Hoppa till innehåll

Om du vill men inte kan posta statusuppdateringar, gå till din profil, tryck på ”Redigera profil”, och på ”Aktivera statusuppdateringar?”.

docster

Constantine

Rekommenderade inlägg

Är det någon som har sett Constantine? Skulle gärna höra vad ni tycker, vill inte betala 80 kr för att se en "van-helsing" film om fallet är så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag har själv inte sett den, men en polare sa att den var rätt kass. Hypad som många andra am. filmer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Den e som den där arnold swarzinegger filmen kommer itne håg vad den hete... men denv ar väl sådär rätt bra effeketer tycker jag lite små skrämmande osv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

90:- här.

Det läggs ner lite väl mycket värde i småslantar, tycks det mig. 90 spänn var det ju värt, även om det inte var den bästa filmen man någonsin sett.

Var väl lite halvlik Slut av dagar (End of Days) men i den genren tyckte jag Constantine var bättre. Ganska typisk DC-story.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Såg den i Fredags och jag måste säga det att jag tyckte att filmen skulle ha varit så j'kla mycket bättre om dendär tjejen+systern inte ens fanns med i handlingen. Helt onödigt!

Bara jag som tyckte att de kunde skippa tjejerna i handlingen?

Mera om själva Mr Constantine istället.

Föresten satt alla KVAR till efter sluttexterna och såg den sista scenen?

*tipsa*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Såg den i Fredags och jag måste säga det att jag tyckte att filmen skulle ha varit så j'kla mycket bättre om dendär tjejen+systern inte ens fanns med i handlingen. Helt onödigt!

Nu när du säger det... Filmen hade helt klart funkat ändå. Tyvärr har jag inte läst Hellraider (hm... var det Hellblazer?) erhm, originalserien så jag vet inte om det är något instoppat.

Föresten satt alla KVAR till efter sluttexterna och såg den sista scenen?

Jag och min kompis var de enda som satt kvar när vi såg den i alla fall. Så brukar det vara. I stort sett alla svenskar har fobi för text på filmduk. De tror att den skall hoppa fram och bita dem i rumpan, så de springer ut panikartat så fort de ser någon. Eller nåt.

Det där tricket använde Pirates of the Carribean också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Ja, fram för FLER filmer som innehåller nåt extra efter sluttexterna så att folk stannar och ser filmen till slut! Dessutom är det ett jäkla ohyfsat uppträdande att resa sig upp och skymma bilden för de som vill se eftertexterna och det som kommer därefter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Tjejerna existerar inte i Hellblazer serien, det finns andra kvinnliga karaktärer men den enda i den storylinen jag kan komma på är en demon.

Och hela grejen utspelas i Storbritannien för den delen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Helt ok. Men det känndes mer som att det var en Kristen propoganda film. Är du snäll kommer du till himlen är du ond åker man till helvetet. Jag tyckte att det var budskapet med hela filmen.. humm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag betraktade inte filmen som innehav av något budskap alls. Det var bara en ganska sarkastisk vy på katolicismen. Typiskt för DC Comics.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag brukade läsa "Hellblazer" för länge sedan, och allt jag har hört om den här filmen låter som om den ligger mycket långt från serien. (Till att börja med är John Constantine en blond kille med cockneyaccent, ursprungligen från Liverpool, vars utseende från början baserades på Sting. Och han är född 1953, så han borde vara 51-52 nu.) Jag kan absolut inte koppla ihop Keanu Reeves med John Constantine i mitt huvud.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu