova första volymen åtminstone. Jag skulle bara provbläddra i den och blev helt fast. Den engelska översättningen verkar mycket bra, även om jag inte kan jämföra (läser den på engelska jag med).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Tips på lättläst manga (på japanska), utan tusen pratbubblor på vartenda uppslag, efterlyses. Typ nånstans mellan 3-kyuu och 2-kyuu.

 

Genrer? Gärna något allvarligare tema, som utspelas i Japan. Inge gulle-fnufs och/eller tuttar hit o dit. Helst inte shoujo heller. Golgo 13 skulle jag vilja läsa, men tror den är alldeles för avancerad än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

666 satan! (O-Parts hunter)

Hajime no Ippo

AIKI

Historys Strongest Disciple Kenichi

Video Girl Ai

MÄR

Ral Grad

Busou Renkin

+Anima

Alive - The Final Evolution

Embalming

Monster

Trigun + Trigun Maximum

 

För att nämna en del ;)

 

Alla går att läsa på http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=5986 + en hel del annan manga! läs&njut! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla går att läsa på [...]

Nej, det gör de inte, för att vi inte tillåter länkar till piratsajter på detta forum.

 

Därtill är tråden huvudsakligen till för specifika frågor och svar, inte generella detta-gillar-jag-så-därför-borde-ni-läsa-dem-listor. Ett exempel är riyu som frågade efter oöversatt manga på lättläst japanska att köpa.

 

Men, eh, välkommen till forumet vetja. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Si, det är därför man ska åtminstone skumma igenom reglerna när man blir medlem i ett forum. :P

 

Observera att Anime.se inte försöker tvinga på någon åsikter. Faktiskt har vi som sajt inga -- vi säger inget om att fansubs eller scanlations är rätt eller fel, bara att vi inte vill ha länkar till nedladdningssajter eller diskussioner om fansubgrupper och deras produkter. Vad som är moraliskt får varje enskild medlem besluta för sig själv.

 

Men nog om detta. Ytterligare moraliska betänkligheter får tas upp i separat tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Så, hade någon några tips eller? De där ovan har jag antingen redan sett i animéform, eller så tilltalar de mig inte.

 

Viktigast är att det innehåller mycket japanska fenomen, och utspelar sig i nutid. En fantasyserie om en kille med röd rock och stor pistol ute i öknen är alltså inte att tala om... (Ja, jag syftar på Trigun.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns flera mangaversioner av Genji Monogatari. Jag har inte läst dem själv, men den mest aktuella just nu är Asakiyumemishi, som just nu även går som anime på Noitamina under namnet Genji Monogatari Sennenki.

Intressant nog ändrade sig regissör Dezaki, och bestämde sig istället för att anpassa originalromanen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läste några kapitel av Doubt för ett tag sen, men den är ju inte klar, än mindre officiellt översatt, och jag har hellre manga i hårdformat, so. Finns det några andra goa horror manga? Behöver inte likna doubt direkt, bara den är så läskig som möjligt :)

 

Du kan pröva Uzumaki, den är bara 3 volymer lång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...