Hoppa till innehåll
Anime.se

Linda och Valentin blir animé


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Ja, hör och häpna. På Animefair 2004 ställde Satelight ut material från sin nya TV-serie "Valerian". Hur bra det blir är väl en helt annan femma, men det ser ju inte precis ut som original-BD:n, om man får säga så. Men kul verkar det. Det Satelight hittills gjort är ju inte helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, hör och häpna. På Animefair 2004 ställde Satelight ut material från sin nya TV-serie "Valerian". Hur bra det blir är väl en helt annan femma, men det ser ju inte precis ut som original-BD:n, om man får säga så. Men kul verkar det. Det Satelight hittills gjort är ju inte helt fel.

 

Förklara gärna för oss som inte vet vad Linda och Valentine är.

Har faktist inte hört talas om det :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni som inte vet vad Linda och Valentin är får helt enkelt ta reda på det själva. Allt skall inte serveras på silverfat och ni sitter ju för bövelen uppkopplade till internet. Kan ni inte adressen till en sökmotor?

 

Satelight är mycket riktigt studion bakom Arjuna. Geneshaft minns jag inte om det var Satelight som gjorde, men det är fullt möjligt. Heat Guy J var dock Satelight, och det var en riktig pärla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni som inte vet vad Linda och Valentin är får helt enkelt ta reda på det själva. Allt skall inte serveras på silverfat och ni sitter ju för bövelen uppkopplade till internet. Kan ni inte adressen till en sökmotor?

 

Satelight är mycket riktigt studion bakom Arjuna. Geneshaft minns jag inte om det var Satelight som gjorde, men det är fullt möjligt. Heat Guy J var dock Satelight, och det var en riktig pärla.

 

OK, jag antar att det betyder att du inte kan förklara, jag tyckte bara det skulle vara bättre att det står så alla slipper leta :S

Varför ens fråga någonting överhuvudtaget på forumet? Jag menar, allt går ju att få tag på via internet, bara att söka, eller (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan mycket väl förklara vad Linda och Valentin är, men jag tycker att folk på det stora hela skall göra en anstränging först innan de bara smäller ur sig en fråga. Linda och Valentin (original: Valerian -- agent spatio-temporel) är en fransk science fiction-serie av fransmännen Christin och Mézières. Valentin (Valerian) är en agent som reser mellan olika världar och tider för att lösa diverse trubbel som uppstått. Torde vara en av Europas mest kända och omtyckta SF-serier. Finns en hel kult runt den. Nästan men inte alla album finns på svenska.

 

För övrigt, om man söker på "Linda och Valentin" på Google hittar man massa information. Det tredje som listas är en svensk Valerian-sida. Hur bär ni er åt för att misslyckas hitta information?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan mycket väl förklara vad Linda och Valentin är,

Ni som inte vet vad Linda och Valentin är får helt enkelt ta reda på det själva. Allt skall inte serveras på silverfat och ni sitter ju för bövelen uppkopplade till internet. Kan ni inte adressen till en sökmotor?

 

För övrigt, om man söker på "Linda och Valentin" på Google hittar man massa information. Det tredje som listas är en svensk Valerian-sida. Hur bär ni er åt för att misslyckas hitta information?

 

Snacka om att man skryter upp sig själv, det skadar ju inte att skicka med en länk eller information när man postar ? I stället skriver du som vi alla vore dum skallar hela bunten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zim: Det är fel ställe att säga detta på. Eller snarare fel tråd över huvud taget. Jag håller med dig helt när det gäller att folk inte letar rätt på saker själv. Jag är lika dan ibland, men det var faktiskt DU som posta denna tråd och då får du endå ta och langa lite info som sagt.

 

Aja gjort är gjort...

 

Jare JaRE *_*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det skadar ju inte att skicka med en länk eller information när man postar ? I stället skriver du som vi alla vore dum skallar hela bunten.

 

Jag menar inte att behandla folk som dumbommar, jag blev bara paff av att folk tyckte det behövdes kompletterande info. Linda och Valentin är en så känd serie att jag tyckte det inte behövdes någon länk, framförallt inte när det var så enkelt att hitta information via en vanlig sökmotor. Ungefär som om Spirou skulle bli animé, eller Corto Malteze.

 

Läs inte in ett högfärdigt tonfall i foruminlägg i onödan. Jag var ärligt förvånad. Jag är alldeles för gammal för att finna nöje i att brösta mig på internet. Men jag stör mig lite på frågor som "vad är det för något" när det är en enkel sak att ta reda på det själv istället för att fråga andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får ju räkna med att inte allt folk som är här sitter och läser serie tidningar och glor på anime hela dagarna. Alla är inte och vill inte bli så insatt. Bara därför att man vet själv och att det är super känt innom en viss grupp som är intreserad av det, så behöver inte alla veta vad det är.

Jag hade inte en aning heller vad det var förs jag "Letade på Sökmotorer".

Nu kände jag igen en bild, min bror läste det mycket när han var mindre för kankse 10-15 år sedan. Vet inte dock om han har kvar tidningarna.

 

några bilder! http://www.mds.mdh.se/~frv95pen/serier/valentin/

info + bilder http://heim.ifi.uio.no/~janl/ts/lv.html

ett par framsidor www.hyd.uu.se/tomas/linda.htm

 

de som har letat och hittar mera och bättre länkar kan ju posta dem kankse ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zimeon: Du kanske är lite för gammal för oss helt enkelt. :)

Man ska inte tro så mycket, spec inte när man själv skriver en tråd. Man ska skriva som om det vore för idioter. Då förstår alla.

Förutfattade meningar är inte bra, Nej nej :)

 

Skitsamma nu iofs :) Lite OT.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Börjar att glida iväg nu... eller det gjorde det för några meddelanden sedan... Tvivlar väldigt starkt på att Zimeon menade något illa ang. det. Men startar man en tråd så kan det vara en fördel ifall man skriver lite kort om vad det är. Så slipper man en sådan här diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här låter som en kanon idé!!

Linda och Valentin är en av mina absoluta favoriter på seriefronten.

Det finns 16 album utgivna i Sverige (har 12):)

Tyvärr är det svårt att få tag på dem men nångång då och då kan man finna dem bl.a. på Tradera.

Priserna varierar mellan 70-700kr beroende på vilket nummer det är.

Så finner ni ett album på nån loppis så tveka inte!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
år ju räkna med att inte allt folk som är här sitter och läser serie tidningar och glor på anime hela dagarna. Alla är inte och vill inte bli så insatt. Bara därför att man vet själv och att det är super känt innom en viss grupp som är intreserad av det, så behöver inte alla veta vad det är.

Är man intresserad så är det alltid en fördel att söka. Google kan väl alla med? Är man inte intresserad så kan man ge fasen i att kommentera. Så enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här låter som en kanon idé!!

Linda och Valentin är en av mina absoluta favoriter på seriefronten.

 

Tyvärr misstänker jag att Linda & Valentin-fans inte kommer gilla animén så mycket. Det är inte precis originalteckningarna de kör med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...