Hoppa till innehåll
Anime.se

[Fighter] Japs galleri


Japs
 Share

Rekommenderade inlägg

Har vart sjuk hela veckan. Har spenderat tiden genom att spela Paper Mario, finns inte mycket annat att göra när man är sjuk än att titta på TV eller spela, givetvis med TV:n och konsolen omsorgsfullt omplacerade så man slipper flytta sig från sängen.

 

Fast ibland blev jag tvungen att åtminstone kluddra lite.

 

girl.. sort of

Den här blev jag lite halvt nöjd med. Själva kroppen är okej, men ansiktet och håret blev förjävligt.

 

miljöskiss

En blandning av karaktärsskiss och förenklad miljöskiss. Blev ganska bra.

 

miljöskiss 2

En till karaktär/miljöskiss. Här blev karaktären bra, men bakgrunden blev hemsk. Inte en enda linje är helt ordentlig. >,<

 

Nästa bild gjorde jag i veckan innan jag blev sjuk och det var meningen att jag skulle lagt upp den i måndags. Det är en frihandsskiss på ett arbete jag håller på med på bildlektionerna. Kollar ni på filnamnet kan ni nog lista ut vad det är för nåt.

frank_en_sten

 

2/4 -05 ----------------------------------------------------------------------------

 

son7

fergus

fergus originalskisser

fergus in "japs banned re-enactment"

fat guy

 

9/4 -05 -----------------------------------------------------------------------------

 

easteregg

 

13/4 -05 ----------------------------------------------------------------------------

 

kludder

7title

 

14/4 -05 ----------------------------------------------------------------------------

 

 

7mortimer

kroki1 OBS! Extremt megastor! Gomen.

kroki2

kroki3 OBS! Extremt megastor! Gomen.

kroki4

letterman

 

13/5 -05 ----------------------------------------------------------------------------

 

-NOT- laracroft

PointBlank (Fergus & Zirah)

 

16/8 -05 ----------------------------------------------------------------------------

 

Kai v. 1

Kai v. 2

GkWear

MTFanart

 

26/8 -05 ----------------------------------------------------------------------------

 

Zephyr-T

 

6/9 -05 ----------------------------------------------------------------------------

 

GANDI

Österport

 

24/9 -05 ----------------------------------------------------------------------------

 

Zero Skiss

 

 

27/9 -05 ----------------------------------------------------------------------------

 

Anime Apan

 

28/9 -05 ----------------------------------------------------------------------------

 

Nexus Character sketch

 

RM Neo

 

Jared

 

5/10 -05 ----------------------------------------------------------------------------

 

SunBot

 

5/10 -05 ----------------------------------------------------------------------------

 

Zeke Gray

 

Jeti

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

1. kroppen är ski..ansiktet lika så, men jag tycker inte att det passar så direkt, håret däremot blir ett stort minus..=) fast det viste du iofs redan..

 

2. okej..ser inget direkt att klaga på =)..en bra bild. kanske behöver lite mer tid, kanske en färglägning

 

3. karaktären rätt så okej där med men hans hand ser lite svullen ut. bakgrunden..a. det vet du.

 

4. snyggt..inte så mycket att säga där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Våga dig inte till skolan på måndag, jag ska sparka dig i huvet >(

du vet att du smittade mig va?

jag har hafft skyhög feber, hosta och haft extrem huvudvärk hela veckan

jag oxå!

ända kreativa jag har kunat ådstakomma är en ny avatar!

 

fina bilder btw, dock märks det att du var sjuk när du gjorde dessa (utom den sissta) för dom är inte så bra som dom brukar vara, vilket gör att jag skiter i att kritta dom eftersom du nog redan känner till bristerna!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker bilderna var bra och tycker lite emot dig på första tycker ansiktet och håret var bra men i och med att du har lagt skuggor o grejer på t.ex magen så ser det inte ut som att huvet hör ihop med övriga kroppen. aja bra iaf.

 

 

zaffe: gah har ni också fått det ? jag gör samma sak ligger hemma med feber hosta och migrän size på huvudvärken ;) drygt!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förkylning är så mycket jag vart sjuk denna veckan.

 

Bild 1: Som du sa, kroppen är mycket bättre än huvudet och håret.

 

Bild 2: Bakgrunden ser välgjord ut, att du lagt ner tid på det mera än att bara rita dit den för att den är där som. (Till skillnad från din bild där träden såg ut som rök), vilket är ett plus när man har med bakgrunder enligt mig.

 

Bild 3: Killen på denna bilden ser bra ut. Det är bara bakgrunden som sagt som kan kritiseras.

 

Bild 4: hm... frank_en_sten... ser ödsligtoch hemskt ut ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för critsen och kommentarerna. Har inte svarat på tråden för jag glömde bort det efter en liten stund. Har spenderat ännu mer tid åt att teckna och *ähum* spela paper mario.

DEN SISTA STJÄRNAN ÄR MIN!!!! MWUHAHAUHAHAU!!!!!!

 

... ja...

 

Lägger upp lite mer bilder (i ny tråd?) i början av nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ang bild nr 3..

 

http://img200.exs.cx/img200/3060/sketch2linjer2if.jpg

 

dom röda linjerna är hur kanterna på dörren och byrån pekar, och den svarta är ungefär hur byrån borde vara vinklad... alla linjer som är raka åt ett håll (lite dålig beskrivning) måste sammanstråla i samma punkt, men eftersom jag bara ser två såna linjer så spelar det ingen roll var dom sammanstrålar... däremot så pekar dom åt helt olika håll, vilket gör det omöjligt för dem att sammanstråla...

 

hoppas du fattar vad jag menar

 

 

ajuste, sen hans hand, men det har någon annan redan påpekat...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hoppas du fattar vad jag menar

 

Jag vet precis vad du menar.

 

Men, i ditt exempel har du dragit linjer som sammanstrålar nere till

vänster i bilden. Den korrekta punkten ska vara på höger sida i samma

höjd som punkten de sammanstrålande linjerna på vänster sida bildar.

 

http://img.photobucket.com/albums/v640/luzeke/2punkts.gif

 

Jag skulle skriva en mer sammanfattande förklaring av det här,

men jag är alldeles för trött just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kommer jag använda den här tråden som galleritråd. Orka göra nya trådar hela tiden.

 

Blev nöjd med pistolen i den här. Är baserad på en Beretta. resten av bilden är lite, meh.

son7.jpg

 

Min absolut nyaste karaktär, samt även min simplaste och galnaste karaktär.

ferguspose.jpg

 

Han igen.

fergusinit.jpg

 

Han ännu en gång, i oekaki!!

864.png

 

Alla tjejers hemliga dröm >__<

fatguy.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker att hela första bilden stinker av coolhet. Speciellt jackan och pistolen ;)

 

Andra bilden, hm... han får heta >.o tycker jag >:( Originell om inte annat.

 

Tredje bilden. Hm... jag kan säga att han valt rätt spelkonsoll iaf.

 

Fjärde bilden, benen sitter för långt isär på han.

 

Sen vad gäller alla tjejers hemliga dröm så anser jag att min ork är bättre:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders ... ntrast.jpg

fnns inget så sexigt som håriga axlar ^_^U

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har en ny bild att lägga upp. Det är vad som skulle varit mitt bidrag till teckningstävlingen på UppCon. Tog ett tag att komma på ett bra motiv till temat "påsk"! Även den här lider av lite slarvig färgläggning.

 

easteregg-webb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På kludder var bakgrunden mycket detaljerad. Säger precis som Zaffe, det ser ut som en tjej i ansiktet :P

 

På andra bilden så ser skorna inte likadana ut. Men bakgrunden var även här mycket detaljerad. Killen ser också bra ut. Jag tycker jag känner igen honom från någon av dina tidigare bilder :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...